Gå til innhold

Diare rett etter man har spist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger må jeg på do rett etter jeg har spist. Det begynner som normal avføring, men blir mer og mer flytende jo mer jeg bæsjer. Til slutt bare renner det og høres ut som jeg tisser. Kan det være noe galt med meg?

Anonymous poster hash: 35b29...d56
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med irritabel tarm. Skjer dette tilfeldigvis etter at du har spist rug, hvetemel, hvit pasta, risgrøt, eller melk, youghurt og kornblanding?

Sliter du med oppblåst mage også?

Anonymous poster hash: 6b57c...d36
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med irritabel tarm. Skjer dette tilfeldigvis etter at du har spist rug, hvetemel, hvit pasta, risgrøt, eller melk, youghurt og kornblanding?

Sliter du med oppblåst mage også?

Anonymous poster hash: 6b57c...d36

Jaa, det stemmer. Og jeg er som regel alltid oppblåst. Hva gjorde du for å bli kvitt dette?

Anonymous poster hash: 35b29...d56

Skrevet

Dra til legen om det. Kan være allergi, noe som kan gi alvorlige senkomplikasjoner om du ikke behandler det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde diare flere ganger i uka, i åresvis. For meg var det magekrampe veldig kort tid etter måltid, og så 1 og avogtil 2 turer på toalettet med diare etter magekrampa.

Fant ingenting på prøver hos lege, men la selv merke til hvilke matvarer jeg hadde spist i forkant av magekrampe/diare, og sluttet da å spise de matvarene, og har nå ikke hatt magekrampe og diare på 4 år.

Anbefaler deg å ta kontakt med lege, begynn allerede i dag å skrive matdagbok, så du har noe å vise legen, hvilke matvarer, og om du reagerte på måltidet eller ikke - hvert måltid - hver dag

Anonymous poster hash: 9795f...9ee
  • Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Dette er noe av det jeg har slitt med også, og jeg har irritabel tarm. Fodmap har hjulpet veldig for meg

AnonymBruker
Skrevet

Moren min sliter også med dette, men hun får diare uansett hva hun spiser, tilogmed om hun drikker vann! Så skal hun ut å reise så kan hun ikke spise for det er ikke toaletter/ledige toaletter i nærheten(hun kan ikke holde seg). Legene finner ikke ut av hva det er, har nok noe med kostholdet å gjøre men hun er jo ikke villig til å endre på noe. Vet hun har prøvd glutenfritt men det hjalp ikke.

Anonymous poster hash: a5671...514
AnonymBruker
Skrevet

Moren min sliter også med dette, men hun får diare uansett hva hun spiser, tilogmed om hun drikker vann! Så skal hun ut å reise så kan hun ikke spise for det er ikke toaletter/ledige toaletter i nærheten(hun kan ikke holde seg). Legene finner ikke ut av hva det er, har nok noe med kostholdet å gjøre men hun er jo ikke villig til å endre på noe. Vet hun har prøvd glutenfritt men det hjalp ikke.

Anonymous poster hash: a5671...514

Dette høres jo ut som ulcerøs kolitt/Crohns.

Anonymous poster hash: 144f4...6dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...