AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Noen har brukt et bilde av meg til en nettdating-side - en side for de som leter etter bemidlede menn (sugar daddies) attpåtil... (Jeg fant ut ettersom en fra siden hadde back searched bildet og kontaktet meg privat i tro at det var meg han hadde chattet med). Jeg kontaktet siden, sa ifra og bildet er borte. Jeg spurte om det var oppe lenge og kontaktpersonen sa nei, det er nettopp lagt opp. Jeg kunne se at profilen var ny, så kunne bekrefte dette. Uansett...bildet var et ganske normalt bilde av meg som er på facebookprofilen, fra tre år tilbake (jeg var ganske ung). Ingen anelse om hvem det er som har brukt det. Er jo glad jeg fant det ut og det er borte. Men selv om det bare har blitt brukt i et par dager og det vel er begrenset hvem som har sett det. Likevel..jeg stresser ved tanken på at noen har forbundet meg med siden. Tror ikke jeg kjenner noen menn som er på slike sider da, men hvem vet. Er jo mulig at en og annen venn av foreldre, professor eller kontakt bruker det. Eller at noen sitter og surfer igjennom for moro skyld. Sukk. Andre som har opplevd? Stresser jeg helt uten grunn? Anonymous poster hash: 1dfa4...00c
Nordis Skrevet 9. mars 2014 #2 Skrevet 9. mars 2014 Æsj, så ekkelt! Opplevde at noen brukte et bilde av meg på et lavkarboforum. Skvatt ganske mye da jeg så det, må jeg si. Kom over det tilfeldig. Men på ei datingside - MYE verre.. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Æsj, så ekkelt! Opplevde at noen brukte et bilde av meg på et lavkarboforum. Skvatt ganske mye da jeg så det, må jeg si. Kom over det tilfeldig. Men på ei datingside - MYE verre.. Det skjedde faktisk med en jeg kjenner, men det var tross alt bare en vanlig Match profil. Den var fylt ut og greier da. Så lenge man har bilder av seg selv på nett og en lang nok venneliste på Facebook så kan jo slikt skje. Glad jeg fikk det ned ganske raskt. Men kommer til å ha litt paranoia fortsatt tror jeg... Anonymous poster hash: 1dfa4...00c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Noen har brukt et bilde av meg til en nettdating-side - en side for de som leter etter bemidlede menn (sugar daddies) attpåtil... (Jeg fant ut ettersom en fra siden hadde back searched bildet og kontaktet meg privat i tro at det var meg han hadde chattet med). Jeg kontaktet siden, sa ifra og bildet er borte. Jeg spurte om det var oppe lenge og kontaktpersonen sa nei, det er nettopp lagt opp. Jeg kunne se at profilen var ny, så kunne bekrefte dette. Uansett...bildet var et ganske normalt bilde av meg som er på facebookprofilen, fra tre år tilbake (jeg var ganske ung). Ingen anelse om hvem det er som har brukt det. Er jo glad jeg fant det ut og det er borte. Men selv om det bare har blitt brukt i et par dager og det vel er begrenset hvem som har sett det. Likevel..jeg stresser ved tanken på at noen har forbundet meg med siden. Tror ikke jeg kjenner noen menn som er på slike sider da, men hvem vet. Er jo mulig at en og annen venn av foreldre, professor eller kontakt bruker det. Eller at noen sitter og surfer igjennom for moro skyld. Sukk. Andre som har opplevd? Stresser jeg helt uten grunn? Anonymous poster hash: 1dfa4...00c Skriv en liten status på facebook ala : "Har oppdaget falsk profil av meg på xxx.com ... osv" Anonymous poster hash: 6ce3d...cc6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Ja, har opplevd noe mye verre. Nakenbilder av meg brukt på nakenprat! Fikk de fjernet men veldig ekkelt at mannfolk kontaktet meg på min fb profil og skrev noe ala : nice kropp, deilige bilder på nakenprat.. osv.. Fikk jo sjokk!!!. Var en eks som hadde lagt ut, så jenter. IKKE STOL PÅ TYPEN DERES!!! Anonymous poster hash: 74ebb...981 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Ja, har opplevd noe mye verre. Nakenbilder av meg brukt på nakenprat! Fikk de fjernet men veldig ekkelt at mannfolk kontaktet meg på min fb profil og skrev noe ala : nice kropp, deilige bilder på nakenprat.. osv.. Fikk jo sjokk!!!. Var en eks som hadde lagt ut, så jenter. IKKE STOL PÅ TYPEN DERES!!! Anonymous poster hash: 74ebb...981 Usj! Vet du om noen du kjenner har sett det? Dvs. har du fått henvendelser av noen sort? Anonymous poster hash: 1dfa4...00c
Chia Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Ja, har opplevd noe mye verre. Nakenbilder av meg brukt på nakenprat! Fikk de fjernet men veldig ekkelt at mannfolk kontaktet meg på min fb profil og skrev noe ala : nice kropp, deilige bilder på nakenprat.. osv.. Fikk jo sjokk!!!. Var en eks som hadde lagt ut, så jenter. IKKE STOL PÅ TYPEN DERES!!! Anonymous poster hash: 74ebb...981 Nå kunne jeg aldri i livet latt meg bli avbildet naken...uansett av hvem. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Usj! Vet du om noen du kjenner har sett det? Dvs. har du fått henvendelser av noen sort? Anonymous poster hash: 1dfa4...00c Ja, en kompis har sett det og en far til ei venninne. Nå kunne jeg aldri i livet latt meg bli avbildet naken...uansett av hvem. Jeg har lært for å si det på den måten Anonymous poster hash: 74ebb...981
Gjest ashanti Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Ja, har opplevd noe mye verre. Nakenbilder av meg brukt på nakenprat! Fikk de fjernet men veldig ekkelt at mannfolk kontaktet meg på min fb profil og skrev noe ala : nice kropp, deilige bilder på nakenprat.. osv.. Fikk jo sjokk!!!. Var en eks som hadde lagt ut, så jenter. IKKE STOL PÅ TYPEN DERES!!! Anonymous poster hash: 74ebb...981 Det hadde jeg anmeldt!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Det hadde jeg anmeldt! Mhm. Og en slik anmeldelse kan jo faktisk føre frem. Hvis man anmelder fordi man tilfeldigvis oppdager at noen har stjålet "uskyldige" bilder fra for eksempel ens egen FB-profil tror jeg saken lettere blir henlagt. Politiet har ikke kapasitet til å etterforske hvis det ikke er snakk om grove krenkelser. Anonymous poster hash: bb10e...244 1
Nanami Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 Oii, så ekkelt. Men nå vet jo de fleste at sånne bilder ikke er av jentene som er på siden, så er nok ikke noe å stresse over. Noe lignende skjedde med meg en gang. Jeg skrev blogg før og hadde masse bilder der. Så får jeg melding av en kompis som lurer på om et bilde på facebooken til en kompis av han er meg. Viser seg at ei jente har tatt mesteparten av bildene fra bloggen min og latet som hun var meg. Hun hadde til og med fått seg kjæreste over nett! Stakkars fyren trodde han var sammen med meg. Synes så utrolig synd på han når jeg fortalte at det ikke var meg. De hadde ikke møttes enda fordi hun sa hun gikk på skole i utlandet.
lillsunshine Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Ubehagelig, det skjer sikkert i større skala enn vi tror. Men har du offentlige profilbilder på FB? Isåfall bør du stille inn slik at bare vennene dine kan se, så slipper du iallfall at de du ikke er venner med stjeler bildene dine
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Hvordan fant denne person deg? Hva mener du med back searched bildet ditt? Anonymous poster hash: 3807d...be2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Ubehagelig, det skjer sikkert i større skala enn vi tror. Men har du offentlige profilbilder på FB? Isåfall bør du stille inn slik at bare vennene dine kan se, så slipper du iallfall at de du ikke er venner med stjeler bildene dine Har ikke offentlige bilder nei. Kun synlig for venner. Men jeg ser at akkurat dette bildet har jeg brukt på en annen nettprofil også (et musikknettsted) linket til mitt navn. Har uansett gått igjennom fb venner og ryddet ut noen som ikke er gode venner. Anonymous poster hash: 1dfa4...00c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 Hvordan fant denne person deg? Hva mener du med back searched bildet ditt? Anonymous poster hash: 3807d...be2 Image search google. Du kan legge inn bilde og få opp alle nettsider bildet er postet på. Anonymous poster hash: 1dfa4...00c
lillsunshine Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Image search google. Du kan legge inn bilde og få opp alle nettsider bildet er postet på. Anonymous poster hash: 1dfa4...00c Det var lurt. Det skal jeg teste!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 Det var lurt. Det skal jeg teste! Det er også verdt å tenke på ift. om du snakker med noen og sender dem et bilde. Så lenge bildet kan linkes til deg et eller annet sted på nett, så er du ikke anonym. Et poeng for alle her som driver med nettdating... Anonymous poster hash: 1dfa4...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå