AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Venninne nr1. Er svært god venn med bruden , og er en av de eneste som er invitert til middagen (lite bryllup). Hun var tidlig engasjert i planleggingen av et utdrikningslaget og var meget klar over datoen som var blitt satt. Venninne nr.1 har over lengre tid unngått venninne nr.2 pga. en krangel de hadde for 3 ÅR siden. Bruden er venn med både venninne nr.1 og 2. og ønsket å ha begge med på utdrikningslaget. Venninne nr.2 blir invitert (som forsåvidt ikke har noe imot å tilbringe en dag med nr.1, og ønsker å legge det bak seg), og det blir stille fra venninne nr.1. Plutselig hadde venninne nr.1 bestemt seg for å lage andre planer og dropper utdrikningslaget. Jeg blir helt paff jeg... Jeg synes det er veldig trist at de ikke klarer å glemme personlige problemer for EN DAG for å glede bruden. Er det bare meg eller er dette litt ekstremt? vet ikke va jeg skal si.. Anonymous poster hash: 2f75a...3f8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Noen ganger er det vanskelig å tilgi en annen person. Jeg kan forstå vennine nr 1. Noen persoener vil man ikke ha noe med å gjøre bare Anonymous poster hash: 3c6b3...e66 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 enig med deg ts. syns det var dårlig av venninna og ikke legge det bak seg for en stakkars dag Anonymous poster hash: 50ef0...b60 1
Wonders Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Synes det er fornuftig å trekke seg. Hun kan invitere bruden på bortskjemt-dag med middag og noe annet koselig på egenhånd. Jeg foreslår afternoon tea med champagne på et fint sted i nærheten . 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Noen ganger er det vanskelig å tilgi en annen person. Jeg kan forstå vennine nr 1. Noen persoener vil man ikke ha noe med å gjøre bare Anonymous poster hash: 3c6b3...e66 det er ikke snakk om å tilgi eller å ha noe med hverandre å gjøre. men å kunne være voksen nok til å omgåes uten at det skal bli konflikt. jeg dropper ikke bursdagen til tantebarnet mitt bare fordi jeg ikke liker en person som deltar. det handler om tantebarnet mitt og jeg trenger da strengt tatt heller ikke forholde meg til den personen jeg har en konflikt med Anonymous poster hash: 50ef0...b60 9
Euphemia Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Venninne 1 kjenner nok seg selv så godt at hun vet det blir vanskelig for henne. For alt verden vet, kan det godt være sterke følelser involvert for henne. I tillegg pleier det å være alkohol i utdrikningslag, og jeg forstår godt at hun søker å unngå en potensielt problematisk situasjon. Hva er verre for bruden, et utdrikningslag uten venninne 1 eller et utdrikningslag med drama/krangel/grining (velg det som passer)? det er ikke snakk om å tilgi eller å ha noe med hverandre å gjøre. men å kunne være voksen nok til å omgåes uten at det skal bli konflikt. jeg dropper ikke bursdagen til tantebarnet mitt bare fordi jeg ikke liker en person som deltar. det handler om tantebarnet mitt og jeg trenger da strengt tatt heller ikke forholde meg til den personen jeg har en konflikt medAnonymous poster hash: 50ef0...b60 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 det er ikke snakk om å tilgi eller å ha noe med hverandre å gjøre. men å kunne være voksen nok til å omgåes uten at det skal bli konflikt. jeg dropper ikke bursdagen til tantebarnet mitt bare fordi jeg ikke liker en person som deltar. det handler om tantebarnet mitt og jeg trenger da strengt tatt heller ikke forholde meg til den personen jeg har en konflikt med Anonymous poster hash: 50ef0...b60 Det er jeg ikke enig i. Det er ikke snakk om å være voksen eller barnslig, men noen ganger er det veldig vanskelig og ubehagelig å tvinge seg selv til å tilbringe en kveld/dag med en person du har problemer med. Anonymous poster hash: 3c6b3...e66 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Jeg forstår begge argumentene. For meg er det lett å tenke at venninne 1 er barnselig og umoden, men jeg vet jo strengt talt ikke hva slags følelser hun har gått igjennom. Hun har sikkert god grunn til å holde seg unna nr. 2. Men nå er det jeg som føler at jeg sitter igjen med dårlig samvittighet fordi jeg inviterte nr.2 selv om jeg visste at de hadde problemer. Nr.1 er tross alt en nærmere venninne av bruden, og nå føler jeg at jeg har drevet henne bort. På en annen side blir det feil å skulle forskjellsbehandle og skjerme nr. 1 hele tiden. Nr2 har flere ganger sagt at hun føler seg utestengt når det har vært slike fellesarragemanger, og det blir jo feil. Og bruden ville tross alt ha med begge to... arh, for et styr. Anonymous poster hash: 2f75a...3f8
Gjest Allergikeren Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Venninne 1 kjenner nok seg selv så godt at hun vet det blir vanskelig for henne. For alt verden vet, kan det godt være sterke følelser involvert for henne. I tillegg pleier det å være alkohol i utdrikningslag, og jeg forstår godt at hun søker å unngå en potensielt problematisk situasjon. Hva er verre for bruden, et utdrikningslag uten venninne 1 eller et utdrikningslag med drama/krangel/grining (velg det som passer)? Jeg er enig i dette. Klart det beste er om alle klarer å legge det til side for brudens skyld. Det tror jeg de fleste syns. Men når dette nå engang er et sårt tema for venninnen, er det vel bedre at hun erkjenner at det blir for vanskelig for henne? Heller det enn å kanskje plutselig ønske en utblåsing i fylla, og så blir det bare dårlig stemning av hele greia? Kanskje er det noen andre som etter noen glass vin absolutt skal megle og fikse vennskap på slik en gledens dag, og så ender det bare opp i krangel og tårer? Hvilken nytte gjør vel det for bruden? Klart man bør prøve å sette følelsene til side for andres skyld, men av og til er det bare for vanskelig, og da er det bedre å holde seg unna enn å risikere å øødelegge for alle andre i tillegg?
FalconPunch Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 Jeg forstår venninne nr 1. Jeg har selv droppet utdrikningslaget til en venninne da jeg fikk høre at en av de andre jentene slengte direkte ondskapsfulle kommentarer i min retning. Dette var riktignok en hyttetur med overnatting, uten mulighet til å reise hjem når jeg selv ville. Da jeg ikke følte meg komfortabel valgte jeg å droppe det. Et valg jeg står for den dagen i dag. Anonymous poster hash: 83168...35c 4
Apehjerne Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Syns dette var unødvendig av venninne nr.1. Jeg har et par venninner jeg ikke tåler trynet på, men klarer å tvinge fram ett smil og ilse høfflig i sosiale sammehenger.. nei vettu hva!! agree. rett og slett barnslig
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Synes det er fornuftig å trekke seg. Hun kan invitere bruden på bortskjemt-dag med middag og noe annet koselig på egenhånd. Jeg foreslår afternoon tea med champagne på et fint sted i nærheten . Enig. 3
Wonders Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Jeg forstår begge argumentene. For meg er det lett å tenke at venninne 1 er barnselig og umoden, men jeg vet jo strengt talt ikke hva slags følelser hun har gått igjennom. Hun har sikkert god grunn til å holde seg unna nr. 2. Men nå er det jeg som føler at jeg sitter igjen med dårlig samvittighet fordi jeg inviterte nr.2 selv om jeg visste at de hadde problemer. Nr.1 er tross alt en nærmere venninne av bruden, og nå føler jeg at jeg har drevet henne bort. På en annen side blir det feil å skulle forskjellsbehandle og skjerme nr. 1 hele tiden. Nr2 har flere ganger sagt at hun føler seg utestengt når det har vært slike fellesarragemanger, og det blir jo feil. Og bruden ville tross alt ha med begge to... arh, for et styr. Anonymous poster hash: 2f75a...3f8 Jeg forstår at dette er en litt sår situasjon, og at du må invitere begge. Siden bruden ønsker det, så gjorde du rett der. Hva jentene gjør med saken er opp til dem. Falskhet og pinlige episoder holder jeg meg langt unna selv, alt for mye av det synes jeg. Særlg med alkohol. Da holder det ikke med ydmykhet for modenheten er kastet ut av vinduet straks. Ta gjerne en prat med venninne 1, å si hva du føler. Det er alltid godt å ha skrevet opp med venner man liker godt å setter pris på.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 Jeg forstår venninne 1 ganske godt. Jeg har noen jeg ikke liker, men som jeg klarer å være høflig med i sosiale sammenhenger som det her. Men jeg har en tidligere venninne jeg fint hadde unngått. Hun var min forlover, og bestevenninne. Inntil jeg gikk fra eksen min pga langvarig misshandling. Uken etter at jeg flyttet la hun seg etter han og sa jeg ikke hadde noe å være lei meg for. Hadde jeg fått vite at hun skulle vært med på noe jeg var invitert til så hadde jeg og gjort som venninne 1 gjør her. Jeg hadde valgt å ikke delta. Ja, jeg ser at det fra utsiden kan virke barnslig og umodent, men tenk dere om. Dere vet jo tross alt ikke hva som ligger bak en slik avgjørelse. Det er nok garantert heller ikke noe enkelt valg for venninne 1. Jeg er helt enig med den som sa at det er bedre å holde seg unna og unngå konfrontasjon i fylla, etc. Anonymous poster hash: 59bf2...cbb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #16 Skrevet 11. mars 2014 Syns dette var unødvendig av venninne nr.1. Jeg har et par venninner jeg ikke tåler trynet på, men klarer å tvinge fram ett smil og ilse høfflig i sosiale sammehenger.. nei vettu hva!! Vel, nå er det jo forskjell på å ikke tåle trynet på, og ha vært i en (kanskje kraftig) konflikt. Jeg har også noen jeg ikke liker så veldig som jeg fint kan tilbringe en dag med for andre sin del, men jeg har også vært i en kraftig konflikt med et menneske (som jeg vil påstå er psykopat) som jeg hverken orker eller ønsker å så mye som veksle et blikk med. Og tilbringe en dag og en festlig sammenheng, det er faktisk helt umulig for mitt vedkommende, selv om jeg gjerne kunne ønske meg å vist med så "voksen" og fornuftig. Om situasjonen for venninne nr. 1 er noe i nærheten av min situasjon så forstår jeg henne godt, og synes hun er den fornuftige her, som faktisk trekker seg ut uten å lage noe drama. I mitt tilfelle ville nok den andre personen (venninne nr. 2) aldri vist seg så voksen å trekke seg ut, selv om jeg kanskje var en mye nærere venninne til bruden enn hun var. Aldri! Men så voksen kunne jeg vært da... Anonymous poster hash: df03b...f24 2
FalconPunch Skrevet 11. mars 2014 #17 Skrevet 11. mars 2014 (endret) . Endret 11. mars 2018 av FalconPunch
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2014 #18 Skrevet 11. mars 2014 Syns dette var unødvendig av venninne nr.1. Jeg har et par venninner jeg ikke tåler trynet på, men klarer å tvinge fram ett smil og ilse høfflig i sosiale sammehenger.. nei vettu hva!! Du har et par venninner du ikke tåler trynet på???? 4
FalconPunch Skrevet 11. mars 2014 #19 Skrevet 11. mars 2014 (endret) . Endret 11. mars 2018 av FalconPunch
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2014 #20 Skrevet 11. mars 2014 Vel, de er i all praksis "eks"-venninner, men vi er i samme jentegjeng som har holdt sammen gjennom tykt og tynt og vi klarer å være på samme tilstelninger og opptre hyggelig. Fortid er fortid, men ingen interesse av å knytte tettere bånd i framtiden. Ok, sånn ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå