AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #21 Skrevet 23. desember 2015 Den 21. desember 2015 at 14.53, prt90 skrev: Utrolig mange dårlige råd i denne tråden! Hvis du vil bli rik skal du ihvertfall ikke være redd for gjeld og risiko. Ta opp fult studielån, jobb knallhardt med studiet, får du penger til overs, invester i aksjer eller BSU om du kan benytte skattefordelen. Når du er ferdig utdannet, jobber du et par år som konsulent (og blir FLINK) før du sier opp jobben og begynner som selvstendig næringsdrivende konsulent. Da kan du fakturere mellom 700 og 1200 kroner timen og årslønna ser plutselig litt bedre ut. Pass på å organisere driften slik at du kan investere overskuddet før du skatter av det. Millionær på 10 år og mangemillionær på 15. Hvis man har tjent litt penger (overskudd) og investerer i aksjer så må en vel skatte av alt som er tjent uansett? Anonymkode: 02040...7bf
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #22 Skrevet 23. desember 2015 Ungdommer idag er vel litt på at den skal bli millionærer så fort som mulig. Ting tar tid. Stort sett blir ikke mennesker rike før dem er gamle. Da er da dem tjener dem gode pengene sine. Så lær deg faget ditt, etter du kan faget godt og har ideer, så syns jeg du kan starte ditt eget firma. Anonymkode: 2400d...705 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #23 Skrevet 24. desember 2015 Kom deg inn på boligmarkedet så tidlig som mulig! Jeg kjøpte min første bolig veldig tidlig og leide den ut for mer enn det jeg betalte der jeg leide. Før jeg fylte 30 hadde jeg eiendommer for over 6 mill og mange inntektskilder i form av utleie. Dette forutsetter jo så klart at man har flaks på timingen i boligmarkedet, samt at man ikke har for høye krav til levestandard i starten av voksenlivet. Selv hadde jeg venner som kom relativt tidlig ut i greit betalte jobber, men som aldri klarte å spare nok til en romslig økonomi. Jeg tror at det å ha et høyt personlig forbruk er den største grunnen til at mange som er ambisiøse mislykkes. Bruker man penger på bolig får du avkastning på pengene fra dag én. Hvis du surrer vekk penger på bil, klær, stæsj og byturer underveis, så vil du aldri få en solid kapitalbase som du kan ta utgangspunkt i. Anonymkode: 81deb...613 1
Gjest O.G. Skrevet 24. desember 2015 #24 Skrevet 24. desember 2015 Du setter deg rolig tilbake i sofaen, tenner en feit en og venter på at universet skal gi deg 100 millioner kroner.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #25 Skrevet 25. desember 2015 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom deg inn på boligmarkedet så tidlig som mulig! Jeg kjøpte min første bolig veldig tidlig og leide den ut for mer enn det jeg betalte der jeg leide. Før jeg fylte 30 hadde jeg eiendommer for over 6 mill og mange inntektskilder i form av utleie. Dette forutsetter jo så klart at man har flaks på timingen i boligmarkedet, samt at man ikke har for høye krav til levestandard i starten av voksenlivet. Selv hadde jeg venner som kom relativt tidlig ut i greit betalte jobber, men som aldri klarte å spare nok til en romslig økonomi. Jeg tror at det å ha et høyt personlig forbruk er den største grunnen til at mange som er ambisiøse mislykkes. Bruker man penger på bolig får du avkastning på pengene fra dag én. Hvis du surrer vekk penger på bil, klær, stæsj og byturer underveis, så vil du aldri få en solid kapitalbase som du kan ta utgangspunkt i. Anonymkode: 81deb...613 Lol. Så du tror boligmarkedet er som et pyramidespill uten ende? Anonymkode: 9b8cc...ba4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #26 Skrevet 25. desember 2015 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom deg inn på boligmarkedet så tidlig som mulig! Jeg kjøpte min første bolig veldig tidlig og leide den ut for mer enn det jeg betalte der jeg leide. Før jeg fylte 30 hadde jeg eiendommer for over 6 mill og mange inntektskilder i form av utleie. Dette forutsetter jo så klart at man har flaks på timingen i boligmarkedet, samt at man ikke har for høye krav til levestandard i starten av voksenlivet. Selv hadde jeg venner som kom relativt tidlig ut i greit betalte jobber, men som aldri klarte å spare nok til en romslig økonomi. Jeg tror at det å ha et høyt personlig forbruk er den største grunnen til at mange som er ambisiøse mislykkes. Bruker man penger på bolig får du avkastning på pengene fra dag én. Hvis du surrer vekk penger på bil, klær, stæsj og byturer underveis, så vil du aldri få en solid kapitalbase som du kan ta utgangspunkt i. Anonymkode: 81deb...613 Eksempel på en som har fått hjelp fra foreldrene sine og trur han har greiet det selv. Hehe. Anonymkode: 2400d...705 4
Musicman Skrevet 25. desember 2015 #27 Skrevet 25. desember 2015 Den 20.12.2015 at 19.12, AnonymBruker skrev: Skal du bli rik så kjøper du det som kjøpes kan angående aksje-handel så bruker du 5-8 tiner i døgnet på dette hver dag de neste årene. Da blir du rik, tru meg! Anonymkode: 92f6c...57f Tullball. For at du skal tjene mer enn indeks, må noen andre tape tilsvarende. Det er ikke bare å studere hardt, så kan man lure pengene ut av andre investorer.
Gjest O.G. Skrevet 25. desember 2015 #28 Skrevet 25. desember 2015 Den 3/9/2014 at 19.00, AnonymBruker skrev: Dette. De startet noe eget og likte det nok til å jobbe 18 timer i dognet med det. De fleste jeg kjenner som har veldig mye penger har det i kombinasjon av arv, investeringer osv. Men jeg har en kamerat som tjente alt på egen hånd. Han har to bachelorgrader (Oxford + MIT) og en master fra MIT. Han har startet eget firma to ganger (solgt ut deler av det forste) og han har faktisk tjent masse penger i kraft av patenter o.l. i rett og slett fordi han er vanvittig dyktig. Han jobber nå innen kreftresearch og bransjer som man sjelden tjener penger på. Han har utommelig energi, og mye av nokkelen ligger der. Anonymous poster hash: 835d3...679 Jepp, arbeidskapasitet er alfa og omega.
Musicman Skrevet 25. desember 2015 #29 Skrevet 25. desember 2015 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom deg inn på boligmarkedet så tidlig som mulig! Jeg kjøpte min første bolig veldig tidlig og leide den ut for mer enn det jeg betalte der jeg leide. Før jeg fylte 30 hadde jeg eiendommer for over 6 mill og mange inntektskilder i form av utleie. Dette forutsetter jo så klart at man har flaks på timingen i boligmarkedet, samt at man ikke har for høye krav til levestandard i starten av voksenlivet. Selv hadde jeg venner som kom relativt tidlig ut i greit betalte jobber, men som aldri klarte å spare nok til en romslig økonomi. Jeg tror at det å ha et høyt personlig forbruk er den største grunnen til at mange som er ambisiøse mislykkes. Bruker man penger på bolig får du avkastning på pengene fra dag én. Hvis du surrer vekk penger på bil, klær, stæsj og byturer underveis, så vil du aldri få en solid kapitalbase som du kan ta utgangspunkt i. Anonymkode: 81deb...613 Mange har blitt rike på å eie bolig de siste 25 årene. Det er praktisk talt helt garantert at det ikke vil bli på langt nær så lønnsomt å eie bolig de neste 25 år som de forrige 25 år. Timing er som du sier veldig viktig. Toget har nok allerede gått for de som vil bli rike i boligmarkedet på samme måte som de som er 40 år og eldre har blitt. Det er nok penger å hente i boligmarkedet fremover også, men mindre enn det har vært de siste tiårene. Ett råd: Ikke ta opp dyr gjeld, men gjeld med lav rente er greit. Boliglån og studielån er helt greit. Billån og kredittkortlån er ikke greit.
0991 Skrevet 25. desember 2015 #30 Skrevet 25. desember 2015 (endret) Når er man rik? Én million på konto? To millioner? Stor familie og mange venner? Det er mye vanskeligere å tjene den første millionen enn de neste ti. Hvorfor? La oss si at du investerer 100 kr i et høyrisikoselskap og avkastningen etter to år er 1000%. Aksjene kan da selges for 1100 kr, som fortsatt er lite penger. Du skjønner tegninga. Du er nødt til å ta en stor risiko. Kanskje opp til flere ganger. Folk flest er ikke interessert i å ta større risikoer. De har stort hus, hytte, båt, barn, etc. som de må ta vare på. Derfor er det lurt å satse alt mens du enda er ung og ikke har forpliktelser. De fleste som prøver seg mislykkes, og du må være villig til å prøve igjen. Hvordan skaffer du egenkapital? Dersom du har en god idé, så er det mulig å skaffe investorer. Du bør derimot være klar over at vist det skulle gå galt så kan det lede til store økonomiske problemer. Derfor vil jeg anbefale deg å starte i det små. Kutt forbruket ditt og spar opp egne penger. Da har du mer kontroll over kapitalen i selskapet ditt. Så skal det sies at man trenger en del flaks. Man må være på rett sted til rett tid. Ta bare dagligvarehandel og boligmarkedet som to gode eksempler på det. Selv har jeg satset bortimot 200.000 kr i en bestemt aksje som mange vil mene er en høyrisikosaksje. Derfor mener de at det jeg gjør ikke er så smart. Kanskje er jeg naiv, men dette selskapet driver med virksomhet relatert til studiet mitt, og det er noe som har kommet i skyggen i Europa. Det grønne skiftet vil forhåpentligvis gjøre at aksjen stiger høyt til himmels. Om ikke annet har jeg bare tapt noen penger. Endret 25. desember 2015 av 0991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå