Gå til innhold

Hvor mye kalorier på treningsfrie dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal man spise samme antall kalorier de dagene man ikke trener også? MFP har ført opp at jeg skal ha 1300kcal daglig, så spiser ca det dagene jeg trener. Men hvor mye burde jeg spise dagene jeg har treningsfri?

Anonymous poster hash: 6363a...9dc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da har du bomma helt. Du skal spise 1300 kalorier de dagene du ikke gjør noe fysisk. Og så skal du legge til kaloriene du bruker på trening. Så de dagene du trener, skal du antagelig ligge på ca 1700 kalorier (aner ikke hva du trener, men regner med du får opp litt puls).

Du får ikke bygd muskler så lenge du får i deg for lite mat.

Anonymous poster hash: b89eb...311
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hva du veier og hvor høy du er.

Jeg veier 72 kg og er 170 cm høy. Kroppen min trenger 1700 kcal "for å holde seg oppe"

For et effektivt vekttap skal man ligge ca. 500 i underskudd. Det vil si at jeg spisr 1200 kcal på treningsfrie dager (hvilket jeg synes er litt i underkant, så ligger på ca. det samme som deg 1300 - 1400) på dager jeg trener spiser jeg 1700 dersom treningen forbrenner 500 kcal (hvilket en normal treningsøkt ca. gjør).

jeg er ingen ekspert, men har funnet ut at denne formelen fungerer fint for meg.

Anonymous poster hash: 28d9b...3d8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bruker MyFitnessPal, som jeg regner med TS mener med MFP, så viser denne hva du skal spise når du IKKE trener. Når du trener legger du inn aktivitet og varighet og dette kaloriforbruket blir lagt til den kalorimengden du skal spise. Det er feltet "Netto" som skal være så nærme "Mål" som mulig når dagen er over. Feltet "Gjenstående" viser hva du har igjen å spise.

Anonymous poster hash: 61ccc...82d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...