Gå til innhold

Gifteringar

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Kva slags ringar har de, og kva har de inngravert i dei?

Vi bestilte oss ringar idag, 3mm silkematte i kvitt gull. Inni dei skal det stå; Det beste er godt nok. 30/5-04

:hjerter:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Niessing gullring i 5mm, med avrundet kant i gult gull.

Inni står det "din Ordensmann/Vimsevips" og 7/8-04. Min ring har i tillegg en 10pkt diamant. Den fikk jeg av Ordensmannen sist helg da vi var i Amsterdam :hjerter2:

Skrevet

Her er våre ringer (min med diamant). Brukes foreløpig som forlovelsesringer, men vi skal ha de samme som gifteringer. Inni dem står "Din elskede navn" og så skal vi gravere inn bryllupsdatoen når den kommer.

Skrevet

Våre er 3 mm brede og avrundet.

Inni står det "Evig din" + navn og dato. Vi er kjempefornøyde med valget av ringer! :P

Skrevet

Våre er forlovelsesringer nå, og blir gifteringer når vi gifter oss.

Det er spesiallagde ringer, 4*3mm i hvitt gull med runde kanter. Min har en 0,2 karat diamant, sambos en 0,05 eller 0,1 tror jeg.

Inni står det: 04-04-04 Tinymannen :hjerte: Tiny (og plass til bryllupsdato på slutten).

I hans ring er navnene byttet om.

Skrevet

Våre er heilt ordinære - 3,5 mm breie i gult gull, avrunda både inni og utpå. Graveringa er 'Di Pipedame/din pipemann', og så bryllaupsdatoen. (Me hadde dei som forlovelsesringar òg, men graverte då berre inn namn, fordi me heller villa ha bryllaupsdato...)

Skrevet

Vi har valgt 4mm rette gullringer med gravering på siden....

Gjest Odense
Skrevet

Vi har 8mm brede gull ringer i Saint Maurice design. De er helt avrundet inni og er hely nydelige. Elsker brede gifteringer :-) Jeg kommer kansje til å sette inn en diamant senere, klarde ikke å bestemme meg nå før bryllupet, vet ikke om jeg vil ha noe i den , synst den er så vakker slik den er.. :) Inni står det Evig din ... og to hjerter etterpå..

Kan ikke vente til jeg skal ha den på!!

Skrevet

Her er ringene våre. Ser nesten slik ut. Skriften utenpå ringen er ikke så dominerende som den kan virke her.

Hentet ringene i helgen, og er såååå fornøyd.

Har brukt eget gull i ringene (gifteringen til mormor, forlovelsesringen til mamma m.m.), "something old". Ringene er håndlagde.

Ringene er i gult gull, 5,5 mm, avrundet. Skriften utenpå er i hvitt gull; stjernetegnene våre og initialer. Innvendig i ringen: Evighetstegnet + Evig Din Lullu".

Gleder oss til å tre de på..... :hjerte:

Skrevet

Våre ringer er 4 mm, og er i gult,hvitt og rødt gull, like mye av hver farge. De kommer vi til å ha når vi gifter oss en gang også, men da vil jeg ha en diamant i min... :)

Gjest gjest1
Skrevet

Vi skal hente ringane på fredag, gleeedar meg sånn! :hoppe:

Skrevet

Snakket med en gullsmed på fredag - hun anbefalte at ringene ikke måtte overstige 5-6 mm i bredde.

Det var for at huden under fingrene skal får puste (og ikke bli helt hvit, som den kan bli om den ikke får pustet ordentlig)

Dette var jo et problem for mange år siden, da gifteringene skulle være rundt 10mm bred - men heldigvis (sa gullsmeden) var ikek dette et problem nå

Ville bare si det til dere

Gjest Odense
Skrevet
Snakket med en gullsmed på fredag - hun anbefalte at ringene ikke måtte overstige 5-6 mm i bredde.

Det var for at huden under fingrene skal får puste (og ikke bli helt hvit, som den kan bli om den ikke får pustet ordentlig)

Dette var jo et problem for mange år siden, da gifteringene skulle være rundt 10mm bred - men heldigvis (sa gullsmeden) var ikek dette et problem nå

Ville bare si det til dere

Til oss sa Gullsmeden at der er flere og flere par som velger brede gullringer og at det ikke var noe problem så lenge de er avrundet inni. Huden får puste like godt som om ringen var 4mm.

Skrevet

Julibruda:

Jo, det kan godt hende.

Jeg er ingen proff på dette området, så jeg vet ikke.

Tenkte bare at jeg skulle si ifra.

(regner med at gullsmedene kommer med råd dersom det blir "for ille" for huden også da)

Skrevet

Brumm har 3,5mm hvitt gull giftering fra thune (Promiseringene), i tillegg har jeg forlovelsesringen, en 3,5mm alliansering i hvitt gull innenfor denne.

Brummle har 4,5mm hvitt gull ring, de er avrundet inni, og innskripsjonen er B :hjerte: B 28.05.04

Vi er veldig fornøyde med løsningen vi valgte :hjerter:

Skrevet

Vi skal ha disse! De er kjempe fine og jeg er så fornøyd! Jeg vet ikke hva som skal stå i min, det bestemmer min kjære, men i hans ring skal det stå I will love you as long as I live. En strofe fra From this moment on!

Skrevet

Enkle 4 mm gullringer med "Omnia vincit amor"-"Kjærligheten overvinner alt"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...