Gjest Mankiw Skrevet 9. mars 2014 #1 Skrevet 9. mars 2014 Lagde en tråd nå nettopp og da skrev en AB negativ kommentar om en tredje bruker som ikke hadde vært i tråden. ABen endte opp med sikkert 15 plusser.
Fuglen Skrevet 9. mars 2014 #3 Skrevet 9. mars 2014 Noen ganger er Kjerringguiden et mer passende navn. Jeg blir rimelig sjokkert over folk her inne innimellom. 9
Alina X Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Var den brukeren meg? Pliiis si det var,er så gøy med sinte gamle folk!!!
Gjest Mankiw Skrevet 9. mars 2014 #5 Skrevet 9. mars 2014 Var den brukeren meg? Pliiis si det var,er så gøy med sinte gamle folk!!! Sorry mac, det var ikke deg:-)
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Hvilken tråd var det? Anonymous poster hash: 08b2d...9da
Salmonella Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Det virker for meg som om det å være sarkastisk og å håne folk på nettet er det "nye" og da spesielt her inne. Syns at det er nesten mer fokus på å sette meddebatanter på plass ved hjelp av hersketeknikker, og at disse innleggene blir satt mer pris på, enn saklige og gode innlegg. Trist utvikling. Undrer veldig mye på hva slags folk dette er IRL. Både de som kommer med oppgulpet og de som plusser slike innlegg. Det virker jo så uskyldig kanskje for mange siden det er på nettet og siden man er anonym. Jeg tror det er veldig skummelt at folk ikke ser at dette kan utvikle seg til å bli et problem (noe det allerede egentlig er, netthets og mobbing på nettet har vi jo alle hørt om). Jeg skal innrømme at jeg flere ganger har vært fristet til å komme med sure oppgulp til og om enkelte her inne, både som under nick og AB. Men jeg har hittil klart å holde meg fra å gjøre det. Jeg tenker at det er en veldig simpel måte å håndtere andres meninger på og det fører ikke til noe godt. Endret 9. mars 2014 av Salmonella 8
Anglofil Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Har alltid vært dårlig stemning. Du vet hvordan kvinnfolk er:)Anonymous poster hash: 126ce...919
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Det virker for meg som om det å være sarkastisk og å håne folk på nettet er det "nye" og da spesielt her inne. Syns at det er nesten mer fokus på å sette meddebatanter på plass ved hjelp av hersketeknikker, og at disse innleggene blir satt mer pris på, enn saklige og gode innlegg. Trist utvikling. Undrer veldig mye på hva slags folk dette er IRL. Både de som kommer med oppgulpet og de som plusser slike innlegg. Det virker jo så uskyldig kanskje for mange siden det er på nettet og siden man er anonym. Jeg tror det er veldig skummelt at folk ikke ser at dette kan utvikle seg til å bli et problem (noe det allerede egentlig er, netthets og mobbing på nettet har vi jo alle hørt om). Jeg skal innrømme at jeg flere ganger har vært fristet til å komme med sure oppgulp til og om enkelte her inne, både som under nick og AB. Men jeg har hittil klart å holde meg fra å gjøre det. Jeg tenker at det er en veldig simpel måte å håndtere andres meninger på og det fører ikke til noe godt. Har tenkt samme tanken selv: hvem er disse folka IRL? Legger merke til folk som dukker opp i omtrent alle tråder og skyter inn korte kommentarer bare for å fiske frem dårlig stemning. Snakker om folk som har flere titalls-tusen innlegg og antagelig ikke gjør stort annet om dagene. TRAGISK, men kanskje de ikke har no IRL? Anonymous poster hash: 66faa...256 3
Pinkee Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 Har tenkt samme tanken selv: hvem er disse folka IRL? Legger merke til folk som dukker opp i omtrent alle tråder og skyter inn korte kommentarer bare for å fiske frem dårlig stemning. Snakker om folk som har flere titalls-tusen innlegg og antagelig ikke gjør stort annet om dagene. TRAGISK, men kanskje de ikke har no IRL? Anonymous poster hash: 66faa...256 Tror du har et meget godt poeng der ja.
Erazor Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 Det virker for meg som om det å være sarkastisk og å håne folk på nettet er det "nye" og da spesielt her inne. Syns at det er nesten mer fokus på å sette meddebatanter på plass ved hjelp av hersketeknikker, og at disse innleggene blir satt mer pris på, enn saklige og gode innlegg. Trist utvikling. Undrer veldig mye på hva slags folk dette er IRL. Både de som kommer med oppgulpet og de som plusser slike innlegg. Det virker jo så uskyldig kanskje for mange siden det er på nettet og siden man er anonym. Jeg tror det er veldig skummelt at folk ikke ser at dette kan utvikle seg til å bli et problem (noe det allerede egentlig er, netthets og mobbing på nettet har vi jo alle hørt om). Jeg skal innrømme at jeg flere ganger har vært fristet til å komme med sure oppgulp til og om enkelte her inne, både som under nick og AB. Men jeg har hittil klart å holde meg fra å gjøre det. Jeg tenker at det er en veldig simpel måte å håndtere andres meninger på og det fører ikke til noe godt. Å være sarkastisk og håne noen på nett er langt fra nytt. Dette har omtrent eksistert siden internettets morgen. Når man har mulighet til å være anonym og ikke få noen konsekvenser av det man gjør, er det mange som trår over terskler de ikke hadde tråkket over om de måtte ha stilt opp med fullt navn. Likefullt er det mange som ser på internett som underholdning. Noen får utløp for dette ved å provosere, for eksempel her, fordi de får de reaksjonene de vil. Dette er spesielt lett i tråder der noen har sterke meninger om noe. Da løper gjerne følelsene av med dem, og det bites på trollenes åter fordi man i irritasjonen skriver før man tenker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå