AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Nok en helg over, og etter en koselig fest med gode venner ble det krangling mellom meg og kjæresten, så fort vi begge fikk i oss litt for mye. Det skjer langt ifra hver gang vi drikker, men i løpet av de årene vi har vært sammen har det blitt drama, grining og krangling flere ganger. Dagen derpå så føles det bare meningsløst, små ting som ble blåst opp. Grunnen er vel mest fordi jeg kan bli dramaqueen, og Han kan ha det med å "ignorere" meg litt, bruke tiden på å danse, snakke med andre, eller brått ville dra hjem til seg selv alene. Jeg forventer vel at han skal ha fullt fokus på meg og gi meg masse oppmerksomhet. Så blir jeg sint og såra når det ikke skjer, men man er jo på byen for å være sosial med andre og. Vi krangler aldri ellers, og vi kan fint dele en flaske vin eller bli fulle sammen, bare vi holder oss hjemme. Problemene oppstår først nå vi kommer på byen. Jeg vet jo hvor idiotisk dette er, vi er voksne mennesker og burde klare å kontrollere oss. Løsningen på problemet er jo rett og slett av vi slutter å drikke oss fulle sammen. På en annen side er det kjedelig når det er fester vi begge vil på, kvelden kan starte så fint, og brått snur alt når vi kommer på byen! Men jeg innser at noe må gjøres med dette, kan ikke fortsette sånn. Noen andre her inne som har hatt samme problemet eller erfaringer? Er det et tegn på at noe er galt, eller er det rett og slett så enkelt som at man bare er konsekvent med å slutte å drikke sammen på denne måten? Så løser det seg. Hvor ille er egentlig krangling i fylla, og hvor vanlig er det? Anonymous poster hash: 599ad...968
Nanami Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Jeg og exen kranglet alltid i fylla, så vi sluttet å drikke sammen. Men det endte jo ikke særlig godt. Med hver vår omgangskrets skled vi fra hverandre fort. Kjæresten min og jeg krangler ikke på fylla, men jeg har en tendens til å bli alt for full slik at han må passe på meg. Dermed blir det ofte muggen stemning dagen derpå, fordi han føler at jeg ødela en ellers fin kveld. Men dette jobber vi (jeg) med nå, må bare innse at jeg er ei lita jente som ikke kan drikke i samme tempo som de store guttene. Tror det er relativt vanlig å krangle på fylle for par. De fleste parene jeg kjenner gjør det. Og det er alltid småting eller misforståelser. Men kanskje det er noe man "vokser av seg" når man blir eldre og kjenner hverandre bedre? Nå veit jeg ikke hvor gammel dere er, men jeg og kjæresten kranglet hvertfall mye mer på fylla da vi var yngre.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Jeg ser også for meg at dette med småkrangling og misforståelser mellom par i fylla ikke er uvanlig. Man gjør jo ofte mye rart, som man ikke tenker over selv, men som kan være irriterende eller sårende for den andre. Ting man aldri ville gjort i edru tilstand, når man har kontroll. Nå er nok jeg av typen som tåler alkohol dårlig og fort kan miste litt kontrollen og bli ekstrem til tider. Vi er begge i slutten av 20-årene, så vi er absolutt for voksne til å holde på sånn. Føler virkelig at vi, eller spesielt jeg, må ta tak i dette før det blir for ødeleggende! Kjenner meg igjen i dette med at man ikke nødvendigvis krangler, men at den ene oppfører seg så teit og ødelegger kvelden fordi den andre må være barnevakt! TS Anonymous poster hash: 599ad...968
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Er det sånn at en av dere eller begge blir ekstra kranglete av f.eks å drikke sprit? Jeg drikker sjeldent sprit fordi jeg da av en eller annen grunn fort blir en drittsekk mot mannen min og finner nesten på ting å krangle om. Så lenge jeg holder meg til vin og øl går det bra. Anonymous poster hash: dd507...360
LatersBaby Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Jeg kranglet med kjæresten min i helga fordi han ikke sendte meg askebeger. Så ja, det er iallfall unødvendig krangling i fylla! Men heldigvis skjer det sjeldent
Gjest Blubbs Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 Det hender. Selv om det ikke er normalen, eller vanlig, så er det heller ei uvanlig. Det er somregel jeg som furter over en små ting, som blir blåst opp, eller noe som har vært ett tema tidligere, og jeg trodde jeg var ferdig med (men tydeligvis ikke var). Hos oss skjer det kanskje 1/3 eller 1/4 av kveldene vi er ute, at vi krangler/diskuterer. Men ofte løser vi det raskt mens vi er ute. Med at typen ber om at vi tar 30 min alene, prater og ordner opp før vi går tilbake. Det funker fint.
FalconPunch Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
Humla90 Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Jeg og kjæresten har vært sammen i fem år og vi har en avtale om å være ekstra forsiktig og gjerne være sosiale på hver vår kant når vi fester. Vi ville ikke være et av de parene som alltid skulle krangle i fylla (ikke det at vi krangler hver gang, men siden vi fester relativt lite ønsker vi ikke å ødelegge kvelden når den først kommer). Så vi holder oss rett og slett litt unna hverandre, jeg, jenta er den som har hovedansvar for kontakt fordi problemet ofte har vært at han er for klengete og at jeg fort blir irritert. Så nå tar vi kontakt på byen når jeg ønsker, men likevel nok til å kose oss sammen å ha en fin kveld. Drar til og fra sammen og kan danse sammen inniblant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå