Gå til innhold

Solbrille med styrke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg prøver å få kjøpt en solbrille med styrke, men alle innfatningene jeg finner er jo knøttesmå. Jeg orker ikke å bruke "lesebrille-innfatning" når det er sterk sol, da får man jo masse sollys inn på sidene, over og under brillen. I sted var jeg innom enda en optiker og fant en innfatning jeg likte, men den kunne jo ikke brukes med styrke..... Hvorfor er det så vanskelig?! Jeg lurer rett og slett på om noen her inne vet om en innfatning som ser ut som en vanlig solbrille, men som man brukes med styrkeglass? Hvis så ville bli meget takknemlig.

Anonymous poster hash: c6e5d...eb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg prøver å få kjøpt en solbrille med styrke, men alle innfatningene jeg finner er jo knøttesmå. Jeg orker ikke å bruke "lesebrille-innfatning" når det er sterk sol, da får man jo masse sollys inn på sidene, over og under brillen. I sted var jeg innom enda en optiker og fant en innfatning jeg likte, men den kunne jo ikke brukes med styrke..... Hvorfor er det så vanskelig?! Jeg lurer rett og slett på om noen her inne vet om en innfatning som ser ut som en vanlig solbrille, men som man brukes med styrkeglass? Hvis så ville bli meget takknemlig. Anonymous poster hash: c6e5d...eb5

Til under 1500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper briller med skiftende solbrilleglass (de blir mørkere av uv-stråler og er blanke innendørs) fra extraoptical.no. Noen mener slike glass slutter å funke etter en stund, men mine er like gode etter 1 år.

Anonymous poster hash: 329c2...35e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper briller med skiftende solbrilleglass (de blir mørkere av uv-stråler og er blanke innendørs) fra extraoptical.no. Noen mener slike glass slutter å funke etter en stund, men mine er like gode etter 1 år. Anonymous poster hash: 329c2...35e

Jeg har faktisk kjøpt en brille derfra, men de sendte meg feil styrke og det var så utrolig mye styr at jeg ga opp å få ordnet det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste solbriller kan lages med styrke i, unntakene er om brillen er for kurvet (i noen tilfeller kan de også da spesiallages) og hvis glassene er slik at de går sammen på toppen f.eks, som noen pilotbriller gjør. Synsam har basic styrke inkludert i prisen, så da kan du finne en brille til den prisklassen du ønsker og betale kun det brillen koster. Da kan du oppgradere og betale litt ekstra om du vil det.

Anonymous poster hash: 4e839...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg kjøpte for 500 med styrke på specsavers

Anonymous poster hash: 1d07a...c4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De fleste solbriller kan lages med styrke i, unntakene er om brillen er for kurvet (i noen tilfeller kan de også da spesiallages) og hvis glassene er slik at de går sammen på toppen f.eks, som noen pilotbriller gjør. Synsam har basic styrke inkludert i prisen, så da kan du finne en brille til den prisklassen du ønsker og betale kun det brillen koster. Da kan du oppgradere og betale litt ekstra om du vil det.

Det er ikke den beskjeden jeg har fått hos optikerne. De har sagt at kun vanlige innfatninger kan brukes og at glassene ikke kan være større enn x cm2. Jeg har vært hos Synsam, Specsavers, Interoptik og er par enkeltstående foretninger uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke den beskjeden jeg har fått hos optikerne. De har sagt at kun vanlige innfatninger kan brukes og at glassene ikke kan være større enn x cm2. Jeg har vært hos Synsam, Specsavers, Interoptik og er par enkeltstående foretninger uten hell.

har kanskje sammenheng med styrken din?

Anonymous poster hash: eec65...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har kanskje sammenheng med styrken din? Anonymous poster hash: eec65...02b

Jeg tror ikke jeg har oppgitt styrken hos alle optikerne jeg har vært hos. Jeg er jo nærsynt, men ikke spesielt mye og litt skjev hornhinne på det ene øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke den beskjeden jeg har fått hos optikerne. De har sagt at kun vanlige innfatninger kan brukes og at glassene ikke kan være større enn x cm2. Jeg har vært hos Synsam, Specsavers, Interoptik og er par enkeltstående foretninger uten hell. Anonymous poster hash: c6e5d...eb5

Vel, jeg er optiker og vi kan bestille solbrille-glass til de fleste solbriller. Det skal andre også kunne, så da har du kanskje møtt på noen som ikke helt hadde peiling. Så lenge de ikke er for kurvet, eller unormal form på glassa, så skal det gå fint. Selv ganske store glass. Ved enkelte merker som oakley og maui jim så må styrkene bestilles fra produsenten, da blir det ofte litt dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å få kjøpt en solbrille med styrke, men alle innfatningene jeg finner er jo knøttesmå. Jeg orker ikke å bruke "lesebrille-innfatning" når det er sterk sol, da får man jo masse sollys inn på sidene, over og under brillen. I sted var jeg innom enda en optiker og fant en innfatning jeg likte, men den kunne jo ikke brukes med styrke..... Hvorfor er det så vanskelig?! Jeg lurer rett og slett på om noen her inne vet om en innfatning som ser ut som en vanlig solbrille, men som man brukes med styrkeglass? Hvis så ville bli meget takknemlig.

Polaroid og Ray-ban har mange fine innfatninger og de kan bestilles stykeglass til. Polaroid er litt billgere enn Ray-ban, så du kan spare litt penger der.

Synes det høres rart ut at du ikke får styrkeglass i solbriller på noen av stedene du har vært innom, for meg høres det ut som ren bullshit. Jeg går hos Krogh optikk og fikk uoppfordret spørsmål om jeg ville ha styrke i solbrillene også da jeg brukte et drittlass med penger på å kjøpe meg et par Ray-bans i fjor sommer. Se om du finner en butikk i nærheten av der du bor; http://kroghoptikk.no/Om-oss/Finn-butikk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar begge to. Polaroid, som jeg ønsker meg mest, har jeg fått ganske bastsnt nei hos alle. Jeg fant også en innfatning fra Nike til sportsbruk som satt fint og tett slik at man ikke får så mye sol inn på sidene, men de gikk det visst heller ikke an å bruke med styrke.

Skal stikke innom en Krogh-foretning så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med innfatninger som sitter "fint og tett" er at de er kurvet og da er det utrolig vanskelig å lage til styrkeglass som passer. Rodenstock leverer solbriller med styrke. Søk på rodenstock sunglasses i google bilder og se om det er noen du liker der (er usikker på hvilken kjede som tar inn disse, brilleland kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Problemet med innfatninger som sitter "fint og tett" er at de er kurvet og da er det utrolig vanskelig å lage til styrkeglass som passer. Rodenstock leverer solbriller med styrke. Søk på rodenstock sunglasses i google bilder og se om det er noen du liker der (er usikker på hvilken kjede som tar inn disse, brilleland kanskje?)

Okey, så sportsbriller er helt utelukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, så sportsbriller er helt utelukket?

Hvis de er buede, så ja, hvis ikke må du ut med veldig mye for å få spesiallaget glassene. Oakley har noen utvalgte modeller som fungerer og som de leverer med styrke (må bestilles), men der koster innfatningen alene minst 1000 og så kommer glass i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de er buede, så ja, hvis ikke må du ut med veldig mye for å få spesiallaget glassene. Oakley har noen utvalgte modeller som fungerer og som de leverer med styrke (må bestilles), men der koster innfatningen alene minst 1000 og så kommer glass i tillegg.

Okey, men hva med de Polaroid de er jo buede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polaroid har mange forskjellige modeller,. De må ikke være heeeelt flate, men jeg har ingen erfaring med styrkeglass i polaroid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har satt styrker i polarid-solbriller, så det kan gå. Men noen av de er veldig kurvet, slik at glasset buer mye, og da er det vanskelig. Da risikerer du at det enten ikke går, eller at glasset forandrer mye av fasongen til solbrillen. Er det en spesifikk modell du har sett deg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke en spesifikk modell, men de er til sportsbruk så de må sitte godt og tett.

Var ikke klar over at Polaroid har flere, jeg har bare sett én type.

Skal ta meg en tur innom Krogh, men har dere noen innfatning(stype) å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke en spesifikk modell, men de er til sportsbruk så de må sitte godt og tett.

Var ikke klar over at Polaroid har flere, jeg har bare sett én type.

Skal ta meg en tur innom Krogh, men har dere noen innfatning(stype) å anbefale?

Til sportsbruk ville jeg anbefalt Oakley eller Adidas, men det blir nok fort litt dyrere enn 1500 med styrker i. Men kanskje verdt å investere litt, så vet du at det er skikkelige briller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...