Gå til innhold

Nabobikkja til foreldrene mine beit hunden min.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på vei til foreldrene mine i dag sammen med samboer. Men så møtte vi på nabobikkja 30 meter fra hagen til naboen. Ba samboer om å ta hun hvis hun kom nærmere. Hun kom løpenes mot oss i full fart og unngår samboer. De snuste i 2-3 sekunder før hun knurret og plutselig hadde hun bikkja vår i munnen. Hun tok virkelig tak i bikkja vår, jeg ble så sint at jeg holdt på å sparke bikkja! Men tok heller å skremte hun bort. Hun kom jo tilbake igjen, men før det skjedde noe var samboer der og da turte hun ikke å gjøre noe. Kom da til naboen og sa "Bikkja di beit vår hund!!" Fikk som svar "Neimen, det er ikke lov" .... Man sier ikke sånn i god tone når bikkja biter en annen hund!! Verste var at hun ikke beklagde seg!

(Det var en border collie og vår er en Jack Russell terrier..)

Gikk til mine foreldre med engang og fortalte det, de ble så sinte at mamma gikk ned å konfronterte henne. Siden de har 2 bikkjer dem og. Og de må alltid vente til de har tatt inn bikkja, eller må gå med bikkja bak huset for at det ikke skal skje noe! Sånn skal det ikke være. Så nå skulle de begynne å ha bikkja i bånd...

Men jeg blir så forbanna, det er ikke den første foreldrene mine har hørt at bikkja dems har biti/knurra/flekka tenner mot hunden dems når de har møtt den. I øyne dems er bikkja verdens snilleste!

Hva gjør man med sånne folk?

Anonymous poster hash: 0fbfe...f48
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

melder dem til mattilsynet for å se om de faktisk er egnede for å ha hund.

Anonymous poster hash: 2d498...62d
AnonymBruker
Skrevet

melder dem til mattilsynet for å se om de faktisk er egnede for å ha hund.

Anonymous poster hash: 2d498...62d

Vil jo ikke være så slem, ikke foreldrene mine heller. Så de vil se om det blir bedre nå..

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppførte foreldrene dine sin hund seg?

Anonymous poster hash: c4647...f95
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppførte foreldrene dine sin hund seg?

Anonymous poster hash: c4647...f95

Hva mener du?

Foreldrene mine ha en voksen hund og en valp. Å valpen kan ta skade av sånt.. De har aldri vist noe tegn til å være aggresiv. Det er altså naboen til foreldrene mine som biter, de har enda ikke biti dems. Stått å vist tenner, knurra. Men siden det skjedde med vår nå, så er de redde det snart skal skje.

Skrevet (endret)

Det er hvertfall ikke vits i å politianmelde. Det gjorde jeg, etter at naboens hund (som gikk løs) angrep vår hund(som gikk i bånd), og hunden vår endte opp på veterinær med mange omfattende skader. Naboen nektet å legge ut for veterinærutgiftene, og var rett og slett en drittkjerring. I tillegg løy hun til politiet, og benektet alt, på tross for at vi hadde vitner. Den eneste trøsten er at jeg tror på karma, og at hun sikkert har et jævlig liv.

Endret av Ruby_Tuesday
AnonymBruker
Skrevet

En lignende situasjon hendte med oss også, hunden vår ble bitt av en hund som alltid går løs i nabolaget som har flere ganger knurret både på hunder og mennesker.

Jeg ga de en streng beskjed om at den hunden skulle holdes i bånd og hvis det skjedde igjen så kom det til å bli andre konsekvenser.

Det er ikke sikkert det hjelper å melde de til politi, matilsynet osv, men snakk skikkelig med de.

Håper det gikk bra med hunden deres!

Anonymous poster hash: 625ea...f5d
AnonymBruker
Skrevet

En lignende situasjon hendte med oss også, hunden vår ble bitt av en hund som alltid går løs i nabolaget som har flere ganger knurret både på hunder og mennesker.

Jeg ga de en streng beskjed om at den hunden skulle holdes i bånd og hvis det skjedde igjen så kom det til å bli andre konsekvenser.

Det er ikke sikkert det hjelper å melde de til politi, matilsynet osv, men snakk skikkelig med de.

Håper det gikk bra med hunden deres!

Anonymous poster hash: 625ea...f5d

Uff, sånne folk skulle ikke hatt dyr når de tror bikkja deres er verdens snilleste..

Nei, mamma tok å snakka skikkelig til dem og de sa at de ikke hadde hørt noen klage på det.. Når mamma og pappa har sagt i flere år nå at det er et problem! Men de hadde vist ikke forstått problemet med at ho går rundt og knurrer til andre hunder...

Bikkja gikk det bra med, ho slapp ganske fort. Men det starter i det små. Plutselig en dag vil den bikkja skade noen skikkelig. Men hvis den hadde skadet vår hund, da tror jeg at jeg hadde gått ned til dem og sagt det at nå blir det politianmeldelse, det går jo ikke å prøve!

Snakket med moren min i dag og de hadde hatt ho løs da de sparket ball med henne (for å få ut energi.) Og ble satt i bånd med engang etterpå. Så vi får håpe de holder det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...