AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har så utrolig tørr hud i ansiktet. Ikke sånn at det er tørre flak, men bare generelt tørr hud. Har dere forslag til fuktighetskrem? Jeg har akne prone hud, er 28 år gammel:) Anonymous poster hash: 99a46...629
Almond Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Jeg har prøvd nesten alt som kan kjøpes og lages, er 29 og eneste som virker er kanebo cellular emulsion super moist.
-Missi- Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 enste som fungere på meg er decubal ansiktskrem som man kjøper på apoteket. Jeg er og veldig tør i ansiktet, all annen krem reagerer jeg på. Anbefaler og decubal som bodylotion. Rene kremer som er gode på huden
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Ironically, dry skin is not as simple as just a lack of moisture. And adding more moisture to the skin is not necessarily a good thing. If anything, too much moisture, like soaking in a bathtub, is bad for skin because it disrupts the skin's outer barrier (the intracellular matrix) by breaking down the substances that keep skin cells functioning normally and in good shape. So how does dry skin happen? What is thought to be taking place when dry skin occurs is that the intracellular matrix (the substances between skin cells that keep them intact, smooth, and healthy) has become depleted or damaged, bringing about a rough, uneven, and flaky texture that allows water to be lost. To prevent dry skin, the primary goal is to avoid and reduce anything that damages the outer barrier, including sun damage, products that contain irritating ingredients, alcohol, drying cleansers, and smoking. What dry skin needs is barrier-repairing ingredients that help it act younger so it can sustain a healthy water balance. The first step is to stop damaging the outer layer of skin by avoiding: Soaps (all kinds, and anything in bar form) Harsh cleansing ingredients such as sodium lauryl sulfate or sodium C14-16 olefin sulfonate Products with irritating ingredients (i.e. alcohol, peppermint, menthol, mint, citrus, eucalyptus, fragrance) Exposure to hot water Abrasive scrubs (think of the microdermabrasion-at-home type, or those that contain fruit and nut fragments) Loofahs The next steps are to give your skin what it needs to act like it did before it was damaged by the sun. Here are some fail-safe tips to help you have beautifully smooth, younger-looking skin: Wear sunscreen daily, even in winter: Sun damage slowly makes your skin less and less able to hold moisture or feel smooth. Moisturizers should be filled to the brim with antioxidants, ingredients that help skin hold on to water, skin-repairing ingredients, and anti-inflammatory ingredients. To ensure stability of the light- and air-sensitive ingredients, make sure whatever moisturizer you choose does not come in clear or jar packaging. Exfoliate: Skin cell turnover (exfoliating) is a function of healthy skin, but due to sun damage, your skin needs help with this process. A well-formulated AHA or BHA product can help skin cells turn over in a more natural, youthful manner by removing the build-up of old skin cells and replacing them with newer, smoother ones. For very dry skin, use pure plant oils such as olive oil or jojoba seed oil, applied after your moisturizer over dry areas. Don't forget your lips: Lips are the least capable of staying smooth and soft. Do not leave your lips naked day or night. During the day it is essential to apply and reapply an emollient lipstick or gloss. At night, do not go to sleep without protecting your lips with an emollien lip balm all year-round. Never use products that contain drying or irritating ingredients: But you already knew that one, right? Constant exposure to dry environments, cold weather, or air from heaters or air conditioners can also be problematic because they impair and degrade the skin's outer protective layer. Adding a humidifier to your home can make a world of difference! Will Drinking Water Prevent Dry Skin? This is one of those beauty myths that refuses to go away, but here are the facts: Although drinking eight glasses of water a day is great for your body, it doesn't work to improve or reduce dry skin. If all it took to get rid of dry skin was drinking more water, then no one would have dry skin and moisturizers would stop being sold. The causes of and treatments for dry skin are far more complicated than just drinking water. Of course, you should be careful to not consume the types of liquids that lead to dehydration, with alcohol and caffeine being the chief offenders. Balancing moderate intake of coffee or, for example, red wine with water will help offset the dehydrating effects both can have on your body. Anonymous poster hash: 68fe8...73f
Gjest Magdalene Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Bruker MD Formulations, Moisture Defence Antioxidant. Helt super på min fuktfattige hud.
^^Belle^^ Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Jeg sverger til nyperoseolje, rose hip seed oil på engelsk. Bruker den under fuktighetskrem, som forøvrig for tiden er Trilogy Vital Moisturizing Cream. Ingen krem jeg har prøvd har alene klart å hamle opp med min fuktfattige hud. Burt's Bees Intense Hydration kom farlig nær i vinter, den anbefales på det sterkeste!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Eg støttar Decubal, knallkrem. Dere som har prøvd decubal, får dere fort kviser? Er den safe? Takk for tips:) Anonymous poster hash: 99a46...629
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #9 Skrevet 12. mars 2014 Forresten, hvilken av Decubal sine kremer til ansikt liker dere? Anonymous poster hash: 99a46...629
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Olivenolje. Masser inn et tjukt lag på huden og la den trekke inn om natten. Huden min danser jubelsdans etter litt olivenolje. Ellers: Nok vann (for kroppen generelt), sunt fett, spis brokkolien din, pust med magen og kom deg ut i frisk luft. Anonymous poster hash: ff8f7...76b
Gjest Tigress Skrevet 12. mars 2014 #11 Skrevet 12. mars 2014 Dere som har prøvd decubal, får dere fort kviser? Er den safe? Takk for tips:)Anonymous poster hash: 99a46...629 Eg er ikkje plaga med akne, så det veit eg ikkje. Den eg har er ei svær krukke med raudt lok, 75ml.
-Missi- Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Dere som har prøvd decubal, får dere fort kviser? Er den safe? Takk for tips:)Anonymous poster hash: 99a46...629 Den er safe Får en kvise eller to av og til. Når jeg smører med decubal føler jeg huden "roer seg ned" veldig fort. Merker det veldig godt når jeg går tom, da blir huden tørr og sår veldig fort. Prøv den
-Missi- Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Forresten, hvilken av Decubal sine kremer til ansikt liker dere?Anonymous poster hash: 99a46...629 Enten den i rød pumpeflaske for ansikt eller den i en sånn krukke til ansikt. Ganske hipp som happ i grunn. Brukt den i pumpeflaske oftest
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 Olivenolje. Masser inn et tjukt lag på huden og la den trekke inn om natten. Huden min danser jubelsdans etter litt olivenolje. Ellers: Nok vann (for kroppen generelt), sunt fett, spis brokkolien din, pust med magen og kom deg ut i frisk luft. Anonymous poster hash: ff8f7...76b Hvor lenge har du brukt olivenolje for tørr hud? Jeg skal prøve det, sliter med tørr hud selv. Anonymous poster hash: 3635b...d56
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Fikk omsider kjøpt Decubal i går, og føler allerede at den gjør underverker! Huden er fuktig og myk. Får gi det noen dager til (mtp kviser ol), men dette lover godt altså! Tusen takk for tips:) Anonymous poster hash: 99a46...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå