Gå til innhold

Betatt av kassadama på Rema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gutt på 22 år, flyttet høsten 2012 til en ny by for å studere. Bor i en leilighet ganske sentralt, og med en Rema-butikk kun 2 min unna. Høsten 2013 fikk jeg plutselig øye på ei veldig søt jente bak kassa. Først var det sånn "ja, hun var søt" og ferdig med det, men etter hver gang jeg er innom der (er innom der minst en gang per dag) så blir jeg mer og mer oppmerksom på denne jenta, og jeg er blitt litt smålig betatt. Høres sikkert teit ut, siden jeg ikke kjenner henne og aldri har snakket med henne annet enn "butikkrelaterte" ting. I begynnelsen hadde jeg ikke noe problem med å snakke til henne, men nå kjenner jeg at jeg blir stum bare jeg ser henne, og kjenner jeg blir mo i knærne....

Hun jobber nesten bare i kassa, noe som gjør at det er vanskelig å komme i kontakt med henne (begynner liksom ikke å snakke med hnene når det er lang kø bak), og om hun jobber på gulvet så er det alltid så travelt at hun bare går fort forbi. Jeg merker at hun kjenner meg igjen, føler hun er litt ekstra hyggelig mot meg enn de andre kundene i kassa, men når jeg prøver å se henne i øynene så ser hun raskt bort og bare smiler litt sånn flaut. Hvis jeg en sjelden gang er alene med henne i kassa, tør jeg aldri si noe, og dette er ofte sent på kvelden og da er gjerne en eller flere av kollegaene hennes også der.

Jeg klarer ikke å slutte å tenke på henne, hun er så fiiiin! Brunt halvlangt hår, blå øyne, slank og lav. Sånn typisk lita-og-søt-jente, og så er hun alltid så sjarmerende og blid, hun smiler hele tiden (nesten) og har ekstremt lange øyevipper. Hvordan skal jeg klare å komme i kontakt med henne? Hvis jeg ser henne i butikken når hun er ferdig på jobb, med vanlige klær, så prøver jeg å smile til henne, men hun smiler bare litt tilbake og går fort forbi. Bør jeg bare slutte å tenke på henne, eller kan det være at jeg har en sjans? Vet jo ikke om hun har kjæreste eller noe... Vet fornavnet hennes, men aner ikke hvor gammel hun er. Tror hun er yngre enn meg, men hun må jo være minst 18 siden hun jobber i kassa.

Høres sikkert håpløst ut, men hva skal jeg gjøre?? :(

Anonymous poster hash: 3a540...3ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om det er travelt når hun jobber på gulvet, så kan du jo stoppe henne og spørre om noe butikkrelatert, og i den sammenhengen få til en samtale som kan lede inn på ikke-butikkrelaterte ting. Skjønner det kan være vanskelig siden du da kan føle at du forstyrrer, men det er jo ikke så mange andre måter å komme i kontakt med henne på. Eventuelt må du bare tørre å snakke med henne når du møter henne i butikken når hun ikke er på jobb, eller når dere er alene i kassa. Du MÅ bare tørre, ellers er det ikke noe håp. Eventuelt kan du jo snakke med noen av kollegaene hennes som jobber på gulvet og har god tid, og bare spørre litt uskyldig om ting ang. henne (da kan du jo feks få et svar på om hun har kjæreste eller hvor gammel hun er). Prøv å finne henne på Facebook? Det kan vel være vanskelig, men med litt arbeid er det ikke umulig! Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er travelt når hun jobber på gulvet, så kan du jo stoppe henne og spørre om noe butikkrelatert, og i den sammenhengen få til en samtale som kan lede inn på ikke-butikkrelaterte ting. Skjønner det kan være vanskelig siden du da kan føle at du forstyrrer, men det er jo ikke så mange andre måter å komme i kontakt med henne på. Eventuelt må du bare tørre å snakke med henne når du møter henne i butikken når hun ikke er på jobb, eller når dere er alene i kassa. Du MÅ bare tørre, ellers er det ikke noe håp. Eventuelt kan du jo snakke med noen av kollegaene hennes som jobber på gulvet og har god tid, og bare spørre litt uskyldig om ting ang. henne (da kan du jo feks få et svar på om hun har kjæreste eller hvor gammel hun er). Prøv å finne henne på Facebook? Det kan vel være vanskelig, men med litt arbeid er det ikke umulig! Lykke til :)

Har prøvd å finne henne på facebook, satt lenge, men fant henne ikke :( Er jo en mulighet å prøve å spørre en av kollegaene hennes, men tenk så flaut det blir hvis hun har kjæreste eller noe, og hva om han/hun sier det videre til henne på en latterliggjørende måte. Kommer aldri til å sette min fot i den butikken igjen da, og det er jo nærbutikken min.... Føler meg som en 14 år gammel usikker gutt i puberteten nå. Dette er håpløst. Og enda mer håpløst er det når jeg blir stum med en gang jeg får en ørliten mulighet til å si mer enn hei og hade. Har aldri følt dette på LENGE.

Skrevet

Hvis fornavnet hennes er litt utenom det vanlige + at du vet postnummeret eller byen hun bor i + årstallet hun er født kan du prøve å søke henne opp i skattelistene. Da finner du muligens hennes hele navn. :P

AnonymBruker
Skrevet

Hvis fornavnet hennes er litt utenom det vanlige + at du vet postnummeret eller byen hun bor i + årstallet hun er født kan du prøve å søke henne opp i skattelistene. Da finner du muligens hennes hele navn. :P

Jeg vet jo byen hun bor i, men ikke postnummeret (vet ikke hvor i byen hun bor). Vet ikke årstallet hun er født. Hun ser ganske ung ut, men hun kan jo ikke være yngre enn 18. Tipper hun er 94- eller 95-modell. Er selv 92-modell. Fornavnet hennes er ikke særlig uvanlig, er vel ganske mange som heter det....

Skrevet

Hva med å eventuelt få en kompis av deg til å spørre en av de andre som jobber der. "En kompis av meg har et godt øye til hun som sitter i kassa, og jeg lurer derfor bare på om hun har kjæreste, og hvor gammel hun er?" eller noe i den duren. Da er det jo ingen som vet at du er denne kompisen, og dermed kan du trygt fortsette å gå i butikken selv om hun evt. har kjæreste :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å eventuelt få en kompis av deg til å spørre en av de andre som jobber der. "En kompis av meg har et godt øye til hun som sitter i kassa, og jeg lurer derfor bare på om hun har kjæreste, og hvor gammel hun er?" eller noe i den duren. Da er det jo ingen som vet at du er denne kompisen, og dermed kan du trygt fortsette å gå i butikken selv om hun evt. har kjæreste :)

Det er jo en mulighet, men har ikke fortalt noen av kompisene mine om denne lille "forelskelsen". Er redd det skal høres for teit ut. Men må vel kanskje fortelle en av dem om det, da.

Skrevet

Nei.

Nei.

Hør her, dude. Du kan f.eks bruke det at hun vet mye om deg, når hun ser hva du handler inn hele tiden, at hun begynner å kjenne de faste kundene sine på innsiden, om det er noen sammenheng mellom antall øl som handles og ondskap i blikket, om det er slik at de kjekkeste kjøper xxx akkurat som deg, om hun av og til kikker ut på hva slags bil folk bruker til butikken før hun finner ut om de er attraktive, om hun kunne tenke seg å bli med deg på teater allikevel, f.eks.

Du må være klar over at samme hvor kåt og romantisk du blir av denne dama, så er det bare hennes følelser som spiller noen rolle, og de blir IKKE STØRRE jo mer du liker henne. Faktisk vil jeg råde deg til å gi litt faen.

Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg smiler og prater med alle kundene mine, men er ikke akkurat keen på noen av dem for det. Håper mannen frir snart så jeg bare kan peke på en ring når de prøver seg - utrolig slitsomt og flaut. Så - for å ikke drite henne ut foran kunder og ansatte - gi henne en lapp med telefonnummeret ditt? Og skriv "jeg liker deg" eller noe?

Skrevet

Er det lov å spørre hvilken by dette er i?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg smiler og prater med alle kundene mine, men er ikke akkurat keen på noen av dem for det. Håper mannen frir snart så jeg bare kan peke på en ring når de prøver seg - utrolig slitsomt og flaut. Så - for å ikke drite henne ut foran kunder og ansatte - gi henne en lapp med telefonnummeret ditt? Og skriv "jeg liker deg" eller noe?

Hvor flaut blir ikke det neste gang jeg møter henne, da...?

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å spørre hvilken by dette er i?

Trondheim ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Nei.

Hør her, dude. Du kan f.eks bruke det at hun vet mye om deg, når hun ser hva du handler inn hele tiden, at hun begynner å kjenne de faste kundene sine på innsiden, om det er noen sammenheng mellom antall øl som handles og ondskap i blikket, om det er slik at de kjekkeste kjøper xxx akkurat som deg, om hun av og til kikker ut på hva slags bil folk bruker til butikken før hun finner ut om de er attraktive, om hun kunne tenke seg å bli med deg på teater allikevel, f.eks.

Du må være klar over at samme hvor kåt og romantisk du blir av denne dama, så er det bare hennes følelser som spiller noen rolle, og de blir IKKE STØRRE jo mer du liker henne. Faktisk vil jeg råde deg til å gi litt faen.

Jeg skjønte ikke så mye av det der, jeg.... :klo:

Er jo ikke det at jeg er så kåt på henne, men hun er ei veldig interessant jente som jeg gjerne skulle blitt bedre kjent med. Er akkurat sånn type jente jeg liker.

AnonymBruker
Skrevet

Make a fucking move.

Anonymous poster hash: bc62c...26e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

fornavn da? lett å finne på fb med fornavn, jobb og by, hehe :P

Anonymous poster hash: 86a99...669
AnonymBruker
Skrevet

fornavn da? lett å finne på fb med fornavn, jobb og by, hehe :P

Anonymous poster hash: 86a99...669

Har prøvd å finne henne flere ganger, men har ikke hatt hell :(

AnonymBruker
Skrevet

likte ideen om at en kompis stikker innom for å finne info :)

Anonymous poster hash: bc05d...5fa
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nesten som å høre min historie - bortsett fra at jeg var jenta i kassa. Jeg følte meg til tider stalket da denne karen dukket opp gjerne to ganger om dagen, og bevisst siktet seg inn i kassa mi. Enda verre var det da han forsøkte seg på småprat. Det ble heller ikke bedre at jeg så ham glane på meg i øyekroken da han pakket varene, eller hilsninger da jeg var på vei hjem. Jeg forsøkte tappert å være avvisende da han kom og skulle betale, men det hjalp ikke det heller..

Hele opplevelsen var egentlig bare ekkel.

Anonymous poster hash: c4f34...f0d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

likte ideen om at en kompis stikker innom for å finne info :)

Anonymous poster hash: bc05d...5fa

Det blir veldig flaut å fortelle det til dem, da. De vet jo hvem hun er liksom, siden de også handler der daglig.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nesten som å høre min historie - bortsett fra at jeg var jenta i kassa. Jeg følte meg til tider stalket da denne karen dukket opp gjerne to ganger om dagen, og bevisst siktet seg inn i kassa mi. Enda verre var det da han forsøkte seg på småprat. Det ble heller ikke bedre at jeg så ham glane på meg i øyekroken da han pakket varene, eller hilsninger da jeg var på vei hjem. Jeg forsøkte tappert å være avvisende da han kom og skulle betale, men det hjalp ikke det heller..

Hele opplevelsen var egentlig bare ekkel.

Anonymous poster hash: c4f34...f0d

Det er dette jeg også er redd for at hun føler. Men vet ikke om hun "føler" noe i det hele tatt da. Mest sannsynlig ser hun jo på meg som en helt vanlig kunde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...