Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vil bare si til dere prøvene som har problemer,

Jeg er ekstremt overvektig og har PCO, og ble gravid 3 måneder etter jeg sluttet på P-pillen, er 7+0 nå. Ville bare si til dere som sliter med det samme at det går an! Ikke gi opp håpet :-)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Det var oppløftende å høre om!

Gratulerer!

Det gjør godt å lese at det er håp...

- Kan jeg spørre om BMI?

Skrevet

Hei :-)

Det var oppløftende å høre om!

Gratulerer!

Det gjør godt å lese at det er håp...

- Kan jeg spørre om BMI?

Den er på 43 :/

Oi, så nå at det skjedde noe rart når jeg skrev innlegget, ble litt usammenhengende.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer, fruen92! Det er absolutt oppløftende å lese :-D

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så masse!

Takk for dette, har selv en bmi på 40 så dette er oppløftende :) Sluttet du bare på pillene og ble gravid helt av dere selv ?

Anonymous poster hash: e70e8...b93
Skrevet

Heihei! Det samme her!:) er 21 + 4:) lykke<3

Sluttet med stav i sommer, og ble gravid par måneder senere...

Har 51 i bmi...

AnonymBruker
Skrevet

Så bra å høre!! :) Jeg har også veldig høy BMI, og ble gravid på første forsøk!

Anonymous poster hash: 1f823...0d2
Skrevet

Gratulerer så masse! Takk for dette, har selv en bmi på 40 så dette er oppløftende :) Sluttet du bare på pillene og ble gravid helt av dere selv ? Anonymous poster hash: e70e8...b93

Jepp, sluttet med de, og fulgte litt med på kalenderen på eggløsning, så satt det 3. periode etter pilleslutt :)

Skrevet

Heihei! Det samme her!:) er 21 + 4:) lykke<3

Sluttet med stav i sommer, og ble gravid par måneder senere...

Har 51 i bmi...

Åh, så bra!!! Alt har gått fint med graviditeten din? :)

Skrevet

Åh, så bra!!! Alt har gått fint med graviditeten din? :)

Ja, alt medisinsk er veldig bra! Det er bare mor som er vært kvalm frem til nå! Håper jeg slipper 9 måneder! :)

Skrevet

Fruen92: Tusen takk!

Synes ellers til dere andre at det er fint at dere deler at det er mulig å være stor og bli gravid :-)

Jeg prøver å arbeide meg nedover i kiloene siden det nok er dette som hindrer meg i å bli gravid...men det går fryktelig seint.... Men våren er jo den beste tiden for vektnedgang og unnfangelser ;-)

Skrevet

Ja, alt medisinsk er veldig bra! Det er bare mor som er vært kvalm frem til nå! Håper jeg slipper 9 måneder! :)

Bra at babyen har det bra da, hvertfall :) kjipt med kvalmen, da :(

Skrevet

Bra at babyen har det bra da, hvertfall :) kjipt med kvalmen, da :(

Det er jo bra for noe da;). Vekta har gått ned! Har du tenkt på Ultralyd før uke 18 da!?:)

Skrevet

Det er jo bra for noe da;). Vekta har gått ned! Har du tenkt på Ultralyd før uke 18 da!?:)

Skal ha 3. April,D a er jeg 10+4. Mulig jeg får en tidligere også :)

Skrevet

Fint å lese at det kan skje uten problemer også. Synes bare man hørt om de tilfellene der det er et problem. Har selv BMI på 34 og har forsøkt tilsammen 8PP. Sliter på når det ikke går :(

Skrevet

Fint å lese at det kan skje uten problemer også. Synes bare man hørt om de tilfellene der det er et problem. Har selv BMI på 34 og har forsøkt tilsammen 8PP. Sliter på når det ikke går :(

Uff da! Bare prøv å tenke positivt også skjer det nok. Krysser fingre og tær for deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Med en bmi på 40 og 50, burde dere ikke strengt talt gjøre noe med det FØR dere blir gravide? Ikke misforstå meg, det er flott at dere klarer å bli gravide, men et svangerskap er tøft for kroppen. For ikke å snakke om at man har større risiko for komplikasjoner ved fødselen.

Og før noen sier noe, jeg reduserte min bmi fra 34 til 28,5 før jeg ble gravid. Det var beintøft, men det gikk når jeg hadde en baby som mål.

Nå er jeg igang med å gå ned til normal bmi før vi prøver på andremann. Sleit med bekkenløsning sist, som antagelig vil dukke opp igjen og da vil jeg gjerne være lettere.

Anonymous poster hash: 67a02...523

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

AB over her: reduserte faktisk fra 37 til 28, 5, regnet etter nå.

Skrevet

Med en bmi på 40 og 50, burde dere ikke strengt talt gjøre noe med det FØR dere blir gravide? Ikke misforstå meg, det er flott at dere klarer å bli gravide, men et svangerskap er tøft for kroppen. For ikke å snakke om at man har større risiko for komplikasjoner ved fødselen.

Og før noen sier noe, jeg reduserte min bmi fra 34 til 28,5 før jeg ble gravid. Det var beintøft, men det gikk når jeg hadde en baby som mål.

Nå er jeg igang med å gå ned til normal bmi før vi prøver på andremann. Sleit med bekkenløsning sist, som antagelig vil dukke opp igjen og da vil jeg gjerne være lettere.Anonymous poster hash: 67a02...523

Jo, selvfølgelig, men igjen så er det vanskelig, og vi kan da klare da som alle andre. Vet at det kommer til å bli tyngre enn for normalvektige, men jeg føler at hvis jeg vil - så kan jeg da få lov til det.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, selvfølgelig, men igjen så er det vanskelig, og vi kan da klare da som alle andre. Vet at det kommer til å bli tyngre enn for normalvektige, men jeg føler at hvis jeg vil - så kan jeg da få lov til det.

Det er jo ingen som sier at du ikke kan. Og jeg skjønner at det er vanskelig, jeg har tross alt kjempet hardt for å gå ned ganske mange kilo selv. Men det blir ikke lettere etter en fødsel, snarere tvert imot. Da har du minimalt med tid og ork fordi babyen tar all oppmerksomhet, og du har kanskje 10-15kg ekstra oppå startvekt.

Men det er jo for sent for deg nå. Men da har du en fin motivasjon for å ta tak i ting NÅ. Mange steder i landet har de et eget opplegg for overvektige gravide, hør med fastlegen din. Det vil både du og babyen nyte godt av.

Merk at jeg ikke sier at overvektige gravide skal slanke seg, det fraråder man. Men desskal helst ikke gå særlig opp i vekt i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...