Gå til innhold

Mannens svette treningstøy - hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som trener ganske ofte, 3-4 ganger i uken og jeg er rett og slett drittlei av stank av svett treningstøy overalt. Ikke alltid han får satt på vask når ham kommer hjem sent på kvelden, og noe brukes to ganger så må tørke før det brukes igjen. Han legger det på varmekablene på ene badet, vaskerommet og ene wc, så jeg blir helt kvalm av å gå inn der.

Hvordan kan jeg løse stinkeproblemet? Har foreslått å henge det i garasjen, men der er jo selvsagt litt fuktig så tørker ikke noe særlig der. Hva med et tørkeskap? Sette det enten på vaskerommet eller i garasjen så kan det henge der? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som trener ganske ofte, 3-4 ganger i uken og jeg er rett og slett drittlei av stank av svett treningstøy overalt. Ikke alltid han får satt på vask når ham kommer hjem sent på kvelden, og noe brukes to ganger så må tørke før det brukes igjen. Han legger det på varmekablene på ene badet, vaskerommet og ene wc, så jeg blir helt kvalm av å gå inn der.

Hvordan kan jeg løse stinkeproblemet? Har foreslått å henge det i garasjen, men der er jo selvsagt litt fuktig så tørker ikke noe særlig der. Hva med et tørkeskap? Sette det enten på vaskerommet eller i garasjen så kan det henge der? Hva gjør dere?

Har hørt det skal hjelpe å skylle treningstøyet i kaldt vann hvis man ikke får satt det på vask med en gang. Kan også ha litt eddik i vannet.

Blir forresten tøyet skikkelig rent når det først blir vasket? Kan igjen anbefale eddik - som skyllemiddel.

Anonymous poster hash: 0b915...33d

AnonymBruker
Skrevet

Han må vaske det på MINST 60 grader, kanskje til og med 90 for å få bukt med de bakteriene som gjør at det lukter. Og bruk eddik klar 7% i skyllemiddelkammeret. Ca en spiseskje. Man trenger kanskje ikke å vaske på 60 grader hver gang, men visst det stinker så jævlig så mener jeg at han må gjøre det. Stakkars de som må trene sammen med han. Han får henge det i garasjen til han få satt på maskinen dagen etterpå, og han kan IKKE bruke samme tøyet flere ganger om det stinker så mye. ÆSJ.

Anonymous poster hash: 69061...028
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har han nok treningstøy? Det høres ut som om han trenger mer, slik at han kan unngå å bruke samme treningstøy samme ganger. Høres ikke noe særlig bra ut med den stanken! Det går jo utover deg også.

Anonymous poster hash: 0b915...33d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kanskje det blir bedre om han slutter å legge utsvettede klær på VARME plasser.

Her pleier typen å henge klærne sine på klesskapet, og jeg har aldri lagt merke til noen spesiell lukt. Når de har tørket så lukter de egentlig ingenting :P

Anonymous poster hash: b03bf...d27
  • Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Hva jeg gjør? _Han_ vasker det med en gang han lommer hjem, ellers legger han det på vaskerommet frem til han har tid til å vaske det. Har aldri merket noe til treningstøyet hans selv om han trener 6 ganger per uke.

• Liker 1
Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

ÆSJ. Det der er respektløst av han ovenfor personene rundt. Jeg fatter ikke, er det ikke flaut for personen det gjelder? Har en ''slik en'' på treningssenteret der jeg trener, noen ganger er jeg nær å brekke meg i hans nærvær. Heldigvis trener vi sjeldent på samme tidspunkt.

Husker forresten det her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10107032. Avbrytelsen var helt på sin plass.

Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

Jeg tenker stinkeproblemet løses om han forstår at dette er uhygienisk og direkte ekkelt. Da vil han på eget initiativ finne en løsning. Forslag: kjøpe mer treningsklær som han kan ha på rullering og vaske klærne oftere på høyst temperatur. :)

Skrevet

Takk for tips, fant ut at han ofte setter på ekspressvask på kvelden og legger det til tørk etterpå, og da stinker det selvsagt fori blir ikke ordentlig rent. Nå er det 60 grader på alt fra nå av

• Liker 2
Gjest Tigress
Skrevet

Eg fattar ikkje heilt det der - husbonden min trener stort sett kvar dag, og om sumaren ofte i timesvis (syklist), så treningskleda hans er bra innsausa av sveitte (gjerne iblanda litt gjørme, støv og/eller sportsgel). Han er veldig flink til å skylle kleda i vaskemaskinen med ein vaskeball med eddik, og det er ganske sjeldan det luktar noko av treningskleda hans. Som oftast tørkar han det i tørketrommel, men ulltrøyer må jo hengje til tørk. Og det luktar ingenting. Kva med å dressere han til å gjere det slik?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, fant ut at han ofte setter på ekspressvask på kvelden og legger det til tørk etterpå, og da stinker det selvsagt fori blir ikke ordentlig rent. Nå er det 60 grader på alt fra nå av

Ville kjørt alt på høyeste temperatur (90-95) grader de første gangene for å få alt gjennomrent før dere går ned til 60. Og det må være en skikkelig vask ja, ikke ekspressvask. Husk eddik (klar 7%) i hver vask (istedetfor skyllemiddel - treningsklær skal ikke ha skyllemiddel i seg). Kanskje maskina hadde hatt godt av en rens også? Dere kan kjøpe sånn maskinrens på butikken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er veldig flink til å skylle kleda i vaskemaskinen med ein vaskeball med eddik

Ja, han var jaggu utrolig flink. Er du helt sikker på at han gjør dette alene og at han ikke får noen til å hjelpe seg? For hvis han gjør det er det jo rett og slett en sensasjon og noe flere bør få vite om.

Anonymous poster hash: 31fcf...93a

• Liker 1
Skrevet

Vi trener begge nesten hver dag.

- Treningstøy vaskes hver dag. Trener vi sent setter vi på maskin og henger opp neste morgen

- Nesten alt vaskes på 60 grader (unntaket er ull, men det kan ligge litt uten å lukte)

- Eddik som skyllevann

- Nå har vi eget vaskerom med tørkeskap. Men før tørket vi alltid ute.

- Når det begynner å lukte kastes tøyet. Har svette først satt seg i syntetisk treningstøy lukter det med en gang tøyet er i bruk.

Gjest Tigress
Skrevet

Ja, han var jaggu utrolig flink. Er du helt sikker på at han gjør dette alene og at han ikke får noen til å hjelpe seg? For hvis han gjør det er det jo rett og slett en sensasjon og noe flere bør få vite om.

Anonymous poster hash: 31fcf...93a

Hæ?

Skrevet

Han må vaske det på MINST 60 grader, kanskje til og med 90 for å få bukt med de bakteriene som gjør at det lukter. Og bruk eddik klar 7% i skyllemiddelkammeret. Ca en spiseskje. Man trenger kanskje ikke å vaske på 60 grader hver gang, men visst det stinker så jævlig så mener jeg at han må gjøre det. Stakkars de som må trene sammen med han. Han får henge det i garasjen til han få satt på maskinen dagen etterpå, og han kan IKKE bruke samme tøyet flere ganger om det stinker så mye. ÆSJ.

hæ! Hva slags treningstøy kan vaskes på 60 og 90? Alt mitt står det skal vaskes på 30, ser ikke for meg at de tåler 60 og 90 da... Pleier å legge det i vannbad med eddik i en gang innimellom, pleier å funke...

AnonymBruker
Skrevet

hæ! Hva slags treningstøy kan vaskes på 60 og 90? Alt mitt står det skal vaskes på 30, ser ikke for meg at de tåler 60 og 90 da... Pleier å legge det i vannbad med eddik i en gang innimellom, pleier å funke...

Alt kan vaskes på 60 grader. Det er ikke så vanvittig varmt altså. Høres jo ut som at du er redd for at klærne skal ta fyr eller noe. Vask det på 60.

Skrevet

Jeg pleier å henge klærne rett utenfor ytterdøren en stund. Tørke de og det hjelper litt på lukten.
Det verste han kan gjøre er å legge svette klær på varmekablene! Det blir en forferdelig lukt, for på badet er det også fuktig.

Heng de ut, og jeg ville heller ha hengt de ut i garasjen enn inne, spesielt hvis de lukter så fælt! =)

Skrevet

Hvordan går det, Governorswife?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...