Gå til innhold

Liker hun meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det dreier seg om ei jente jeg møtte noen ganger for 4 år siden, som jeg så igjen for ca 3 uker siden på Studentersamfundet. Vi snakket sammen resten av kvelden, og jeg fulgte henne til bussen når hun dro. Vi avtalte at vi skulle treffes igjen en ukes senere og ta noen øl på en pub, hvor samtalen gikk kontinuerlig fra syv til ett.

Etterpå dro på en nattklubb, hvor vi hoppet litt opp og ned på dansegulvet. Jeg ville gått ut ifra at dette var kun som venner, bortsett fra at hun sa avviste alle andre bekjendte (som hun heller ikke hadde møtt på lenge da de bor maaaange mil unna) og fortalte at hun ville danse spesifikt med meg.

Dagen etter skulket vi forelesningene for å se på at det tidligere håndballaget hennes skulle spille kamper.

Neste helg ble hun med på "kjelleren" som drevet av studentlinjeforeningene. Hun var veldig masete og lot meg ikke snakke med noen andre hele kvelden. Utover kvelden dro vil igjen til Samfundet, hvor vi ikke kom inn fordi vi var for fulle, så vi dro til et nytt sted. Jeg trodde at ting gikk i riktig rettning, inntil jeg så henne først danse, og etterhvert kline med en fyr, som hun senere anklaget for å være homofil. Når vi satt på trikken hjem sovnet hun i fanget mitt, jeg sovnet på henne igjen. Vi sov til trikken stoppa på siste stopp, så jeg konkluderte med at hun var for full til å gå hjem selv, så jeg fulgte henne til døra.

Dagen etter dro jeg og en kompis ut, og møtte henne tilfeldigvis når vi "skiftet" utested. Hun sa til kompisen min at vi bare var venner, men maste iherdig på at vi skulle bli med dem dit de skulle, noe vi ikke gjorde (han lot meg ikke). Senere på natten møtte jeg dem igjen, og vi ble enige om at vi skulle ha narch hos meg (sammen med mange andre). På narchet snakket hun konstant med en venninne uten å bry seg stort om meg, mens hun lot en annen kompis av meg (som jeg tror hun har et litt for godt øye til) holde hånda si bak nakken hennes.

Når de andre dro hjem ble hun igjen, skiftet til en romantisk backstreet boys sang, og ville danse den store "hold-meg-rundt-nakken-mens-jeg-holder-deg-rundt-livet-så-går-vi-rundt-i-ring-dansen", noe jeg satt stor pris på. Etterpå sa hun at likte å "kose", la meg ned på sofaen, og slang seg ved siden av meg med hodet i armhulen og en hånd på brystkassa mi. Slik sov vi mye av natten, til jeg voknet opp og hadde utrolig vondt i hånda hun hadde sovet oppå i noen timer.

Dagen etter avtalte vi at hun skulle ta med en venninne på spillkveld (brettspill) på onsdagen (narchet var på en lørdag), men når dagen kom sa hun at hun ikke kom fordi hun var for sliten etter helgen. På fredagen fortalte jeg at jeg hadde vært med i en konkuranse hvor jeg kunne vinne en middag for to, og spurte hun om hun ville være med. Jeg måtte nøye meg med "seen 10:03" på facebook i noen timer før hun svarte "sure^^".

Det kan legges til at hun gir meg alltid en klem når vi møtes, hun smiler alltid når hun er sammen med meg, samtalene våre går konstant i timesvis når vi er sammen. Hun vil leie meg hvorenn vi går (kun når hun er full), har ingen hindringer i å fortelle meg hvor mye smartere jeg er enn resten av befolkningen og SMSene hennes inneholder alltid minst ett smilefjes. Problemet er at jeg opplever at jeg alltid må "be" om klemmene, hun er generelt pratsom, hun smiler alltid, osv. Hun virker også alt for selvsikker når jeg er rundt henne, fikser ikke på håret, klærne, sminken osv når jeg er sammen med henne, blir ser bort når blikkene våre møtes, og sist men ikke minst, det virker ikke som at hun har noen interesse av nærkontakt eller annen flørting og hun gir meg ikke masse komplimenter, alt dette er jeg vant med fra omgang med andre jenter som liker meg.

Er det bare jeg som overser banale ting, eller får jeg veldig varierende signaler?

Anonymous poster hash: 0f654...a4e
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er klart i vennezonen.

Anonymous poster hash: 2aefd...7d5
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for et grundig og utfyllende svar =D

• Liker 2
Skrevet

Det virker som om hun bare er ute etter oppmerksomhet, dessverre. Syns også at du skal slutte å "be" om klemmer, hva nå enn du mener med det.

Du kan jo spørre henne om hva hun driver med...

Skrevet

Jeg hadde ditchet henne idet hun klinte med den andre fyren...

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Du er dypt inne i vennesonen, kompis.

hun kliner med andre foran trynet ditt, sier til andre at dere bare er venner, ignorerer deg når det er andre gutter til stede, gidder ikke svare på opplagte date-forespørsler, driter i avtaler, bryr seg ikke om hvordan hun oppfører seg når hun bare er med deg - og sist men abolutt ikke minst du har ikke fått kysse henne eller hatt sex med henne.

Var det utfyllende nok? Move on, her er det ingenting å hente.

Endret av Lincoln
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Som sagt, hvis du er interessert i en jente som kun ser deg som en venn, bryt kontakten med henne tvert.

Edit: Det er ikke kult å være den evige homsevennen til hun man liker.

Endret av sjonkelrolf
Skrevet

Hei.

Vet du hva? Jeg synes at du skal spørre henne rett ut om hun vil noe mer, eller ikke. Da får du kanskje et klart svar, selv om det også kan svi litt.

For hun virker litt vinglete, synes jeg. Det kan godt hende at hun liker deg, men er usikker og prøver å gjøre deg litt sjalu ved å kline med en annen. Dette er veldig typisk jenter. Men det kan også dessverre hende at hun ikke er interessert.

Lykke til, TS! :)

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Hei.

Vet du hva? Jeg synes at du skal spørre henne rett ut om hun vil noe mer, eller ikke. Da får du kanskje et klart svar, selv om det også kan svi litt.

For hun virker litt vinglete, synes jeg. Det kan godt hende at hun liker deg, men er usikker og prøver å gjøre deg litt sjalu ved å kline med en annen. Dette er veldig typisk jenter. Men det kan også dessverre hende at hun ikke er interessert.

Lykke til, TS! :)

Gody du skreiv "jenter". Damer driv ikkje på med slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for et grundig og utfyllende svar =D

Selvrespekt mann! Når du gjør deg svak slik du beskriver deg selv i hovedinnlegget, så er du lite attraktiv. Herregud, hun begynner å kline med en annen og du lurer på om hun liker deg? Hva feiler enkelte menn???

Anonymous poster hash: 1b542...80c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvrespekt mann! Når du gjør deg svak slik du beskriver deg selv i hovedinnlegget, så er du lite attraktiv. Herregud, hun begynner å kline med en annen og du lurer på om hun liker deg? Hva feiler enkelte menn??? Anonymous poster hash: 1b542...80c

For å ta TS i forsvar: Jeg er jente og kunne ha gjort det samme. Jeg vet at det er superidiotisk egentlig, men jenter tester gjerne gutter ved for eksempel å kline med andre gutter for å se hvordan de reagerer. Jenter er rare!

Anonymous poster hash: b948e...88e

• Liker 1
Skrevet

For å ta TS i forsvar: Jeg er jente og kunne ha gjort det samme. Jeg vet at det er superidiotisk egentlig, men jenter tester gjerne gutter ved for eksempel å kline med andre gutter for å se hvordan de reagerer. Jenter er rare!Anonymous poster hash: b948e...88e

Dette er nok en av de raskeste måtene å få en fyr til å miste interessen.

• Liker 2
Gjest Lincoln
Skrevet

For å ta TS i forsvar: Jeg er jente og kunne ha gjort det samme. Jeg vet at det er superidiotisk egentlig, men jenter tester gjerne gutter ved for eksempel å kline med andre gutter for å se hvordan de reagerer. Jenter er rare!

Ja, og da dumper vi dere som de nutjobsene dere er. De av oss som har selvrespekt, vel å merke.

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok en av de raskeste måtene å få en fyr til å miste interessen.

Det er få ting som er mer turnoff enn det. Husker jeg var på fest en gang, hvor jeg kom i prat med en jente. Hun ville veldig gjerne at vi skulle gå på date. En time etterpå satt hun og klinte med en annen fyr. Kjente jeg ble litt småkvalm av det, og jeg mistet totalt respekten og interessen for henne der og da. Gikk rolig bort til henne litt senere (da hun ikke lenger var "opptatt") og sa tørt "kanskje du bør finne noen andre å gå på date med". Frekk som hun var sa hun "jo, jeg vil veldig gjerne gå på date med deg". Da svarte jeg at det kunne hun bare glemme. Så gikk jeg et annet sted. Dette var på en fest i en studentforening. Jeg snakket ikke med henne etter det, ville overhodet ikke ha noe med henne å gjøre igjen.

TS: skaff deg litt selvrespekt og ditch det dumme kvinnfolket. Ikke bli homsevennen hennes, det kommer du bare til å angre på.

Til dere jenter som driver sånn, hva er det dere egentlig ønsker å oppnå ved å gjøre slikt? For meg er det et mysterium. Som Doge sier, det er en enkel og effektiv måte å bli kvitt en fyr på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det dreier seg om ei jente jeg møtte noen ganger for 4 år siden, som jeg så igjen for ca 3 uker siden på Studentersamfundet. Vi snakket sammen resten av kvelden, og jeg fulgte henne til bussen når hun dro. Vi avtalte at vi skulle treffes igjen en ukes senere og ta noen øl på en pub, hvor samtalen gikk kontinuerlig fra syv til ett.

Etterpå dro på en nattklubb, hvor vi hoppet litt opp og ned på dansegulvet. Jeg ville gått ut ifra at dette var kun som venner, bortsett fra at hun sa avviste alle andre bekjendte (som hun heller ikke hadde møtt på lenge da de bor maaaange mil unna) og fortalte at hun ville danse spesifikt med meg.

Dagen etter skulket vi forelesningene for å se på at det tidligere håndballaget hennes skulle spille kamper.

Neste helg ble hun med på "kjelleren" som drevet av studentlinjeforeningene. Hun var veldig masete og lot meg ikke snakke med noen andre hele kvelden. Utover kvelden dro vil igjen til Samfundet, hvor vi ikke kom inn fordi vi var for fulle, så vi dro til et nytt sted. Jeg trodde at ting gikk i riktig rettning, inntil jeg så henne først danse, og etterhvert kline med en fyr, som hun senere anklaget for å være homofil. Når vi satt på trikken hjem sovnet hun i fanget mitt, jeg sovnet på henne igjen. Vi sov til trikken stoppa på siste stopp, så jeg konkluderte med at hun var for full til å gå hjem selv, så jeg fulgte henne til døra.

Dagen etter dro jeg og en kompis ut, og møtte henne tilfeldigvis når vi "skiftet" utested. Hun sa til kompisen min at vi bare var venner, men maste iherdig på at vi skulle bli med dem dit de skulle, noe vi ikke gjorde (han lot meg ikke). Senere på natten møtte jeg dem igjen, og vi ble enige om at vi skulle ha narch hos meg (sammen med mange andre). På narchet snakket hun konstant med en venninne uten å bry seg stort om meg, mens hun lot en annen kompis av meg (som jeg tror hun har et litt for godt øye til) holde hånda si bak nakken hennes.

Når de andre dro hjem ble hun igjen, skiftet til en romantisk backstreet boys sang, og ville danse den store "hold-meg-rundt-nakken-mens-jeg-holder-deg-rundt-livet-så-går-vi-rundt-i-ring-dansen", noe jeg satt stor pris på. Etterpå sa hun at likte å "kose", la meg ned på sofaen, og slang seg ved siden av meg med hodet i armhulen og en hånd på brystkassa mi. Slik sov vi mye av natten, til jeg voknet opp og hadde utrolig vondt i hånda hun hadde sovet oppå i noen timer.

Dagen etter avtalte vi at hun skulle ta med en venninne på spillkveld (brettspill) på onsdagen (narchet var på en lørdag), men når dagen kom sa hun at hun ikke kom fordi hun var for sliten etter helgen. På fredagen fortalte jeg at jeg hadde vært med i en konkuranse hvor jeg kunne vinne en middag for to, og spurte hun om hun ville være med. Jeg måtte nøye meg med "seen 10:03" på facebook i noen timer før hun svarte "sure^^".

Det kan legges til at hun gir meg alltid en klem når vi møtes, hun smiler alltid når hun er sammen med meg, samtalene våre går konstant i timesvis når vi er sammen. Hun vil leie meg hvorenn vi går (kun når hun er full), har ingen hindringer i å fortelle meg hvor mye smartere jeg er enn resten av befolkningen og SMSene hennes inneholder alltid minst ett smilefjes. Problemet er at jeg opplever at jeg alltid må "be" om klemmene, hun er generelt pratsom, hun smiler alltid, osv. Hun virker også alt for selvsikker når jeg er rundt henne, fikser ikke på håret, klærne, sminken osv når jeg er sammen med henne, blir ser bort når blikkene våre møtes, og sist men ikke minst, det virker ikke som at hun har noen interesse av nærkontakt eller annen flørting og hun gir meg ikke masse komplimenter, alt dette er jeg vant med fra omgang med andre jenter som liker meg.

Er det bare jeg som overser banale ting, eller får jeg veldig varierende signaler?

Ikke for å være lumpen nå, men det er nettopp slik atferd/tankegang du skriver om som gjør at kvinner mister respekten for menn. Nå klinte hun med en annen gutt for å teste deg (som en annen bruker skrev), og hva var meningen i hennes hode at du skulle gjøre? Gå bort og snappe henne fra den andre gutten? Hadde du gjort det så hadde det nok vært tråder her på KG av type:

- "Jeg skjønner ikke hva som feiler enkelte gutter"

- "Gutter er så aggressive"

- "Turnoff?"

- " Heldig som slapp unna en psycho"

Som en annen skrev her, finn selvrespekten din. Er virkelig en person så mye verdt at du kan gå med på det meste? Skal vedde stort på at dersom det var en gutt som gjorde det hun gjorde så hadde støtten til denne "stakkars" kvinnen vært gedigen av sine medsøstre.

Hadde du vært slik mot henne? Dersom svaret er nei så har du fått den største indikasjonen noensinne; hun viste deg null respekt. Dersom svaret er ja, huff sier jeg bare da!

Og hva er det tullet om å kjempe for kvinnen/mannen? Er motparten interessert så er man voksen nok til å komme den andre i møte som modne personer. Ikke slik Hollywood tullball.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner virkelig ikke vitsen med slikt. Virker mer som fjortiss greier eller generell umodenhet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvrespekt mann! Når du gjør deg svak slik du beskriver deg selv i hovedinnlegget, så er du lite attraktiv. Herregud, hun begynner å kline med en annen og du lurer på om hun liker deg? Hva feiler enkelte menn???

Enig!

Og TS, du har deg selv å takke for at det ikke ble noe og at du nå er i vennesona.

Allerede i fjerde linje i innlegget ditt skulle du lagt inn støtet.

Når du på første "daten" har henne for deg selv i seks timer, drikker øl med henne, og ikke prøver deg, så fremstår ikke det akkurat tiltrekkende for henne.

Det var da du skulle vist at du har baller, tatt initiativ, og sjekket henne opp.

Anonymous poster hash: e67c3...432

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv gjort en tilsvarende feil, og det fikk jeg svi for i etterkant. Idiotiske, naive meg som hadde respekt for henne på en sånn måte at hun trodde jeg ikke var interessert i henne. Men man lærer så lenge man lever.

• Liker 2
Gjest Lincoln
Skrevet

Og TS, du har deg selv å takke for at det ikke ble noe og at du nå er i vennesona.

Allerede i fjerde linje i innlegget ditt skulle du lagt inn støtet.

Når du på første "daten" har henne for deg selv i seks timer, drikker øl med henne, og ikke prøver deg, så fremstår ikke det akkurat tiltrekkende for henne.

Anonymous poster hash: e67c3...432

Støttes 100 %. Ofte er dama interessert i utgangspunktet, men så mister hun all respekt og interesse fordi gutten viser seg som en veiking som ikke tør å ta initiativ. Da blir han i stedet brukt som en dørmatte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...