Gå til innhold

Hva skal brudgommen gå med?

Hva skal brudgommen gå i?  

1. 1. Hva skal brudgommen gå i?

• Smoking
      2
    • Annet
      3
    • Sjakett
      23
    • Bunad
      5
    • Dress
      5
    • Kjole og hvitt
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte bare...

Et spørsmål: Mannen min har veldig lyst til å ha vest + tørkle, men han liker ikke sjakett.

Går det ann å ha vest og tørkle sammen med vanlig sort dress? Synes jeg har sett det på bilder...

Gjest svenskbrud
Skrevet

Jag svarade "annat" då min älskling skall ha uniform på sig...

ummmm mysigt!!

Skrevet

Burde kunne gå an det. Min forlovede skal ha vest og törkle sammen med vanlig dress. Eneste forskjell er at dressen hans er kremfarget. Ser riktig lekkert ut, spör du meg!

Angelina

Skrevet

lillebrura:

Min kjære mann var såå kjekk i diplomatfrakk (lang dressjakke) med skjerf og vest, så det går absolutt an! Bare se her - er han ikke kjekk?! ;)

> http://home.tiscali.no/ssorhaug/shbryllup/...r/bryllup16.jpg

> http://home.tiscali.no/ssorhaug/shbryllup/...r/bryllup15.jpg

:D

Vil forresten anbefale dere at brudgommen kanskje ikke bruker svart.. fotografen vår anbefalte oss ihvertfall dette da det ofte blir litt trist på bilder og at det blir så stor kontrast på brud og brudgom. (Det var uavhengig av dette at min kjære valgte lysegrå dress, for den hadde han alt i boks da vi var i møte hos fotografen). Bare et lite tips. :)

Skrevet

Kjære LilleBRURA!!

Jeg er visst ikke helt inne på dette med manne-klær jeg. Du sier at mannen din ikke liker sjakett. Det tror jeg nemlig ikke at min heller gjør, men er det dette som er sånn "pingvin-frakk"??? Eller er det kjole og hvitt som er betegnelsen da??? HJELP!!

Min kommende mann ønsker å bruke smoking. Jeg har lest ett sted at dette ikke er vanlig, men søren å, må alt være så "vanlig" da?? :roll:

:P

Skrevet

Sjakett er visst "pingvin", diplomatfrakk er mer som en lengre dressjakke (se bilder i innlegget mitt lenger opp). Smoking skal man visst ikke bruke før etter klokken 17...

Men man bestemmer jo alt selv! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hallo ! :D

Sjakett er ikke pingvin. Det er det kjole og hvitt som er.. Sjakett er gråstripet bukse, svart jakke, flosshatt, vest, tørkle i halsen. MEN poenget er at brudgommen kan vel stortsett ha det han ønsker ??... Min tilkommende skal ha svart pen dress, smokingskjorte, magebelte og sløyfe. Dette er med tanke også på at han da vil kunne bruke det seinere.....

Hilsen 22. Juni

Skrevet
Kjære LilleBRURA!!

Jeg er visst ikke helt inne på dette med manne-klær jeg. Du sier at mannen din ikke liker sjakett. Det tror jeg nemlig ikke at min heller gjør, men er det dette som er sånn "pingvin-frakk"??? Eller er det kjole og hvitt som er betegnelsen da??? HJELP!!  

Min kommende mann ønsker å bruke smoking. Jeg har lest ett sted at dette ikke er vanlig, men søren å, må alt være så "vanlig" da?? :roll:  

:P

Dette er sjakett, det som mannen min har på seg;

http://home.no/lula/Dscn2153.jpg

Skrevet
Sjakett er visst "pingvin", diplomatfrakk er mer som en lengre dressjakke (se bilder i innlegget mitt lenger opp). Smoking skal man visst ikke bruke før etter klokken 17...

Men man bestemmer jo alt selv! :)

... og jeg har hørt at man kun bruker sjakett om formiddagen :wink:

Tror nok ikke vi trenger å ta "kodene" så veldig høytidelig, men bruke et antrekk som man liker. Min mann brukte forøvrig smoking.

Gjest mb190ja
Skrevet

Er det egentlig noe plagg som er formelt riktig å benytte både til vielse på formiddag og middag etter? Antar man må skifte for å være helt korrekt?

Har vel noe tilsvarende mht land og kort kjole? :roll:

Jeg er mer for å bryte noen regler hvis det tar seg godt ut,

snitt i klær og hvor godt de passer er ofte vel så viktig som

hva man har på.

Skrevet

Jeg synes sort er stilig, jeg. Vi satser nok på det, og mener ikke det blir trist og kjedelig når en får en lysere vest med tørkle inni. Dessuten kler min kjære sort helt fabelaktig....... :wink: ....... det synes jeg er det viktigste + at han føler seg mest vel i det.

Skrevet

Kjole og hvitt........... rent og pent og helt nydelig!!! :P:roll:

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Jeg er så glad min tilkommende skal ha kjole og hvitt. Var med da han prøvde det og han blir altså så stilig. Dessuten passer det ypperlig til kjolen min. Det er jo også noe å tenke på når han skal ha antrekk!

Skrevet

Mannen min hadde diplomatfrakk, kjempstilig!

Den koster litt mer, men det er det verdt syntes jeg.

Lykke til!

Gjest gjest
Skrevet

Min sambo vil at dette skal være en overraskelse, akkurat som at han selvfølgelig ikke får se min kjole. Jeg syns det er spennende, han har god smak, så jeg er ikke redd for at han velger noe "rart". Men jeg håper han velger sjakett, han er såååå fin i grått. Men jeg kommer til å syns han er nydelig uansett!!

Hilsen klar-som-et-egg som ikke gadd å logge på

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette har ikke vært noe tema hos oss. Min samboer har jobbet i bransjen og det er ikke snakk om annet enn kjole og hvitt til han. Det er dette som er det korrekte dersom det skal være et ettermiddagsbryllup. Bare se på hva Ari hadde og han var jo bare SÅ lekker!!!

Så lenge det er stil på bryllupet så syntes jeg helt klart at kjole og hvitt er det stiligste. Bare spør brudesalongen hva som er mest "korrekt" de svarer garantert kjole og hvitt.

Jeg er forøvrig enig at man skal kle seg i det man føler seg vel i men....

Skrevet

Hei igjen!

Ja det er mye fram og tilbake om dette med mannens antrekk, og hva som passer når og ikke.

Helt enig i at det er helt sikkert best at mannen får gå med det antrekket han føler seg mest vel i. Jeg tenker ikke å presse min kommende mann til å gå med kjole og hvitt når han ønsker seg smoking.

Men, kan man ha vest og sløyfe til smoking? Hvitt??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...