AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 2-åringen min hadde omgangssyke for over en uke siden, og har hatt diaré siden. Det er snakk om 1-2 bleier i løpet av dagen. Hun spiser godt, har våte bleier og er i fin form. Jeg vet jo egentlig at hun ikke kan gå i barnehagen med dette, men hun er jo ikke syk... Har vært hjemme med henne i en uke nå, går hardt utover studiene. Går ikke denne diareen over snart? Noen som vet? Anonymous poster hash: 2cf38...4ac
Dyregod Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Det er vel hvis det er mer enn tre "diarébleier" om dagen at det er diaré? Vi sender bare hjem barn fra bhg hvis de har tre løse bleier eller mer.
Dyregod Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Du kan jo ringe bhg å høre, men hvis det er som du sier er det nok greit å sende i bhg.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 2-åringen min hadde omgangssyke for over en uke siden, og har hatt diaré siden. Det er snakk om 1-2 bleier i løpet av dagen. Hun spiser godt, har våte bleier og er i fin form. Jeg vet jo egentlig at hun ikke kan gå i barnehagen med dette, men hun er jo ikke syk... Har vært hjemme med henne i en uke nå, går hardt utover studiene. Går ikke denne diareen over snart? Noen som vet? Anonymous poster hash: 2cf38...4ac 48t etter siste oppkast eller diare før du kan sende ungen i barnehagen Anonymous poster hash: 61f7f...546
ViljaH Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Hvis hun gir det til noen andre unger, tærer det på andre foreldres sykedager. Så får du det kanskje tilbake, og da ryker flere sykedager hos deg og studiene får igjen svi. Vi hadde to runder omgangssyke på vårt barn med 14 dager imellom, mest sannsynlig pga andre forbanna foreldre som sender unga for tidlig i bhg.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Er det ikke vanlig med løs avføring etter omgangssyke?Anonymous poster hash: 3cd50...d93
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Er det ikke vanlig med løs avføring etter omgangssyke?Anonymous poster hash: 3cd50...d93 Det er det jeg lurer på... Jeg har respekt for 48-timers regelen altså, men nå har vi vært hjemme i halvannen uke. De siste dagene har hun hatt én bleie til dagen. Da lurer jeg på på om hun virkelig er syk og må holdes hjemme... TS Anonymous poster hash: 2cf38...4ac
Skogsprinsessa Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 Det må være mer enn to bleier i døgnet for å regnes som diaré er HYPPIG, løs avføring... Desuten er det vanlig at det kan ta lang tid etter omgangssyke før magen er normal igjen. Barnet ditt er nok ikke smittefarlig lengre
SummerJoy Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Smittsomt er hun antakelig ikke lenger, det er nok bare det at hun har fått ubalanse i magen som følge av infeksjonen. Pass på å gi henne masse biola med melkesyrebakterier.
Harlekin Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Hvis hun bare har en løs bleie om dagen, og ikke ellers er syk, hadde jeg sendt henne i barnehagen. Da er det ikke snakk om sykdom/diare/omgangssyke lenger, men ettervirkinger av sykdommen som SummerJoy sier. Er hun i god form, ville jeg ha sendt henne i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 Det er ikke diaré. Hun kan gå i bhg. Anonymous poster hash: c0fe7...107
mara2012 Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Det som også sies om diaré, er at etter 3 dager med diaré, er det ikke smittsomt lengre. Diaré etter flere dager med oppkast, er bare en måteå skylle ut resten av bakteriene på. Vi er hjemme med omgangssyke nå. Vært diaré og oppkast siden fredag. Tenker å sende henne i barnehagen i morgen, om hun ikke kaster opp noe idag.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Takk for råd. :-) Hun ble sendt i barnehagen i dag. Fikk masse Biola blåbær i går, og det har visst gjort susen på magen. Nå vet jeg litt mer til en evt. neste gang. Anonymous poster hash: 2cf38...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Det er ikke bare de andre barna de som sender barna for tidlig i barnehagen smitter, det er også de ansatte. Har selv jobbet i barnehage og fikk omgangsyken om igjen flere ganger samme vinteren. Det gjorde også de andre voksne og barna. Det blir mindre sykedager i lengden om alle hadde holdt seg til 48 timers regelen. Anonymous poster hash: f3780...166
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå