Gå til innhold

Hvilken europeisk film? Reising i Afrika, hovedpersonen dør av feber

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, håper noen her inne kan hjelpe meg! For lenge siden så eg en rar (men bra) film, av en europeisk regissør. Jeg så den i Frankrike, så det var dubbet til fransk, dette gjør sikkert at jeg ikke fikk med meg alle detaljer og ikke husker navn og slikt så godt. Så jeg får ikke googlet meg fram til navnet på filmen! Mener å huske at det var en kjent regissør, tippet kanskje Fassbinder, men finner ingen Afrika-filmer på hans lister... Så da er det nok noen andre.

Dette husker jeg:

Et par reiste til Afrika - kanskje var dette på 60- eller 70-tallet? Eller tidligere, 4+-50-tallet? De bodde på et hotell, og så møtte mannen en annen dame som han ble litt interessert i. En kveld stakk han av fra hotellet, fant en gjeng afrikanere i et slumstrøk ved byen, som holdt på med rituelle saker, husker ikke om det var voodoo-relatert, eller om de gav ham en merkelig drikk som han måtte drikke.

Etterhvert reiste han og denne nye damen rundt i Afrika, husker ikke om hun ble syk og døde, men han ble i allefall smittet av en sykdom (seksuelt overførbar?) med feber, som var dødelig. Siste delen av filmen dreide seg om hans sykdom, stort sett.

Er kanskje ikke så mye å gå etter, dette, men jeg tenker så ofte på denne filmen, har lyst til å se den igjen, uten fransk dubbing... (Eller kanskje det er en fransk film, som ikke var dubbet?)

Anonymous poster hash: a81f9...d16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at filmen du leter etter er "The Sheltering Sky" fra -90 med Debra Winger og John Malkovich i hovedrollene, regissert av Bertolucci, bra film forresten, liker den godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaaaaa! Det var den, så utrolig kult at du visste! Da skal jeg få sett den igjen. :)

Anonymous poster hash: a81f9...d16

Skrevet

Bare hyggelig, nå fikk jeg faktisk lyst å se den igjen selv også :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...