Gå til innhold

mulig å få betalingsutsettelse hos legevakta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en regning på over 700,- etter et besøk på legevakta. Jeg tok en sprøyte så jeg tror gjorde regningen såpass høy. Noen som vet om det går på frikort, forresten?

Jeg mangler 150,- så har jeg frikort. Problemet er at jeg har ikke mulighet til å betale regningen på over 700 før om to uker. Innen de to ukene har jeg og frikort, siden jeg har en time på dps i morgen jeg betaler på stedet.

Noen som vet om det er mulig og få regningen litt utsatt? Eller om jeg slepper betale den, siden jeg uansett får frikort "imorgen"?

Alle andre ganger jeg har betalt regninger fra legevakta, har de ikke kommet med på frikortet. Så på slutten av året sitter jeg igjen med masse regninger jeg må sende inn, fordi de ikke har har gått igjennom (Ja, det er ting som går under frikort.. )

Anonymous poster hash: d1382...487
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror de må sende inn regning til helfo, så du er nødt til å betale. Så får du igjen det som går over egenandelstaket. De kanikke "holde igjen" selv om du får frikort i mellomtoden, dessverre. Om du har store økonomiske problemer, så kanskje sosialkontoret kan hjelpe? Eller kanskje du kan avtale med legevakta om å betale litt senere?

Anonymous poster hash: a0c86...598

AnonymBruker
Skrevet

Du må betale regningen, men det er jo ikke noe problem når du får igjen på frikortet. Dette skjer fortløpende, så går ikke mange ukene før overskuddet er tilbakebetalt.

Anonymous poster hash: 9034a...fc4
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at de hver eneste gang ikke sender det inn til Helfo, så må jeg gjøre det selv senere og vente i flere uker før pengene kommer tilbake igjen.

Jeg vil ikke be noen om hjelp, derfor jeg spør om det går ann å få betalingsutsettelse, eller om det er helt umulig? det er nemlig hemmelig at jeg var på legevakta, så kan ikke spørre familie eller venner om å låne.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at de hver eneste gang ikke sender det inn til Helfo, så må jeg gjøre det selv senere og vente i flere uker før pengene kommer tilbake igjen.

Jeg vil ikke be noen om hjelp, derfor jeg spør om det går ann å få betalingsutsettelse, eller om det er helt umulig? det er nemlig hemmelig at jeg var på legevakta, så kan ikke spørre familie eller venner om å låne.

Behandler har to uker på seg til å sende oppgjør til Helfo. Jeg regner med at du bare stresser, har aldri hatt problemer med dette.

Skrevet

Behandler har to uker på seg til å sende oppgjør til Helfo. Jeg regner med at du bare stresser, har aldri hatt problemer med dette.

Her er det snakk om regninger fra i sommer, som jeg fremdeles ikke har fått igjen, så vil ikke påstå at jeg stresser.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det snakk om regninger fra i sommer, som jeg fremdeles ikke har fått igjen, så vil ikke påstå at jeg stresser.

Legevakten, av alle steder, har da gode nok rutiner på dette ...

Skrevet

Legevakten, av alle steder, har da gode nok rutiner på dette ...

Tror jeg vet det bedre enn deg, om jeg har fått igjen det de skylder eller ikke?!?

AnonymBruker
Skrevet

Er regningen først utstedt så får du ikke gjort noe med det. De kan ikke bare slette den. Kan du ikke betale før om to uker så bare betaler du da. De rekker ikke å sende den til inkasso på så kort tid. Men du kan få en purring.

Anonymous poster hash: 123ee...c54
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alt fra lege/legevakt som går på frikort, kun selve konsultasjonene. Materiell, medisiner, sprøyter o.l. går ikke på frikortet, så det må betales utenom. Du må nok pent betale og så få pengene igjen.

Anonymous poster hash: 21380...1e4
Skrevet

Det er ikke alt fra lege/legevakt som går på frikort, kun selve konsultasjonene. Materiell, medisiner, sprøyter o.l. går ikke på frikortet, så det må betales utenom. Du må nok pent betale og så få pengene igjen.

Anonymous poster hash: 21380...1e4

Jeg er klar over det, men jeg vet at det jeg ikke har fått igjen (enda...) går på frikort, det skrev jeg i innlegget, hvis du leste det. Men spørsmålet var vel egentlig om det gikk ann å få betalingsutsettelse av de, eller om de er veldig strenge på det.

Skrevet

Er regningen først utstedt så får du ikke gjort noe med det. De kan ikke bare slette den. Kan du ikke betale før om to uker så bare betaler du da. De rekker ikke å sende den til inkasso på så kort tid. Men du kan få en purring.

Anonymous poster hash: 123ee...c54

Okei, det er jo igrunn forståelig. Ja, må vel bare vente til det har gått to uker, men istedenfor at jeg skal få purring, så kan jeg kanskje høre med de? vet ikke om de setter betalingsutsettelser slik jeg.

Jeg har et problem hvis jeg får purring og nemlig, fordi det kommer ikke til den andressen hvor jeg bor.

Gjest Runforit
Skrevet

Har aldri hatt problemer med betalingsutsettelser med noen. Så lenge du ringer og spør så pleier de ikke å være vanskelig. Har gjort dette flere ganger når jeg f.eks skal på ferie og ikke får betalt før om 3 uker. Aldri fått et nei.

Ring du:) Det ordner seg nok.

Skrevet

Har aldri hatt problemer med betalingsutsettelser med noen. Så lenge du ringer og spør så pleier de ikke å være vanskelig. Har gjort dette flere ganger når jeg f.eks skal på ferie og ikke får betalt før om 3 uker. Aldri fått et nei.

Ring du:) Det ordner seg nok.

Okei, da prøver jeg å ringe dem i morgen :) Så håper jeg de sier ja!

AnonymBruker
Skrevet

om du venter i 2 uker betale regningen, så går det fint. jeg hadde en regning fra DPS som jeg ikke hadde betalt, jeg kom på det en måned etter at jeg var der, og hadde fremdeles ikke fått purring. det er ikke så ofte de sender ut purring på dagen, de lar det gå en stund, for husk at det koster penger å sende ut purring også, jobb, tid, materialet, å sende den. ja. de tjener faktisk på å vente en uke eller to før de sender purring, å håp om at den som skal betale, betaler bare litt seint. og det får du ingen straff for.

så jeg tenker at du skal slappe litt av, vente til du har penger, også betale da. eventuelt så ringer du å hører med de om du utsette den en uke eller noe til du får penger.

jeg har vært mange ganger hos legevakta, og alltid fått det på frikort (se bort fra utstyr og slik da, det må en jo betale selv). så synes det var rart at du ikke har fått kunsultasjonen og slik på frikortet.

håper det ordner seg. lykke til :)

Anonymous poster hash: 56913...e29
Skrevet

om du venter i 2 uker betale regningen, så går det fint. jeg hadde en regning fra DPS som jeg ikke hadde betalt, jeg kom på det en måned etter at jeg var der, og hadde fremdeles ikke fått purring. det er ikke så ofte de sender ut purring på dagen, de lar det gå en stund, for husk at det koster penger å sende ut purring også, jobb, tid, materialet, å sende den. ja. de tjener faktisk på å vente en uke eller to før de sender purring, å håp om at den som skal betale, betaler bare litt seint. og det får du ingen straff for.

så jeg tenker at du skal slappe litt av, vente til du har penger, også betale da. eventuelt så ringer du å hører med de om du utsette den en uke eller noe til du får penger.

jeg har vært mange ganger hos legevakta, og alltid fått det på frikort (se bort fra utstyr og slik da, det må en jo betale selv). så synes det var rart at du ikke har fått kunsultasjonen og slik på frikortet.

håper det ordner seg. lykke til :)

Anonymous poster hash: 56913...e29

Får det nok under frikort, men har ikke fått firkort enda. Mangler 150,- som sagt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...