AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Føler meg dratt inn i mye drama og baksnakk på jobben. Den siste tiden har det blitt mye småtteri på sånt, ett par stykker som mistrives og forteller gjerne hvordan de opplever den ene som ikke er tilstedet. Vi vet alle hvordan det blir. Jeg har prøvd å sette en stopper de gangene det har foregått rundt meg. men nå føler jeg at jeg blir dratt med i ting jeg ikke har noe med, ikke gøy i det hele tatt. Mitt navn blir tatt opp (blant annet) når andre ordner opp seg i mellom. Kun fordi jeg var i rommet på den tiden. Har dere noe tips på hva vi kan gjøre for å bli kvitt den type drama på jobben? Øvelser, oppgaver, noe vi kan jobbe med og sånt for å få ting frem og ut av verden? Anonymous poster hash: 75689...5df 1
Steinar40 Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Tror ikke det er lett å bli kvitt sånt. Det er aldri alle som liker hverandre. Det beste tror jeg er at folk som ikke liker hverandre har minst mulig med hverandre å gjøre. 1
Steinar40 Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Det aller beste hadde selvfølgelig vært om de som mistrives hadde bytta jobb.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Kjører dere team-building innimellom? Kurs om det, å reise bort for å ha det gøy sammen, grille sammen osv.. Ellers går det an å ha møter omkring arbeidsmiljø. Anonymous poster hash: 62034...d86 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Går også an å varsle leder, slik at de det gjelder kan kalles inn og prate ut om det til hverandre .. Anonymous poster hash: 62034...d86
Gjest snoopy_93 Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Har vært vitne til slike ting og det toppet seg da avd. sykepleier satt og snakket dritt om en av brukerne. (Er lærling, så sa ifra til min kontakt i kommunen og pga mye annet som skjedde byttet jeg praksissted og de får ikke lengre ha lærlinger på det stedet siden lærlingene ikke blir tatt hånd om på en god måte.) Si ifra til din leder
Gjest Coolaid Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Ta det opp på et personalmøte og renske luften der med alle tilstede. Da kan alle si sitt, og avslutte dramaet før møte er over. Så kommer man på jobb neste dag med en felles enighet om at korridorsnakk og andre ulumskheter ikke er bra for arbeidsmiljøet.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Hva med å si rett ut at du ikke forstår poenget med slik slarving? De er voksne mennesker som skal oppføre seg sin alder, og slik oppførsel tilhører umodne tenåringer. Tenker det setter propp i kjeften på dem det gjelder. Anonymous poster hash: 2f611...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå