Gå til innhold

Vekt og idealvekt...?

Fremhevede innlegg

Gjest Fraggel
Skrevet

Jeg er 165 cm., og veier 64 kg.

Jeg har tung beinbygning, og litt muskler (dog ikke spesielt mye for tiden :-?), ganske lite fett.

Målet mitt er likevel å perfeksjonere bort de siste restene av fett (nei, ikke sykelig) som ikke trenger å være der.

Har bestemt meg for å fokusere mest på å få bort dette fettet (som det ikke er mye av, derfor tror jeg det skal gå ganske greit og relativt fort - satser på det), før jeg fokuserer like mye på muskeloppbygging.

Jeg hater å ha lite muskler, men slik må jeg gjøre det for å komme dit jeg vil.

Først få bort alt fett jeg ikke ønsker, så skal jeg bygge muskler.

Det er min plan og mine mål.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fraggel
Skrevet

Jeg tør heller ikke si noe om vekt nå. Alle virker jo så innmari slanke, og sunne, og alt mulig her inne :klø: Så husker jeg på at alle har jo komplekser, og da også de jeg ser på som perfekte i vekt her inne.

Selv syns jeg ikke at jeg er så stor lenger. Har langt om lenge nådd et stadium hvor jeg er fornøyd med meg selv. Og fornøyd med kroppen min, selv om den er større enn mange andres. Jeg er 175 høy, og bruker 44 i størrelse. Vekta mi har jeg ikke det minste lyst til å si ifra meg nå.

Jeg leser om alle dere som er på idealvekten, alle dere som jeg ville syntes var perfekte, ög det er jo ingen av dere som virker fornøyd med seg selv. Bortsett fra noen ytterst få. Jeg kan ikke skjønne denne opphengingen i vekt, da det ser ut til å gjøre nesten samtlige her inne, og ut i verden, ulykkelige. Målet skal ikke være å veie det eller det, men å være fornøyd med seg selv. Jeg blir faktisk skremt når jeg hører noen av dere her inne. Dere som virker så ulykkelige for at dere er ett par kilo over noe personer som ikke har kjennskap til dere i det hele tatt ser på som en idealvekt.

Det er faktisk trist å se alle disse menneskene, som jeg vet er intelligente, særs oppegående mennesker, som banker seg selv opp over noen får kilo. Det er veldig trist.

Jeg er forøvrig forsåvidt enig i hva Vigfa skriver, men vil understreke at det også er mulig å ha et sunt syn på kropp, trening og kosthold, og likevel ha mål om å perfeksjonere.

Selv om enkelte sliter med overvekt, så kan det ikke dermed bli ulovlig for andre å fortelle om sine mål, når spørsmålet faktisk handler om nettopp det.

Ja, jeg vil ha bort fett som, i manges øyne, ikke er der.

Jeg har et realistisk syn på dette, og jeg vet hvor mye fett jeg kan få bort uten å bli syk eller usunn.

Så lenge man har litt kunnskap og fornuft i (bak-)hodet, så går dette glimrende.

Det er forøvrig ikke noe jeg sliter med, selv om jeg skriver at jeg jobber mot dette målet. Selv om jeg svarer på et spørsmål på et diskusjonsforum på nett, betyr ikke det at jeg har det dårlig med meg selv i nåværende stund.

Det skal også huskes på.

Gjest Diva i.i.
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, Fraggel.

Men ingen sier da vitterlig at det ikke er lov å klage over vekta om en ikke er så veldig overvektig.

Jeg synes heller det er trist, rart og underlig at folk mener de er STORE og FEITE når de slett ikke er det!

DA kan man si at JEG føler meg som en flodhest i allefall.

Folk kan da vel mene hva de vil om vekta si, men jeg rister på hodet når folk som veier mellom 50 - 65 kg mener de er store og mååå gå ned.

Skjønner du forskjellen ? :)

Det er jo et motebilde i dag som gjør at mange ønsker seg ned i vekt og enda mer, selv om de er tilsynelatende "normale" i vekt.

Gjest Fraggel
Skrevet
Skjønner du forskjellen ? :)

Absolutt!

Helt enig i det du skriver i ditt siste innlegg.

Jeg er bare lei av å få høre at jeg må være anorektiker pga dette jeg har fortalt ovenfor. Derfor et lite motinnlegg, men som sagt: det du skriver er jeg helt enig med deg i.

Og jeg vet det finnes mange av dem - de "feite" på 58 kg. :o

Gjest Catwoman
Skrevet

blir man noen gang fornøyd? Klarer man å gå ned de ekstra kiloene man var misfornøyd med, så finner man gjerne noe annet på kroppen man er misfornøyd med.

Nå turte jeg å rusle en liten tur inn på vekta her og :oops: og den stoppet på 57 kg, med klær og etter frokost og kaffe. Det er jeg strålende fornøyd med, fordi jeg hadde forventet meg et høyere tall.

Gjest Fraggel
Skrevet
blir man noen gang fornøyd? Klarer man å gå ned de ekstra kiloene man var misfornøyd med' date=' så finner man gjerne noe annet på kroppen man er misfornøyd med.[/quote']

Det er ikke alle som går rundt konstant misfornøyde.

Jeg vil si jeg er fornøyd.

Det betyr ikke at jeg har bedre kropp enn alle andre, men at jeg helt enkelt altså er ganske fornøyd.

At man ønsker å forbedre enkelte ting innen realistiske grenser er da ingen motsetning til det å være fornøyd.

Trening og kosthold er interessant, og det er gøy.

Jeg tror det er en slags offerrolle mange jenter og kvinner ubevisst går inn i - syting og klaging er velkjent, og du får sympati - i stedet for å ta saken i egne hender (eget hode), og få gjort noe med det man kan få gjort.

Og gi blanke F i resten.

Gjest Catwoman
Skrevet
Det er ikke alle som går rundt konstant misfornøyde.

Jeg vil si jeg er fornøyd.

Det betyr ikke at jeg har bedre kropp enn alle andre, men at jeg helt enkelt altså er ganske fornøyd.

nei, ikke konstant, men veldig mange finner inni mellom småting ved kroppen sin de ikke liker. Jeg vet jeg er ekspert på å finne feil ved meg selv, selv om jeg også vet jeg ikke har noen grunn til det. Ikke at jeg er perfekt på noen som helst måte, men jeg har en frisk kropp som fungerer, og så lenge man har det har man ikke egentlig noen grunn til å være misfornøyd heller.

Gjest Candyfloss
Skrevet

Vekten er nå 42 kg. Jeg vil egentlig nedover, men vet at jeg er så mye friskere hvis jeg ligger på rundt 49-52 kg. Det er bare veien dit som er et helvete. Idealvekten min er den vekten der jeg ser normal ut og som jeg selv kan se på uten å grine.

Noen av dere høres helt patetiske ut. Unnskyld at jeg sier det. Dere burde få opp øynene - mange av dere klager over at dere vil ned noen kilo, når dere er helt normalvektig? Blir bare redd, jeg. :-?

Skrevet
Vekten er nå 42 kg. Jeg vil egentlig nedover, men vet at jeg er så mye friskere hvis jeg ligger på rundt 49-52 kg. Det er bare veien dit som er et helvete. Idealvekten min er den vekten der jeg ser normal ut og som jeg selv kan se på uten å grine.

Noen av dere høres helt patetiske ut. Unnskyld at jeg sier det. Dere burde få opp øynene - mange av dere klager over at dere vil ned noen kilo, når dere er helt normalvektig? Blir bare redd, jeg. :-?

Hvor høy er du?

Enig, veien mot normalvekt er forjævlig :-? Men kjemper vi hardt nok, greier vi det.

HElt enig, det er tullete å klage på vekten når man er normalvektig.

Uansett er det bedre med litt ekstra enn litt for lite!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...