Gå til innhold

Pussing av tenner-hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har hei puddeltispe på snart 7 år. Har vært dårlig med å pusse tenner, gjorde det litt i starten, men så ble det dessverre glemt bort. Nå er det lenge siden og det er vanskelig å få henne til å åpne munnen.

Prøvde litt i dag, det er ikke sånn at hun løper bort og jeg fikk det til å bli litt interessant, men å åpne munnen sin vil hun ikke :P Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få lirket opp munnen?

Har tenkt å prøve litt hver dag, så blir det vel greie på det en dag. Har vært endel tannstein som har måttet fjernes tidligere, vet sa hun hadde fine tenner ellers.

Ben og diverse skal jo være fint for dem å tygge på, men hun har det med å sluke siste del av det hun tygger på, og det kan jo være litt skummelt!

Hvis det er noen som har et tips til oss så mottas dem med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk sånn hanske du putter på fingeren, og husk tannkrem med leversmak :-)

AnonymBruker
Skrevet

Naboen bruker noe slags dentasticks som hunden tygger på.

Anonymous poster hash: f9b72...314

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du trykker, ikke hardt, på leppen bak hjørnetennene, vil hun åpne munnen. For å klare å pusse, vil jeg anbefale deg å holde henne inntil deg i armkroken din. Det går bra med litt trening, men husk å gi godbiter innimellom.

Dette funker på begge mine hunder. Husk at øvelse gjør mester

Anonymous poster hash: 46cab...1c1
Skrevet

Ja, bruk microfiber hanske om du absolutt skal pusse tennene. Jeg vet ikke hvor mye hunden nekter, men du trenger vel ikke åpne munnen, brett opp leppa så får du ihvertfall begynt en plass. Gjør det til noe positivt, ikke puss for lenge av gangen.

Og når det kommer til at den sluker siste del, fjern det når det blir lite nok til å svelge. Her i huset har vi heldigvis aldri vært plaget med tenner, takket være råfòr :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...