Gå til innhold

Tinderdate - var dette en høflighetsfrase?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en fra tinder forrige lørdag. Vi snakket mye sammen før vi møttes, og jeg likte han overraskende godt da vi møttes. Daten gikk bra, og praten gikk veldig lett. Vi dro på cafe, og han fulgte meg et godt stykke på hjemturen etterpå. Han har rett og slett ALLE de kvalitetene jeg ser etter i en fyr, samtidig som han ikke er "for" kjekk, slik at det er mulig å holde på han.. (Altså ikke sånn svært billedskjønn, men helt alminnelig).

Jeg sendte han melding etterpå og sa som det var at jeg var positivt overasket, og at jeg likte han. (Men ikke noe mer enn det.). Da sa han "takk i lige måde", og at jeg bare måtte si i fra neste gang jeg hadde anledning til å finne på noe. Også under møtet nevnte han at han var positivt overasket, men gav meg ikke noe flere kompliment. (men det er vel kanskje ikke vanlig heller)

MEN han prater liksom ikke like mye til meg nå som før. (jeg vil ikke virke desperat, så jeg sier ikke så mye jeg heller). Og virker liksom ikke så interessert - han har bare tatt initiativ til samtale en gang etterpå. (Før vi møttes var det svært ofte.)

Og spørsmålet mitt er: KAN det ha vært en høflighetsfrase det han sa om at jeg bare måtte si i fra, så kunne vi finne på noe mer? Er det sånn som man kan finne på å si bare for å slippe å si rett ut at man ikke vil møtes mer?

Analyserer meg selv så fryktelig - gjorde jeg noe som han ikke likte? Mulig jeg overanalyserer altså, men det blir jo litt sånn... Vil ikke miste han fyren, han er et kupp!

Tenker med meg selv at hvis jeg hadde vært på date, så hadde det vært vanskelig å si rett ut at jeg ikke vil møte vedkommende mer, særlig hvis han allerede har sendt melding om at han likte meg.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: a736c...c42
Videoannonse
Annonse
Gjest revestrekjenta
Skrevet

Hmm, hvis han virker veldig uinteressert, så ville jeg tatt det på alvor. For meg hørtes det litt ut som en høflighetsfrase, da han ikke egentlig ba deg ut. (Og trolig ikke kommer til å be deg ut.)

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm, hvis han virker veldig uinteressert, så ville jeg tatt det på alvor. For meg hørtes det litt ut som en høflighetsfrase, da han ikke egentlig ba deg ut. (Og trolig ikke kommer til å be deg ut.)

Tenkte det samme.

• Liker 1
Gjest revestrekjenta
Skrevet

Tenkte det samme.

Men forsåvidt litt rart at han under daten sa at han var positivt overasket, da.. Men jeg vet ikke sannheten.

Gjest rådyr
Skrevet (endret)

Du får jo bare invitere på noe, så finner du det jo ut :)

Endret av Talyset
  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Men forsåvidt litt rart at han under daten sa at han var positivt overasket, da.. Men jeg vet ikke sannheten.

Godt poeng.

Skrevet

Det er dessverre en del mennesker som er slik. De tør egentlig ikke å si hva de egentlig tenker, og heller velger å la tiden ta seg av det. Problemet er at man bruker tiden til de som fremdeles venter. Og ettersom disse menneskene finnes, blir man dessverre skeptisk, selv om denne mannen kanskje faktisk mener det, men er i en veldig stressende periode.

• Liker 2
Skrevet

Hei.

Hm.. den var litt vrien. Du kan enten forsøke å prate og vise litt interesse til, og se om han ikke begynner å snakke mer med deg igjen. For det kan godt hende at han selv er litt usikker, eller rett og slett bare sjenert? Men hvis han ikke viser interesse da, eller han fortsetter å være stille og ikke skriver til deg, hadde jeg tatt det som et hint om at han ikke var interessert, dessverre!

- Lykke til :)

Gjest revestrekjenta
Skrevet

Godt poeng.

Og en ting til: Hvis han IKKE var interessert, hvorfor skulle han da i det hele tatt ta initiativ til EN samtale? Bare tanker.

AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til: Hvis han IKKE var interessert, hvorfor skulle han da i det hele tatt ta initiativ til EN samtale? Bare tanker.

Dette tenkte jeg og, og det var tross alt han som begynte å snakke etter meldingen som jeg sendte samme dag som daten. Jeg hadde ikke sagt et ord etter dette, men det tok noen dager før han startet en samtale. (Jeg hadde bare sendt kanskje to snapper i mellomtiden, og holdte ellers kjeft.)

TS

Anonymous poster hash: 16062...de3

Skrevet

Jeg henger meg litt på dette med at du kan foreslå en aktivitet, eller en dag dere kan møtes igjen, så hvis han da ikke gir noe god respons så får du i det minste fred i sjelen. Jeg er nokså fresk på dating, men når han skriver "si ifra om du har lyst å finne på noe en annen dag" er vel dette å rulle ballen over til deg?

Jeg er selv helt håpløs på dette og er livredd for å ikke virke desp, men noen ganger prøver jeg å ikke overanalysere og heller basere meg på fakta. Spør om han vil møte deg, vil han ikke, da er han vel ikke interessert, så veit du det. Er mange fisker i tinder-havet :)

Skrevet

En gutt som er skikkelig interessert, han booker neste date allerede før den første daten er over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gutt som er skikkelig interessert, han booker neste date allerede før den første daten er over.

Mulig det. Men vet du - opp til flere ganger under daten sa han "dit må vi neste gang". Men bare sånn løslig. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men, huff.. Jeg blir så usikker!

TS

Skrevet

Det er ikke alle menn som er pågående og booker date etter date.

Er bare en ting å gjøre her. Finn på noe og inviter han med :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle menn som er pågående og booker date etter date.

Er bare en ting å gjøre her. Finn på noe og inviter han med :)

Håper du har rett. :) Og hvis det er tilfelle at han ikke er interessert, så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke bare kan si det rett ut. Det er mye bedre å vite akkurat hva han har å forholde seg til. Han var liksom litt flørtete under daten også, rørte låret mitt f.eks. Han er ganske tvetydig rett og slett.

Skrevet

Ikke lett det der, men forhåpentligvis blir du litt klokere etter date nr 2 :)

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en fra tinder forrige lørdag. Vi snakket mye sammen før vi møttes, og jeg likte han overraskende godt da vi møttes. Daten gikk bra, og praten gikk veldig lett. Vi dro på cafe, og han fulgte meg et godt stykke på hjemturen etterpå. Han har rett og slett ALLE de kvalitetene jeg ser etter i en fyr, samtidig som han ikke er "for" kjekk, slik at det er mulig å holde på han.. (Altså ikke sånn svært billedskjønn, men helt alminnelig).

Jeg sendte han melding etterpå og sa som det var at jeg var positivt overasket, og at jeg likte han. (Men ikke noe mer enn det.). Da sa han "takk i lige måde", og at jeg bare måtte si i fra neste gang jeg hadde anledning til å finne på noe. Også under møtet nevnte han at han var positivt overasket, men gav meg ikke noe flere kompliment. (men det er vel kanskje ikke vanlig heller)

MEN han prater liksom ikke like mye til meg nå som før. (jeg vil ikke virke desperat, så jeg sier ikke så mye jeg heller). Og virker liksom ikke så interessert - han har bare tatt initiativ til samtale en gang etterpå. (Før vi møttes var det svært ofte.)

Og spørsmålet mitt er: KAN det ha vært en høflighetsfrase det han sa om at jeg bare måtte si i fra, så kunne vi finne på noe mer? Er det sånn som man kan finne på å si bare for å slippe å si rett ut at man ikke vil møtes mer?

Analyserer meg selv så fryktelig - gjorde jeg noe som han ikke likte? Mulig jeg overanalyserer altså, men det blir jo litt sånn... Vil ikke miste han fyren, han er et kupp!

Tenker med meg selv at hvis jeg hadde vært på date, så hadde det vært vanskelig å si rett ut at jeg ikke vil møte vedkommende mer, særlig hvis han allerede har sendt melding om at han likte meg.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: a736c...c42

Svaret hans tydet på at han likte deg. Det hadde gjort i ekstra stor grad dersom han sendte deg mld først. Oppførselen hans tyder derimot på det motsatte, så det kan hende han er ekstra feig eller har møtt en ny.

Anonymous poster hash: 87d9e...d91

AnonymBruker
Skrevet

Svaret hans tydet på at han likte deg. Det hadde gjort i ekstra stor grad dersom han sendte deg mld først. Oppførselen hans tyder derimot på det motsatte, så det kan hende han er ekstra feig eller har møtt en ny.

Enig. Hadde vært mye enklere hvis han kunne vært ærlig. Men samtidig kan jeg jo ikke anklage han for å ikke være ærlig, for han har jo gitt meg et svar. Men blir veldig usikker.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det. Men vet du - opp til flere ganger under daten sa han "dit må vi neste gang". Men bare sånn løslig. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men, huff.. Jeg blir så usikker!

TS

Akkurat DET er et dårlig tegn. Da er han ikke interessert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat DET er et dårlig tegn. Da er han ikke interessert.

hehe...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...