Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #61 Skrevet 2. juni 2004 167 cm, 56 kg. Trives med kroppen min. Fremhever det som jeg liker og skjuler skavankene. Trives ikke i korte skjørt eller shorts. Har ikke fine ben. Komplekser for knærne jeg også. De er så fremtredende og så går de liksom inn på innsiden. Også har jeg små føflekker på lårene. Derfor bukser! Enig i at det viktigste er å ha en frisk kropp som fungerer. At den fungerer for meg og mine aktiviteter. Trener ikke fast, men er mye i aktivitet både i jobb og fritid.
Gjest Lady-M Skrevet 3. juni 2004 #62 Skrevet 3. juni 2004 I motsetning til mange andre her så vi jeg gå opp i vekt. I og med at jeg trener mot Fitness og derfor bygger muskler, blir jeg glad om vekta går oppover (så lenge fett% går ned da...). Er 160 cm høy og veier nå 53kg. Trives med det. :-)
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2004 #63 Skrevet 3. juni 2004 Jeg er ca. 160 høy og veier vel omtrent 49-50 kg. Er sånn passe fornøyd med det, spesielt magen min som har bittelitt markerte magemuskler. Men er ikke fornøyd med armene mine (mannearmer ) og ikke nederste del av rygg og sidene. Har veid alt fra 55-35 kg pga. spiseforstyrrelser, så den vekta jeg har nå er passe stabil og grei. I forhold til andre vil noen kalle meg ei flis, mens andre vil si jeg er helt normal. Har blitt forsiktig med å sammenlikne meg med andre, fordi det ikke har noe med hvordan man har det med seg selv. Søsteren min er stor, og hun elsker seg selv - og utstråler det! Det syns jeg er fint! POIROT: 28 kg er vel litt for mye... Skjerp deg! ( :D )
Gjest glamourgirl Skrevet 3. juni 2004 #64 Skrevet 3. juni 2004 Jeg veier meg ikke. Jeg har slitt for lenge med spiseforstyrrelser til å gå på vekt. Jeg måler meg på faste steder en gang i mnd, høres kanskje sært ut, men sånn funker det for meg. Jeg er 180 høy, 110 cm rundt puppene, 65 cm rundt livet og 100 rundt hoftene. Har komplekser for lår og mage.
Gjest Ethereal Skrevet 3. juni 2004 #65 Skrevet 3. juni 2004 Vekta i isolasjon sier vel heller lite om hvor god form man er i; det er avhengig av hvor godt trent man er (om man har mye muskler veier man automatisk mer enn en person uten, som godt kan være i dårligere form fysisk sett. Oksygenopptaket er også et viktig mål på hvor god formen er). 2-3-5 kg fra eller til vil jeg si har liten betydning på hvordan helsen er, men jenter er kanskje fra barnsben av oppdratt til å tenke i kilo i forhold til centimeter. Selv er jeg tynn, men muskuløs. Jeg TROR jeg har en BMI på ca 17.5, og burde sett ut som et beinrangel. Men jeg har endel muskler, spesielt i beina, og ingen tror meg når jeg sier hva jeg veier... Moral: vekta bedrar, få den ut av huset
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2004 #66 Skrevet 3. juni 2004 Jeg er ca 160-164cm høy og veier 48,5kg. Er ikke 100% sikker på høyden, da alle som måler meg sier noe forskjellig..(legen sier 163cm). Har hatt samme vekt de siste fem årene, men skal forsøke å få den litt opp...(mer muskler, ikke mer fett...).. Clea
Shantee Skrevet 3. juni 2004 #67 Skrevet 3. juni 2004 Jeg er 1.72 m og veier rundt 62 kg. Vil gjerne ned i 57-58 kg. Men det er visst umulig å gå ned noen få kilo. Er egentlig ganske fornøyd. Trener mye, og har en veltrent kropp(men fettet på sidene forsvinner aldri...). På det minste har jeg veid rundt 48-49 kg(med den samme høyden). Dette er noen år siden, da jeg antakelig måtte ha hatt en spiseforstyrrelse(følte meg smellfeit i den perioden..).
lille mor Skrevet 3. juni 2004 #68 Skrevet 3. juni 2004 Jeg er 2.10 lang og veier 33 kg. Er sånn passe fornøyd med vekta, kan tenke meg å gå ned til 30. Å, ja så er jeg 7 mnd. på vei med trillinger. Nei, erlig talt jeg har et rimelig avslappet forhold til vekt, har ikke veid meg siden siste svangerskapskontroll i des. Det er lite viktig, ser med gru på alle som er besatt av vekt og slanking. Jeg får rompa mi ned i str. 38 og er helt lugn med det. Jeg er stolt av å si at jeg aldrig bevist har gått inn for å slanke meg, selv om noen sikker mener jeg burde gjort det. Jeg digger kroppen min og jeg ruuuler med ammepupper i bh str. 75c. :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon:
Gjest På Slanker`n Skrevet 3. juni 2004 #69 Skrevet 3. juni 2004 Vekta i isolasjon sier vel heller lite om hvor god form man er i; det er avhengig av hvor godt trent man er (om man har mye muskler veier man automatisk mer enn en person uten, som godt kan være i dårligere form fysisk sett. Oksygenopptaket er også et viktig mål på hvor god formen er). 2-3-5 kg fra eller til vil jeg si har liten betydning på hvordan helsen er, men jenter er kanskje fra barnsben av oppdratt til å tenke i kilo i forhold til centimeter. Selv er jeg tynn, men muskuløs. Jeg TROR jeg har en BMI på ca 17.5, og burde sett ut som et beinrangel. Men jeg har endel muskler, spesielt i beina, og ingen tror meg når jeg sier hva jeg veier... Moral: vekta bedrar, få den ut av huset Jeg synes det du sier her høres litt rart ut. Synes du rett og slett motsier deg selv litt. Først skriver du at folk med muskler veier mer enn de uten, og det er jo greit. Men så sier du at du har muskler og en bmi på 17.5, og at med den bmi`en burde du sett ut som et beinrangel. Hmmm... Siden du er tynn og muskuløs, skulle vel vekta vist MER enn man skulle tro ved å se på deg pga musklene, ikke mindre?? Og dermed hadde bmi-en ditt blitt høyere? Eller...?
Gjest Ethereal Skrevet 4. juni 2004 #70 Skrevet 4. juni 2004 Jeg synes jo det er rart selv også.... Men nå har ikke jeg vekt, da.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 4. juni 2004 #71 Skrevet 4. juni 2004 Jeg synes jenter generellt er for opptatt av dette her altså! Ingen sunn kultur og hele tiden tenke på at man alltid skal trene og spise sundt.. Det er klart man skal väre sunn med fornuft, men det virker som om det er veldig mange med absolut normal vekt, som ikke er helt fornöyd. Kanskje jeg tar feil. Så lenge man ikke er overvektig, eller undervektig burde man ta seg tid til å bare väre fornöyd med akkurat den delen av livet! Har man derimot ett problem med vekten, så kan man likevel elske seg selv! Og når man först gjör det så klarer man også å nå sin trivsel vekt ..etterhvert. Når man har bestemt seg. Det der med BMI og baderomsvekter osv, er kun ment som pekepinn. Ikke noe man skal fölge slavisk. En glad kropp er det sunneste :-) Med dette mener jeg ikke de mest eksteme tilfellene. Og de med spiseforstyrrelser kan nok hele teorien om dette fra för av. Jeg mener selv at jeg har en flott kropp, 173- 64kg. Ingenting å klage på, og jeg lar meg selv väre fornöyd. Og hadde det värt 5 kg mer eller mindre er vel ikke det det viktigste i mitt liv.
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #72 Skrevet 4. juni 2004 Jeg synes jenter generellt er for opptatt av dette her altså! Ingen sunn kultur og hele tiden tenke på at man alltid skal trene og spise sundt.. Det er klart man skal väre sunn med fornuft, men det virker som om det er veldig mange med absolut normal vekt, som ikke er helt fornöyd. Kanskje jeg tar feil. Så lenge man ikke er overvektig, eller undervektig burde man ta seg tid til å bare väre fornöyd med akkurat den delen av livet! Har man derimot ett problem med vekten, så kan man likevel elske seg selv! Og når man först gjör det så klarer man også å nå sin trivsel vekt ..etterhvert. Når man har bestemt seg. Det der med BMI og baderomsvekter osv, er kun ment som pekepinn. Ikke noe man skal fölge slavisk. En glad kropp er det sunneste :-) Med dette mener jeg ikke de mest eksteme tilfellene. Og de med spiseforstyrrelser kan nok hele teorien om dette fra för av. Jeg mener selv at jeg har en flott kropp, 173- 64kg. Ingenting å klage på, og jeg lar meg selv väre fornöyd. Og hadde det värt 5 kg mer eller mindre er vel ikke det det viktigste i mitt liv. Godt sagt stine!!
Mysil Bergsprekken Skrevet 5. juni 2004 #74 Skrevet 5. juni 2004 Jeg er 1.62 og veier 53 kilo. Har vært nede i 44 kilo og oppe i 62 og det var alt annet enn pent på meg. 53 er derfor min trivselsvekt. Er fornøyd med vekta, men det er litt vrient å finne klær, i og med at jeg har en veldig tynn overkropp med veldig smalt liv, og en normal underkropp med normale lår og rumpe, som gjør at jeg har en str over og en annen under.
Dødspingvinen Skrevet 6. juni 2004 #75 Skrevet 6. juni 2004 Fyttigrisen! Jeg tør i allefall ikke å si vekta mi her inne Dæven! Dere som veier mellom 55 - 65 kg, synes dere er aaaltfor store ? Jaja.... :-? Jeg tør heller ikke si noe om vekt nå. Alle virker jo så innmari slanke, og sunne, og alt mulig her inne :klø: Så husker jeg på at alle har jo komplekser, og da også de jeg ser på som perfekte i vekt her inne. Selv syns jeg ikke at jeg er så stor lenger. Har langt om lenge nådd et stadium hvor jeg er fornøyd med meg selv. Og fornøyd med kroppen min, selv om den er større enn mange andres. Jeg er 175 høy, og bruker 44 i størrelse. Vekta mi har jeg ikke det minste lyst til å si ifra meg nå. Jeg leser om alle dere som er på idealvekten, alle dere som jeg ville syntes var perfekte, ög det er jo ingen av dere som virker fornøyd med seg selv. Bortsett fra noen ytterst få. Jeg kan ikke skjønne denne opphengingen i vekt, da det ser ut til å gjøre nesten samtlige her inne, og ut i verden, ulykkelige. Målet skal ikke være å veie det eller det, men å være fornøyd med seg selv. Jeg blir faktisk skremt når jeg hører noen av dere her inne. Dere som virker så ulykkelige for at dere er ett par kilo over noe personer som ikke har kjennskap til dere i det hele tatt ser på som en idealvekt. Det er faktisk trist å se alle disse menneskene, som jeg vet er intelligente, særs oppegående mennesker, som banker seg selv opp over noen får kilo. Det er veldig trist.
Dødspingvinen Skrevet 6. juni 2004 #77 Skrevet 6. juni 2004 Takker for den, Diva. Kommer sikkert til å få pepper uttover nå, så all støtte blir satt mye pris på.
Englepusen Skrevet 6. juni 2004 #78 Skrevet 6. juni 2004 Vekt sier jo så lite... Jeg ser meg i speilet så ser jeg hva jeg er fornøyd med og ikke fornøyd med. Hvilke tall nåla på vekta peker på sier ingenting om en persons utseende. Det viktigste er uansett at man trives med den man er og frisk. For de som lurer så er jeg 174cm høy og vekta ligger på mellom 60 og 65 kg tror jeg. Badevekten har bare blitt liggende i kjelleren etter at vi flytta Er sånn passe fornøyd med meg selv, skulle ha trent litt mer og fått strammet opp litt så hadde jeg ikke hatt noe å klage over.
-Fisken- Skrevet 6. juni 2004 #79 Skrevet 6. juni 2004 Hadde det vært opp til meg, skulle alle vekter blitt pælma.
-Fisken- Skrevet 6. juni 2004 #80 Skrevet 6. juni 2004 Hadde det vært opp til meg' date=' skulle alle vekter blitt pælma.[/quote'] Kanskje jeg skal bli diktator
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå