Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som fyller 17 år om noen uker og vil reise på LAN sammen med 4 gutter og ei venninne.

Dette skal foregå i Sverige og de skal ta tog bort og det varer i 1 hel uke.

Jeg vurderer om hun skal få lov, syns det ligger i grenseland og jeg føler meg usikker på om dette er trygt.

Synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner du de hun skal reise med og foreldrene deres?

Vet du noe om opplegget rundt, overnatting, vakter etc?

• Liker 1
Skrevet

Det kommer veldig an på hvordan datteren din er og om du kjenner reisefølget og foreldrene.

Ville nok ikke sendt mine barn til utlandet for sitt første lan, da ville jeg nok heller sendt dem på TG først for å se om de taklet det.

Skrevet

Lan er jo veldig uskyldig. Vær glad datteren din vil på lan istedenfor å dra på fylletur til Aalborg! Jeg hadde følt meg som en drittunge dersom mine foreldre nektet meg å dra på lan i Sverige som 17 åring.

Det kommer selvsagt litt an på reisefølge. Er dette venner på samme alder, eller er dem mye eldre? Dersom de er på samme alder og det er et trygt arrangement så syntes jeg du skal la henne dra.

• Liker 4
Skrevet

Vennene er på samme alder og venninnen er til å stole på.

De fleste er ok, men han ene vet jeg det foregår mye drikking hjemme hos..

Datteren min sier det er vakter og veldig strengt. Det er forbud mot drikking og man slipper ikke inn da.

Hun er oppe og gråter nå, mener jeg ikke tar henne på alvor eller hører på informasjon.

Hun kom i dag og sa at det var kun 7 billetter igjen på toget, så de måtte raske på hvis de skulle ha plass.

I sommer er det ønske om å reise til Hove sammen med flere venninner.

Jeg har sagt hun kan få reise et par dager, men ikke hele uken. Men føler det er alt eller ingenting for henne. "Alle andre.." osv.

Hun har sagt at hun kan droppe LAN, selge billetten og heller reise på Hove.

AnonymBruker
Skrevet

eeeh, ja? er ingen fare

Anonymous poster hash: 14f02...640
Skrevet

Om det er et stort lan kan du jo sjekke siden til lan partyet?

Skrevet

Da ville jeg heller sent henne på LAN enn på Hove for å si det slik.

• Liker 6
Skrevet

På Lan er vel eneste overdose risikoen sukkerkick.

• Liker 10
Skrevet

Heller lan enn Hove...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri reist på LAN selv, men elsker dataspill og kan lett forestille meg hvordan det føles å ikke få lov til å dra.

Jeg tror jeg ville latt henne dra om jeg var deg, men jeg ville gitt henne streng beskjed om å ikke drikke, være forsiktig generelt og passe på å få nok søvn.

Formaning om å få nok søvn kan sikkert høres kjipt og bestemoraktig ut, men jeg hørte om en som satt oppe i så mange timer at han til slutt kollapset av mangel på søvn og la seg strekk ut på gulvet. Da han våknet var alt av verdisaker borte.

Anonymous poster hash: 9d2b3...ee2
Skrevet

På Lan er vel eneste overdose risikoen sukkerkick.

Nja, risken for overdose med Redbull er også til stedet ;D

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde latt henne dra. Hun er snart 17 år, det er på tide å la henne prøve seg litt på egenhånd.

• Liker 5
Skrevet

Lan er jo veldig uskyldig. Vær glad datteren din vil på lan istedenfor å dra på fylletur til Aalborg! Jeg hadde følt meg som en drittunge dersom mine foreldre nektet meg å dra på lan i Sverige som 17 åring.

Det kommer selvsagt litt an på reisefølge. Er dette venner på samme alder, eller er dem mye eldre? Dersom de er på samme alder og det er et trygt arrangement så syntes jeg du skal la henne dra.

Er uskyldig om det faktisk er lan. Jeg da nøyaktig det samme til mine foreldre på den alderen, men vi dro på fylletur til et forlatt hus i skogen i Sverige :P

Skrevet

Ville heller sendt henne på lan enn på hove vertfall! Om det nå er det som er blitt alternativet.

La henne prøve, gi henne muligheten til å vise ansvar, da vil hun sannsynligvis bli mer ansvarlig også. Dersom du nekter henne å dra vil hun nok heller prøve å gjøre opprør.

AnonymBruker
Skrevet

Lan er ikke alltid uskyldig. Det har da hendt mange ganger at politiet har funnet narkotika på The Gathering.

Anonymous poster hash: 70223...4ca

AnonymBruker
Skrevet

I dagens verden bør du vel egentlig være glad for at hun vil en uke på lan til Sverige, og ikke fylletur til rhodos.

Anonymous poster hash: 9f545...5e5
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Hadde overhodet ikke hatt problem med å sende min 16 og 18 åring på et slikt LAN.

Når ungdommen er 17 må de få prøve vingene litt, og et LAN med vakter er noe av det mest trygge man kan prøve seg på.

Er det Dreamhack hun vil på?

Endret av zellica
  • Liker 2
Skrevet

Lan er ikke alltid uskyldig. Det har da hendt mange ganger at politiet har funnet narkotika på The Gathering.

Anonymous poster hash: 70223...4ca

Joda, men dersom hun ønsker å bruke narkotika er det nok vel så stor fare for det på en fest på hjemplassen som på LAN. En kan jo ikke pakke ungdommene inn fordi det muligens kan komme til å være skumle ting i nærheten av de når de går ut.

Jeg hadde sendt henne avgårde med beskjed om å være tilgjengelig på tlf til enhver tid, og med krav om å få nummeret til alle de hun reiser med.

• Liker 4
Gjest Violetta
Skrevet

Joda, men dersom hun ønsker å bruke narkotika er det nok vel så stor fare for det på en fest på hjemplassen som på LAN. En kan jo ikke pakke ungdommene inn fordi det muligens kan komme til å være skumle ting i nærheten av de når de går ut.

Jeg hadde sendt henne avgårde med beskjed om å være tilgjengelig på tlf til enhver tid, og med krav om å få nummeret til alle de hun reiser med.

I hjemmemiljøet er foreldrene i nærheten, det er de ikke i Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...