Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med tips til å få disse mindre synlige?

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Jeg kan bare snakke av personlig erfaring og si at de blir mindre synelige med tiden.

• Liker 1
Skrevet

Lurer på det samme!

• Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Jeg kan utdype denne mer. Jeg hat prøvdt kremer og alt men ingenting fynker. Har nå hatt kviser siden 11 års alderen og heldigvis er ikke alle arrene ennå synlig. Solen hjelper,bare smør dere med høy solfaktor. Og med tiden så forsvinner de. Sakte men sikkert.

Vurderer faktisk laser selv, men det er så dyrt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lest folk påstå at dermaroller og tamanuolje skal kunne hjelpe på kvisearr, og bruker det selv innimellom — men aner ikke om det faktisk har noen effekt.

Føler det hjelper å sole seg fordi arrene blir mindre synlige når man har en brun glød i huden, men samtidig kan vel soling føre til at arrene ikke leger seg slik de ellers ville gjort..? Eller er det bare en myte?

Anonymous poster hash: 7a72f...eea
Skrevet (endret)

På meg tar det ca 2 år til den røde delen er blitt hudfarge igjen. Om ikke helt hudfarge så veldig nære...i mellomtiden bruker jeg fondation, eller åssen det skrives, når jeg ønsker et rent ark for å leke meg med sminke.

Endret av Wonders
AnonymBruker
Skrevet

MD formuations, særlig serumet. Merkene som det tok flere år før forsvant, ble borte på et par mnd.

Anonymous poster hash: 8ad41...78d
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det å "dekke til" med solbrun hud?

Anonymous poster hash: 12abd...b87
Gjest constance90
Skrevet

Hjelper det å "dekke til" med solbrun hud?

Anonymous poster hash: 12abd...b87

Du får en friskere farge generelt men det blir ikke nødvendigvis bedre.

Skrevet

Fruktsyre :)

Skrevet

Fruktsyre finnes hvor? Hudpleiere?

AnonymBruker
Skrevet

noen som har noen flere tips her? Erfaring med vitamin-e olje?

Anonymous poster hash: 61118...55c
Skrevet

Co2 laser/fraksjonell laser er det eneste som funker.

Jeg har slitt med aknearr og "søkk" i huden, selv. Kjip situasjon!

Etter to behandlinger så jeg forskjell, da denne laseren går fysisk ned i underhuden, som får den til å produsere nytt collagen/vev. Kommer ikke på en eneste krem som vil trenge såpass langt ned i huden. Jeg sverget til laser. Desverre er det veldig kostbart, men den enste utvei. Lykke til :-)

Skrevet

Etter å ha lest flere erfaringer, så må jeg presisere at dette er min erfaring, og det er ingen satt oppskrift for alle, virker som forskjellig hud får effekt fra forskjellige ting, logisk nok.

Jeg hadde et aggressivt utbrudd med kviser i ansikt for noen år siden, og da jeg var ferdig med behandling av de, så jeg virkelig ikke ut uten sminke. Jeg kjøpte tamanuoljen som er nevnt ovenfor, og det skjedde mirakler. Vel, for meg var det ihvertfall det :P

På 2 uker gikk huden fra å være rosa (den var det i lang tid etter endt behandling, så jeg tviler faktisk sterkt på at det er tilfeldigheter) til hudfarget- med noen rosa flekker på de verste arrene, på det utsatte området. Den største forandringen skjedde på 1 uke.

Jeg hadde flest overfladiske arr, men de 2-3 som går innover i huden (ice picks) er der fortsatt. Ikke vurdert å gjøre noe med de, pga økonomi. Ikke minst fordi de er så få.

Skrevet (endret)

Har lest folk påstå at dermaroller og tamanuolje skal kunne hjelpe på kvisearr, og bruker det selv innimellom — men aner ikke om det faktisk har noen effekt.

Føler det hjelper å sole seg fordi arrene blir mindre synlige når man har en brun glød i huden, men samtidig kan vel soling føre til at arrene ikke leger seg slik de ellers ville gjort..? Eller er det bare en myte?

Anonymous poster hash: 7a72f...eea

Dermaroller funker.. Jeg tok det hos hudpleier, og brukte mye lengre nåler enn hva man får på de man kan bruke selv. Det funket kjempegodt! Det anbefales, selv om det koster noen tusen..

Fruktsyre virker også! Begynte med fruktsyrebehandlinger hver 6-8. uke etter dermaroller-behandlingen for å holde hunden i sjakk. Dette holder huden ren og fin, har nesten ikke hatt kviser etter jeg begynte med det for 2-3 år siden.

Til hverdags bruker jeg MD formualtions, det fungerer kjempebra! Og merket stor forskjell bare etter noen uker etter jeg begynte på den serien (rens, skrubb + 2 serum, og skikkelig dagkrem). Dessverre er merket på vei ut nå.. :(

Endret av _Essx
Skrevet

Jeg har ingen dype arr, men de overfladiske, røde områder etter urenheter

forsvinner mye raskere på meg når jeg bruker Decleor Aroma White C serien.

Serumet i kombinasjon med nattkremen gjorde underverker for meg.

Men har du gamle eller dype arr kan jeg ikke forestille meg at det vil hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...