Gå til innhold

Barn skal være hjemme i to døgn etter sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge Folkehelseinstituttet skal man holde barna hjemme i to døgn etter at de har sluttet å kaste opp og/eller ha diaré.

http://www.nrk.no/livsstil/ma-vaere-hjemme-i-48-timer-ekstra-1.7541030

Er du en av dem som gi ungen din imodium og leverer dem uansett?

I tilfelle bør du vite at det er farlig og at barnet fortsetter å være sykt mye lenger enn ellers. Det kan bli så sykt at det trenger akutt innleggelse på sykehus om du stopper diaréen med medisin, uten leges anbefaling.

Barn som blir tvinget i barnehage og skole fordi mor og far vil prioritere sjefen sin, har det skikkelig, skikkelig ille. Jeg unner alle som gjør dette mot sitt barn å måtte oppleve det samme selv akkurat sånn som barna deres. Da kom de kjapt til å slutte med det...

Syke barn smitter også alle andre de kommer i kontakt med. Har de først fått norovirus er det vanskelig å bli kvitt det.

Håndsprit hjelper ikke som smitteforebygging.

Det er håndvasking med såpe og vann og tørking med rent hånkle som hjelper.

Så lær barna å alltid vaske hender i springen på badet, når de har kommet inn døra hjemme og har tatt av skoa og hengt opp jakka.

Den rutinen sparer mye sykdom og sparer flere dager hjemme med sykt barn, enn det gjør å tvinge et barn med vonde magesmerter og/eller kvalme til å måtte være i et støyende miljø uten å kunne ligge rolig og hvile og få foreldretryggheten i åtte-ni timer de dagene foreldrene heller vil jobbe for å se bra ut i sjefens øyne.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

enn det gjør å tvinge et barn med vonde magesmerter og/eller kvalme til å måtte være i et støyende miljø uten å kunne ligge rolig og hvile og få foreldretryggheten i åtte-ni timer de dagene foreldrene heller vil jobbe for å se bra ut i sjefens øyne.

Uff, stakkars små. Samme med de som gir paracet til barn som har feber og sender dem i bhg. Skulle hatt bank!

Anonymous poster hash: 987e9...040

Skrevet (endret)

Uff, stakkars små. Samme med de som gir paracet til barn som har feber og sender dem i bhg. Skulle hatt bank!

Synes de skulle tvinges til nøyaktig det samme selv.

De tenker ikke over hvor vanskelig det er for barna som må oppholde seg i et såpass utmattende miljø, og som ikke har den samme evnen som en voksen til å ivareta seg selv. Fordi de nettopp er barn.

En Paracet slutter å virke etter fire timer. Da er bare halve dagen gått i en barnehage. Samt at barn ofte blir apatiske og trenger å løftes i seng og hjelpes med å drikke væske, for å ikke føle seg enda verre og overopphetes, av den årsak at de får 40 i feber. Noe mor og far ingorerer av hensyn til seg selv.

Når barna deres ikke er friske, er plutselig ikke barnas beste noe verdt.

Hvordan mener de ungen deres føler det når mor og far ignorerer dem de gangene i livet de trenger omsorg aller mest? Men da overlater de glatt barnet til seg selv og drar på jobb.

De foreldrene burde tvinges til å sitte rundt et bord sammen med en masse andre og få beskjed om å spise, når de er kvalme og dårlige, har feberfrysninger og leddsmerter samt føler at verden er langt borte pga feber.

Se om de liker det, selv.

De vet jo ingenting om hvordan barnet har det, siden de ikke er sammen med det, men stikker på jobb i stedet.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe nytt? Jeg har en 3,5åring og har visst om dette siden han starta i barnehagen. Ser forresten an formen også så hvis han fortsatt er slapp selvom han har vært 48timer spy og diaréfri så holder jeg han hjemme.

Men, husker den tiden han slet med løs mage grunnet melkeintolleranse og jeg fikk telefoner i hytt og gevær om at jeg måtte hente. Det var ganske slitsomt. Barnehagepersonalet må også høre på foreldrene

Det må også bli mer akseptert på arbeidsplassene at de som er foreldre bruker omsorgsdagene sine. Selv føler jeg at det ikke er greit å være hjemme med sykt barn. Fikk en spydig kommentar av sjefen sist jeg ringte inn og sa jeg måtte bli hjemme med sykt barn. Det er ikke greit å slites mellom jobb og barn på den måten. Men må man velge en bør man selvfølgelig velge barnet

Anonymous poster hash: 771c4...784

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må også bli mer akseptert på arbeidsplassene at de som er foreldre bruker omsorgsdagene sine. Selv føler jeg at det ikke er greit å være hjemme med sykt barn. Fikk en spydig kommentar av sjefen sist jeg ringte inn og sa jeg måtte bli hjemme med sykt barn. Det er ikke greit å slites mellom jobb og barn på den måten. Men må man velge en bør man selvfølgelig velge barnet

Anonymous poster hash: 771c4...784

Absolutt. Men når det står mellom sjefen og barnet mitt da velger jeg barnet mitt altså, uansett hvor muggen sjefen måtte bli.

• Liker 1
Skrevet

Nei, vet ikke hva imodium er engang. Barna skal ikke være syke nok til å få være hjemme, men friske nok for bhg. Påmin jobb er det ingen klaging fra sjefer på sykebarn. De har jo det selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vet ikke hva imodium er engang. Barna skal ikke være syke nok til å få være hjemme, men friske nok for bhg. Påmin jobb er det ingen klaging fra sjefer på sykebarn. De har jo det selv.

Veldig godt sagt!

Anonymous poster hash: f0bf2...ba4

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Gjest Winza
Skrevet (endret)

Dette er jo ikke noe form for nyhet. Alle som har barn eller små søskne vet dette så skjønner ikke hvorfor du starter en tråd om det?

Endret av Sid Walker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...