Gå til innhold

Negative erfaringer med å selge ting på nettet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som er så utrolig uheldig eller er det mye useriøse mennesker som tar kontakt for å kjøpe ting på nett?

Har annonsert flere ulike steder som finn, facebookgrupper og bloppis/epla, og opplever ofte at folk kjøper ting de ikke betaler for (ofte!!), tar kontakt og avtaler å hente men aldri dukker opp (avtaler gjerne flere ganger fordi de glemmer det..?) eller sender surreeposter der de ignorerer svarene mine, og spør om det samme ørten ganger. Eller at de ønsker at du skal bringe dem møbler eller møte dem langt unna der du bor.. Syns det er så mange frekke og hensynsløse mennesker.

Er det jeg som er sykt uheldig her eller er folk sånn?? Flere ganger har jeg valgt å gi bort dyre ting til Fretex rett og slett fordi jeg ikke orker styret med å selge det.. :(

Anonymous poster hash: 5dff0...7d9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Men jeg gidder aldri å sende noe til noen, nettopp på grunn av at jeg ikke orker styret med betaling først osv. Men man må være helt tydelig i annonsen. Jeg skriver alltid at det kun selges mot henting, at førstemann som henter får produktet osv

Anonymous poster hash: 55c53...f76

Skrevet

Jeg har gitt bort en del møbler i forbindelse med flytting, og fått mange interesserte. Dessverre kommer de sjelden når de sier de skal komme, slik at jeg blir sittende og vente på folk som ikke dukker opp. Irriterende nok når man er i en flytteprosess og har andre ting å gjøre. Greit nok at ting skjer og man ikke får tid til å hente, men da kan man vel si fra? Og hvis man ombestemmer seg, så synes jeg også folk kan si fra så jeg kan gi det til en annen som har meldt interesse. Var en som ba meg holde av en hylle en uke, for hun måtte låne bil for å få hentet. Dagen før meldte jeg henne for å høre når hun kom, men da hadde hun allerede hentet tilsvarende hylle et annet sted, så hun hadde ikke bruk for den. Men å si fra hadde hun tydeligvis ikke tenkt på. Synes det er merkelig oppførsel, men kanskje vanlig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gi vekk en sofa, og opplevde i underkant av 15 henvendelser, der folk virket interesserte - men problemet var at det ikke ble noen avtaler. Greit nok det - endte opp med å hive hele sofaen på dynga. Bare forsto ikke helt hvor interessen kom fra sånn i utgangspunktet :vetikke:

Anonymous poster hash: fff52...49d
AnonymBruker
Skrevet

Mange surrehuer som aldri burde fått tilgang til slike nettsteder, ja.

Jeg har flere ganger opplevd at selger sier han har noen som er interessert, men som "skal bare" først.

Så blir jeg sittende og vente på at noen som kaaaaanskje skal ha gjenstanden kan se til å få hue ut av ræva og bestemt seg/organisert transport/spurt ektemannen/konsultert spådama.

Hurra for selgere som praktiserer førstemann til mølla!

Anonymous poster hash: 92820...cc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...