Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

…og det uten å plage andre!

Dette berører selvsagt bare oss som tilhører den bittelille ubetydelige gruppen av folk som fortsatt røyker. Så får dere andre bære over med at vi stjeler litt spalteplass her inne - se bort fra dette innlegget - og nyte den friske luften på utestedene fra i dag av. :-)

Her er mine tips:

*Sett ikke dine bein på et utested som ukritisk praktiserer røykeloven uten alternativ! Bidra på denne måten til en konkuransevridning mellom utestedene. I værste fall vil det føre til enkelte konkurser – men der kan bransjen skylde seg selv. Loven kom i stand på initiativ og med stor støtte fra HRAF!

*Meld deg inn i organisasjonen som samarbeider med utesteder som tilbyr sine gjester avskjermede, ventilerte og ikke-betjente røykerom med adgang for medlemmer.

*Bruk uterestaurantene hvis du må. Kle deg godt og gi eierne gode grunner til å holde åpent så lenge som mulig. Og åpne så tidlig de kan om våren. Spør etter ulltepper, varmestråling og tak (dersom det mangler).

*Om du likevel må gå innendørs, gi aldri tips. Overlat det til ikke-røykerne.

*Jobb overtid og ta det ut som avspasering. Utnytt ferie, langhelger og billige flyreiser til å flykte landet og nyte innendørs røyk i storbyer i Europa.

*Bruk tollkvoten optimalt. Ikke bare sigaretter og alkohol, men også kjøttkvoten. Matvarene kan du bruke om vinteren, da du går i indre emigrasjon. Inviter røykevenner hjem til deg, bruk av kvota og ypperlige matvarer fra utlandet. Det er dessuten billigere enn å gå på en restaurant der du ikke får røyke.

*Allier deg med vennligsinnede ikke-røykere som kan handle tollfritt til deg når de er i utlandet. Du kanaliserer avgifter til land som behandler røykere sivilisert

*Ta avstand, i skrift og tale, fra en Regjering som iverksetter den største mobbekampanjen noensinne, og som samtidig tror de kan fortelle barn at de må slutte å mobbe hverandre.

*Meld deg inn i et politisk parti, gå på partienes nominasjonsmøter og fjern helsefanatikere fra stortingslistene.

*Lær deg å like sjøgang og dansebandmusikk – ta en tur med danskebåten! :kvalm: (Der gjelder ikke røykeforbudet)

Mange av tipsene er hentet fra bl.a. G. Finne i Dagbladet 10.mai 2004.

Ambi

:smoke:

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet
…*Om du likevel må gå innendørs, gi aldri tips. Overlat det til ikke-røykerne.

Riktig, ta rotta på servitørene!

Jeg får gi dem en femmer fra deg, Ambi. :wink:

Gjest TomKrus
Skrevet

Riktig, ta rotta på servitørene!

Jeg får gi dem en femmer fra deg, Ambi. :wink:

Psh, de tjener nok som det er uansett. Ser ikke noen grunn til at servitører skal tjene 2-300 kroner timen.

Gjest Poirot
Skrevet
*Allier deg med vennligsinnede ikke-røykere som kan handle tollfritt til deg når de er i utlandet. Du kanaliserer avgifter til land som behandler røykere sivilisert

NB:

Ikke handle taxfreekvote i Sverige og Irland, enkelte stater i USA m fl, der de har de samme reglene som i Norge....

:roll:

Skrevet

*ta avstand fra alle restauranter, puber og andre utesteder som ikke fulgte opp den siste røykeloven, og som dermed var med på å pushe frem en røykelov som vi har fått idag*

Skrevet

*Meld deg inn i organisasjonen som samarbeider med utesteder som tilbyr sine gjester avskjermede, ventilerte og ikke-betjente røykerom med adgang for medlemmer.

Hvilken organisasjon er det?

Gjest Fighter
Skrevet
…og det uten å plage andre!

Dette berører selvsagt bare oss som tilhører den bittelille ubetydelige gruppen av folk som fortsatt røyker. Så får dere andre bære over med at vi stjeler litt spalteplass her inne - se bort fra dette innlegget - og nyte den friske luften på utestedene fra i dag av. :-)

Her er mine tips:

*Sett ikke dine bein på et utested som ukritisk praktiserer røykeloven uten alternativ! Bidra på denne måten til en konkuransevridning mellom utestedene. I værste fall vil det føre til enkelte konkurser – men der kan bransjen skylde seg selv. Loven kom i stand på initiativ og med stor støtte fra HRAF!

*Bruk uterestaurantene hvis du må. Kle deg godt og gi eierne gode grunner til å holde åpent så lenge som mulig. Og åpne så tidlig de kan om våren. Spør etter ulltepper, varmestråling og tak (dersom det mangler).

*Om du likevel må gå innendørs, gi aldri tips. Overlat det til ikke-røykerne.

*Jobb overtid og ta det ut som avspasering. Utnytt ferie, langhelger og billige flyreiser til å flykte landet og nyte innendørs røyk i storbyer i Europa.

*Bruk tollkvoten optimalt. Ikke bare sigaretter og alkohol, men også kjøttkvoten. Matvarene kan du bruke om vinteren, da du går i indre emigrasjon. Inviter røykevenner hjem til deg, bruk av kvota og ypperlige matvarer fra utlandet. Det er dessuten billigere enn å gå på en restaurant der du ikke får røyke.

*Ta avstand, i skrift og tale, fra en Regjering som iverksetter den største mobbekampanjen noensinne, og som samtidig tror de kan fortelle barn at de må slutte å mobbe hverandre.

*Meld deg inn i et politisk parti, gå på partienes nominasjonsmøter og fjern helsefanatikere fra stortingslistene.

*Lær deg å like sjøgang og dansebandmusikk – ta en tur med danskebåten! :kvalm: (Der gjelder ikke røykeforbudet)

Mange av tipsene er hentet fra bl.a. G. Finne i Dagbladet 10.mai 2004.

Ambi

Eller kanskje du skulle holde deg hjemme!

Skrevet
:ler::ler::ler: Kommer til å følge en god del av tipsene her ja :)
Gjest gjest1
Skrevet

Så tåpelig. Noe annet er det ikke å si om denne tråden.

Gjest agurk
Skrevet

Psh, de tjener nok som det er uansett. Ser ikke noen grunn til at servitører skal tjene 2-300 kroner timen.

Hvilken restaurant kan jeg tjene så mye? Tjente ikke halvarten der jobba engang :-?

Gjest TomKrus
Skrevet

Hvilken restaurant kan jeg tjene så mye? Tjente ikke halvarten der jobba engang :-?

Da var det dårlig med tipsere og røykere der.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Svar på originalinnlegg: Kan du ikke bare gå ut og røyke da? Det er liksom litt slitsomt for alle andre å skulle gå ut og puste...

Skrevet
Så tåpelig. Noe annet er det ikke å si om denne tråden.

Å komme med en slik påstand uten å begunne den er tåpelig! Mener jeg!

Gjest gjest1
Skrevet

Å komme med en slik påstand uten å begunne den er tåpelig! Mener jeg!

Joda, du kan mene det. Men jeg føler fortsatt at jeg ikke orker å begrunne det :) Kanskje bortsett fra; de rådene vil gå utover uskyldige. *jubler for røykeloven*

Skrevet
Svar på originalinnlegg: Kan du ikke bare gå ut og røyke da? Det er liksom litt slitsomt for alle andre å skulle gå ut og puste...

..kan ikke du bare la vær å følge etter meg på uterestaurant, danskebåten eller røykeklubb da??

Kan ikke se noe i mitt innlegg som indikerer at jeg vil røyke på deg slik at du må gå ut for å røyke?!

Nei, vær happy for dagens lov og gi oss fortapte ro til å finne alternativer som IKKE plager deg

Ambi

Gjest Anonymous
Skrevet

Ambi.

De utesteder og alternativer kommer ikke. Kampen er tapt. Slik du vil ha det så kommer du deg ikke på en resturant.

DEt du beskriver er ulovlig og blir slått ned på med en gang

Gjest TomKrus
Skrevet
Ambi.

De utesteder og alternativer kommer ikke. Kampen er tapt. Slik du vil ha det så kommer du deg ikke på en resturant.

DEt du beskriver er ulovlig og blir slått ned på med en gang

Personlig har jeg ingen problemer med røykeklubber. Sikkert mange gamle brune pøbber som kan brukes til noe slikt.

Skrevet

Som sagt:

vær dere happy for dagens lov og gi oss fortapte ro til å finne alternativer som IKKE plager andre. Mange resignerer, men ikke alle 1,3 mill. røykere. Som jeg har sagt tidligere, vent å se et halvt år, så skal jeg rapportere om alternativene.

Og hvis det i seg selv er plagsomt - ja da er det jeg mistenker mange for å ha adskillig andre plager enn selve sigarettrøyken....

Ambi

Skrevet
Som sagt:

Mange resignerer, men ikke alle 1,3 mill. røykere. Som jeg har sagt tidligere, vent å se et halvt år, så skal jeg rapportere om alternativene.

Ambi

Gjest TomKrus
Skrevet

Det var ramaskrik når man måtte slutte å røyke på lange flygninger også, men det førte ikke til at røykerne satte opp egne avganger. Jeg tror røykeloven skal gå helt greit jeg, og om ett halvt års tid så vil debatten være mer eller mindre død.

hoho, ser for meg smoking.airlines. Sikkert mange som hadde slike luftige idéer på den tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...