Gå til innhold

Jeg har tid på meg frem til 15. juni

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger råd, tips og motivasjon!

Til dere som kan mye om dette:

Kan jeg kvitte meg med 15 kg frem til 15.juni?

Hvordan bør jeg trene?

Hva bør jeg spise?

Kan dere komme med tips og råd som vil hjelpe meg?

Er det bedre jo mindre jeg spiser? Hva slags frukt bør jeg spise mindre av? Har hørt at banan er fyfy, stemmer det?

Hvordan kommer jeg ned i vekt fortest mulig?

I morgen starter begynnelsen av mitt nye liv :)

Anonymous poster hash: 6887e...6fd
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Høyde, alder, vekt og aktivitetsnivå?

AnonymBruker
Skrevet

31 år

170 høy

80 kg

Gjest Runforit
Skrevet

31 år 170 høy 80 kg Anonymous poster hash: 6887e...6fd

Trener du noe?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært nede i 60 kg før, men måtte på trening pga nakkeproblemer som oppsto. Jeg har trent mye før, men har ikke trent på ett år nå

AnonymBruker
Skrevet

Trener du noe?

Jeg trente 3-4 timer 5 dager i uken før. Nå har jeg trent lite. Kanskje en gang hver uke, 40 minutter

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har vært nede i 60 kg før, men måtte på trening pga nakkeproblemer som oppsto. Jeg har trent mye før, men har ikke trent på ett år nå Anonymous poster hash: 6887e...6fd

Med godt kosthold så kan du gå ned en del. Man kan fint klare mellom 0,5-1 kg per uke om man er dedikert og spiser rett.

Det ville selvsagt hjelpe enda mer på trening for da kan du brenne ekstra kalrorier og i tillegg stramme opp og bli mer fit i prosessen noe som er det beste.

Jeg vil anbefale et kosthold med mye proteiner, godt fett og trege karbohydrater.

Men det er viktig st du ikke bare ser på kiloene og vekta, men også tar målene dine.

Om du klarer 15 kg? Tror du lett kan miste 5 kg i vannvekt og 10 kg fett er ikke urealistisk på 3 mnd. Men vil si at du ikke skal bli skuffet om tallet er lavere når juni kommer. Det er en prosess og når du først går ned på den rette måten så vil du fortsette å gå ned til du har nådd målet :)

Det viktigste er at du ikke går på en sultekur der du sprekker og mister motivasjonen. Spis god og rett mat slik at det blir en livsstil du kan leve med resten av livet.

Kam du trene noe igjen nå?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nettopp begynt på Jillian Michaels 90 days body revolution. (for andre gang, måtte stoppe sist pga av sykdom). Elsker JM og resultatene hennes er fantastiske. Jeg følger kun treningsplanen og ikke kostholdsplanen (men "oversetter" den til norsk mat og prøver å få i meg det jeg skal av næring og kcal). Google resultatene folk har fått etter å ha fulgt dette.

AnonymBruker
Skrevet

Med godt kosthold så kan du gå ned en del. Man kan fint klare mellom 0,5-1 kg per uke om man er dedikert og spiser rett.

Det ville selvsagt hjelpe enda mer på trening for da kan du brenne ekstra kalrorier og i tillegg stramme opp og bli mer fit i prosessen noe som er det beste.

Jeg vil anbefale et kosthold med mye proteiner, godt fett og trege karbohydrater.

Men det er viktig st du ikke bare ser på kiloene og vekta, men også tar målene dine.

Om du klarer 15 kg? Tror du lett kan miste 5 kg i vannvekt og 10 kg fett er ikke urealistisk på 3 mnd. Men vil si at du ikke skal bli skuffet om tallet er lavere når juni kommer. Det er en prosess og når du først går ned på den rette måten så vil du fortsette å gå ned til du har nådd målet :)

Det viktigste er at du ikke går på en sultekur der du sprekker og mister motivasjonen. Spis god og rett mat slik at det blir en livsstil du kan leve med resten av livet.

Kam du trene noe igjen nå?

TUSEN TAKK for svar :)

Jeg skal satse på spinning. Er det lurt? Planen er å trene 5 dager i uken, orker jeg 7 dager i uken er det supert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt på Jillian Michaels 90 days body revolution. (for andre gang, måtte stoppe sist pga av sykdom). Elsker JM og resultatene hennes er fantastiske. Jeg følger kun treningsplanen og ikke kostholdsplanen (men "oversetter" den til norsk mat og prøver å få i meg det jeg skal av næring og kcal). Google resultatene folk har fått etter å ha fulgt dette.

Tusen takk for tipset! Lykke til!!!

Gjest Runforit
Skrevet

TUSEN TAKK for svar :) Jeg skal satse på spinning. Er det lurt? Planen er å trene 5 dager i uken, orker jeg 7 dager i uken er det supert. Anonymous poster hash: 6887e...6fd

Spinning er veldig bra. Brenner fort en 500 + kcal på en time. Men pass på å ikke starte for hardt. Etter 1 år uten trening så blir det tøft for psyke og kropp å kjøre på med 5 økter i uka.

Ikke gå under 1500 kcal om dagen. Helst ligg på 1700 kcal og 2000 de dagene du trener(man skal spise inn kaloriene en brenner ellers blir underskuddet for stort og du brenner bort muskelmassen og de vil du ha for de brenner fett 24/7) Om vekta skulle stagnere noe så kan du finjustere på kaloriene(-100 kcal f.eks og se om det skjer noe)

Lag en matplan og sett opp uka og hva du skal ha hver dag. F.eks:

Mandag

Frokost havregrøt

Lunsj kyllingsalat med avokado

Mellom frukt og nøtter

Middag laks med søtpotet og grønnsaker

Kvelds skinkeomelett

Handle inne for hele uka. Da slipper du å planlegge på tom mage og med lite inspirasjon. Du vet hva du skal ha den dagen, ferdig snakka.

Lag gjerne lunsjen dagen i forveien så du slipper å tenke på det om morgenen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spinning er veldig bra. Brenner fort en 500 + kcal på en time. Men pass på å ikke starte for hardt. Etter 1 år uten trening så blir det tøft for psyke og kropp å kjøre på med 5 økter i uka.

Ikke gå under 1500 kcal om dagen. Helst ligg på 1700 kcal og 2000 de dagene du trener(man skal spise inn kaloriene en brenner ellers blir underskuddet for stort og du brenner bort muskelmassen og de vil du ha for de brenner fett 24/7) Om vekta skulle stagnere noe så kan du finjustere på kaloriene(-100 kcal f.eks og se om det skjer noe)

Lag en matplan og sett opp uka og hva du skal ha hver dag. F.eks:

Mandag

Frokost havregrøt

Lunsj kyllingsalat med avokado

Mellom frukt og nøtter

Middag laks med søtpotet og grønnsaker

Kvelds skinkeomelett

Handle inne for hele uka. Da slipper du å planlegge på tom mage og med lite inspirasjon. Du vet hva du skal ha den dagen, ferdig snakka.

Lag gjerne lunsjen dagen i forveien så du slipper å tenke på det om morgenen :)

Tusen, tusen, tusen takk for hjelpen!

Jeg er klar som bare det!Tar meg en liten treningsøkt i kveld og begynner for fullt fra og med i morgen :)

Takk for svar!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...