Gå til innhold

Forferdelig tragisk sak i retten: Norsk mor - britisk kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

tiltalt for å ha drept morens 1.5 år gamle datter.

Ifølge den norske mor skete det ved et uheld, under disciplinering av barnet.

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Drapstiltalt-mor---Jeg-matte-kreve-respekt-av-henne-7496992.html#.Ux4TMfl5Pwo

Utdrag:

Drapstiltalt mor: - Jeg måtte kreve respekt av henne

Den 28 år gamle moren som er tiltalt for å ha druknet datteren sin i en bøtte, forklarte mandag at hun ville unngå at datteren skulle bli voldtatt slik hun selv ble som tenåring

Og:

Den 35 år gamle mannen instruerte henne gjennom videolink over internett om hva hun skulle gjøre, forklarte hun i retten.

- Laptopen ble alltid plasssert så han kunne se, sa hun.

Ifølge kvinnens forklaring straffet hun datteren etter å blitt overbevist av den britiske mannen om at jentungen måtte disiplineres for at også hun skulle unngå å bli voldtatt når hun vokste opp.

- Jeg måtte kreve respekt av henne. Hvis ikke kom hun til å utvikle seg som en typisk norsk som ber om å bli voldtatt.

Både den norske kvinnen og den britiske mannen har pakistansk bakgrunn.

Statsadvokat Cecilie Schløsser Møller snakker med 28-åringens forsvarer Geir Hovland. I bakgrunnen står politiets hovedetterforsker Thomas Kvalnes.
Straffemetodene innebar blant annet å slå ettåringen i ansiktet og på rumpa, plassere henne i en skammekrok med benene bundet sammen og å holde hodet hennes under rennende vann i kjøkkenvasken.
- Jeg fikk beskjed om å ta hodet hennes under vann. Han kunne gi tips underveis om hvordan jeg skulle holde henne så hun ikke kunne bevege seg, forklarte kvinnen.

Jeg er jo brun, og forutintatt, men; er det noen som kan gjette hva som norsk presse underkommuniserer her?

Dersom du ikke kan gjette det, så kan du prøve å klikke her:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2533138/British-man-charged-murder-telling-mistress-dunk-crying-baby-bucket-interrupting-Skype-chat-watching-drowned.html

Edit: Jeg så først nå at det nevnes at begge har pakistansk bakgrunn.

Endret av Sir Winston
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til her, men jeg håper det er et helvete de kan råtne i begge to.

Anonymous poster hash: d6a7b...401
  • Liker 11
Skrevet

Er moren lettere tilbakestående?

• Liker 2
Skrevet

Hørte på radioen at hun også hadde gitt datteren en skje med chilipulver, dusjet henne i kaldt vann, teipet munnen hvis hun skrek og slått henne. Stakkars stakkars lille vennen, bare en baby jo, misshandlet sånn. Helt jævlig! Jeg blir rett og slett lei meg av å leve i en verden hvor det skjer så mye grusomt mot små uskyldige som ikke kan forsvare seg.

• Liker 3
Skrevet

Hvilken kulturell bakgrunn hadde drapsmannen og -damen da?

Anonymous poster hash: 6020c...21b

Var nede fra midtøsten en plass - husker ikke akkurat hvilket av landene eller om det sto nøyaktig i det hele tatt

Gjest tinbjo1
Skrevet

Noen som vet hvordan politiet fant ut av dette? Det lurer jeg på…?

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan politiet fant ut av dette? Det lurer jeg på…?

Politiet ble koblet inn da barnet døde. Moren påsto at barnet falt i vannet og døde ved et uhell, men legene mente at dødsfallet var mistenkelig og koblet inn politiet.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2167189/Brit-Ammaz-Qureshi-facing-extradition-Norway-death-baby.html

Anonymous poster hash: 129d6...b99

Skrevet

For en grusom sak, blir helt kvalm :(

• Liker 1
Skrevet

Var nede fra midtøsten en plass - husker ikke akkurat hvilket av landene eller om det sto nøyaktig i det hele tatt

Nei, det var jo litt av poenget med denne tråden, det ble ikke opplyst i det hele tatt.

Helt i tråd med: "Vær ekstra ekstra varsom - plakaten", den som redaktører og journalister oppfordres til å følge, når det gjeller innvandrere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er moren lettere tilbakestående?

Kulturelt tilbakestående kanskje?

Anonymous poster hash: dcdc6...11f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble rett og slett fysisk kvalm og gråt da jeg leste om denne saken for litt siden. Har selv en jente på samme alder og bare tanken på hvor uskyldige og forsvarsløse og gode de er, og hvor frustrert og redd den lille jenta måtte ha vært gir meg nesten panikkangst. Det er så absurd at jeg nesten ikke har ord, hvem gjør slikt?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde dette fordi foreldrene er pakistanere? Skjedde Alvdal-saken fordi foreldrene er norske? Nei!

Jeg er pakistansk og har aldri behandlet min datter som noe annet enn en prinsesse. Jeg gråt også over denne saken og så for meg min egen datter på den alderen.. Hvem kan være så hjerteløs?

Disse to fortjener lovens strengeste straff.

Anonymous poster hash: ecab7...1f9

• Liker 16
Skrevet

Måtte de brenne i helvetet begge to. Alvorlig talt, men hvem kan utføre så grusomme handlinger mot et forsvarsløst lite barn? Foreldre skal beskytte barna, ikke skade dem :sinna:

Faens monstre :sinna: Jeg har ikke ord :frown:

• Liker 4
Gjest Elseby13
Skrevet

Kulturelt tilbakestående kanskje?

Vær så snill og ikke skyld på hennes kulturbakgrunn. Jeg har samme etnisitet som denne drapskvinnen og vil ikke forbindes med hennes avskyelige handlinger.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var jo litt av poenget med denne tråden, det ble ikke opplyst i det hele tatt.

.

?

Jeg leste om dette i Aftenposten, der sto det tydelig at moren var halvt pakistansk selv, hadde giftet seg til Pakistan, og flyttet tilbake til Norge, og deretter innledet en relasjon til denne pakistanske mannen, med den hensikt å evt bli hans kone nr to. Står mest utfyllende i kommentaren, men er også nevnt i de andre artiklene.

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Ville-lare-datteren-respekt-7497602.html#.Ux7GlvmwY3A

Anonymous poster hash: e5f44...b09

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill og ikke skyld på hennes kulturbakgrunn. Jeg har samme etnisitet som denne drapskvinnen og vil ikke forbindes med hennes avskyelige handlinger.

Slik oppdragelse er en del av den pakistanske kulturarven, der fysisk avstraffelse blant annet benyttes for å lære barn å respektere foreldrene.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10146064

Omfattende forskning viser at pakistanske mødre bruker grov fysisk vold mot barna sine 4 ganger oftere enn etnisk norske. Det er altså kulturelt betinget.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...