Kipa Skrevet 1. juni 2004 #1 Del Skrevet 1. juni 2004 min Lukas er nå 4, 5 mnd og har begynt med grøt en gang pr dag og NAN2. Men jeg synes ikke han blir noe mer mett av det..Hvordan er det egentlig, hvor lenge går det mellom måltidene etter dette for dere?? han blir sulten etter 4- 5 timer ca, og får da selvfølgelig mat. Men sånn var det med NAN1 og uten grøt også... - bare lurer litt jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 1. juni 2004 #2 Del Skrevet 1. juni 2004 Slik var det når vi begynte med grøt og. Ble like fort sulten, men det gikk seg til når han begynte å spise større mengde. Men barn spiser egentlig ganske ofte hele tiden da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 1. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 1. juni 2004 Takk for svar! Jeg er vel egentlig litt " redd" for å gi han for mye, han er ingen liten gutt Men man kan vel ikke gi for mye, gir jo den mengden man skal i flg alder og vekt og noen ganger spiser han ikke alt ( mme) - så ukyndig jeg føler meg... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 1. juni 2004 #4 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg gjorde det enkelt, jeg stappa inn til han ikke gapa lengre Mett ble han iallfall! I begynnelsen så spiste han ikke så mye, men det økte ganske fort til en normalporson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #5 Del Skrevet 8. juni 2004 Dersom han blir sulten etter 4-5 timer så er dette helt naturlig. Er i grunn overasket over at han ikke blir sulten før. Jeg ammet gutten min, og han spiste hver tredje time, ofte med enda kortere intervall, til tross for at jeg hadde mer enn nok melk. Selv nå, med fire faste måltider om dagen spiser han hver 3.-4. time. Så lenge gutten din legger på seg i forhold til kurven, ville jeg først prøvd å korte ned intervallene mellom måltidene. Dersom dette ikke er nok kan du prøve å introdusere grøt til frokost (dersom grøten er kveldsmaten nå) i tillegg til det andre grøtmåltidet. Barn er veldig flinke til å selvregulere, så du trenger ikke være bekymret for å overfore. Jeg ville vært mye mer bekymret for å underfore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 10. juni 2004 #6 Del Skrevet 10. juni 2004 Det er da helt naturlig å bli sulten etter 4-5 timer uansett hva som spises. Det gjelder jo til og med voksne. Dette blir jo normalt tidsintervall for frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 10. juni 2004 #7 Del Skrevet 10. juni 2004 Jag känner mig också lite osäker här. Vi har precis börjat ge Malvin lite puréer och lite gröt - men bara smakpotioner (ca 3 ss), mer verkar han inte vilja ha ännu. Han får bröstmjölk - både på flaska och bröst. Han blir dock hungrig minst var tredje timme - ibland tidigare... Det är svårt att veta hur mycket de äter, ska äta och när. Vi ska försöka få till det med mat under juli månad, när vi har semester och kan testa lite mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. juni 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 10. juni 2004 :oops: Ser jeg skrev feil..han blir sulten igjen etter 3- 4 timer..men nå er vi kommet i så fin rytme så nå er det ingen problem, 11- 12 er grøt - tid med litt dessert oppi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå