Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg poster dette på riktig sted, men jeg forsøker.

Jeg vurderer å kjøpe meg en sommerkjole, men den jeg har lyst på, finnes bare i grønt. Jeg kunne tenke meg å farge denne i hvitt eller gult.

Er det noen her som vet om dette lar seg gjøre? Isåfall, hvor får jeg kjøpt farge?

Til slutt: Kan alle typer stoff farges?

Jeg har aldri gjort dette før så jeg håper at det finnes noen "fargekyndige" her

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.. det er utrolig vanskelig å få noe slikt jevnt farget når det ikke kommer fra tråd. Hadde det vært snakk om et lite område så... men hele klær? Nei.

Anonymous poster hash: 82743...117
Skrevet

Nei.. det er utrolig vanskelig å få noe slikt jevnt farget når det ikke kommer fra tråd. Hadde det vært snakk om et lite område så... men hele klær? Nei.

Anonymous poster hash: 82743...117

Uff, det var dumt. Jeg får lete rundt etter en maken kjole i riktig farge. Irriterende når du finner drømmekjolen og den kun finnes i en utrolig ekkel grønnfarge.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hadde kjolen være lys så er det enkelt å farve den i en mørkere farve.

En grønn kjole er det derimot svære vanskelig å gjøre helt hvit.... da må den 'avfarves'/blekes.

Og tilsvarende fra grønn til gul er jeg redd... blekes og så farves med den nye farven.

Skrevet

Kva er ein ekkel grønfarge?

Militær-grønn...

Gjest AnneShirley
Skrevet

En grønn kjole ville jeg farget blå, så du får en blågrønn farge.

Jeg har farget en del klær og ser at den opprinnelige fargen slår godt gjennom selv når den er ganske lys. Å farge ting lysere, krever at man fjerner/bleker vekk all fage først. En bleking vil som oftest gi et veldig flekkete/ujevnt resultat og man risikerer å ødelegge stoffet helt.

• Liker 1
Skrevet

En grønn kjole ville jeg farget blå, så du får en blågrønn farge.

Jeg har farget en del klær og ser at den opprinnelige fargen slår godt gjennom selv når den er ganske lys. Å farge ting lysere, krever at man fjerner/bleker vekk all fage først. En bleking vil som oftest gi et veldig flekkete/ujevnt resultat og man risikerer å ødelegge stoffet helt.

Tusen takk. Går det an å farge den lyseblå mon tro? Kjolen har en mørk grønnfarge

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk. Går det an å farge den lyseblå mon tro? Kjolen har en mørk grønnfarge

Dess lysere blåfarge du farger med, dess mer av den opprinnelige grønnfarge slår gjennom. Man kan bare farge ting mørkere, ikke lysere.

Anonymous poster hash: 58c60...4b7

Skrevet

Dess lysere blåfarge du farger med, dess mer av den opprinnelige grønnfarge slår gjennom. Man kan bare farge ting mørkere, ikke lysere.

Anonymous poster hash: 58c60...4b7

Ok. Da ser jeg meg rundt etter en annen kjole. Er helt "grønn" når det kommer til farging, hvis jeg kan bruke det uttrykket...

Gjest AnneShirley
Skrevet

Ok. Da ser jeg meg rundt etter en annen kjole. Er helt "grønn" når det kommer til farging, hvis jeg kan bruke det uttrykket...

Tenk på da du blandet vannfarger i maleskrinet, tenk at du blander den opprinnelige fargen og den fargen du farger med. Da ser du raskt at du ikke kan blande grønn til å bli hvit, gul eller lysblå.
  • Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Militær-grønn...

Åh, det er jo den finaste fargen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...