Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere:0)

I går var det en mann ved navn Terje som hadde laget en profil med mitt etternavn...... Han hadde også lagt til vennene mine og søstrene mine. Han så ut som om han var 70 år og det stod at han hadde jobbet i politiet. Ingen av mine venner/familie ville legge han til og etterhvert kom han med trusler om at han skulle sende politiet og anmelde oss fordi vi ikke la han til!!!! Det ble et fole styr. Søsteren min googlet han og søkte på skattelister men han var ikke å finne noe sted...... Så vi fant ut av at det var en falsk Facebook-profil...veldig skummelt. Terje sa at jeg måtte legge han til som venn hvis ikke anmelde han meg og han ville ikke svare på melding uten at jeg hadde akseptert...Jeg ville jo finne ut av hvem dette var og la han til.... Da likte han alle bildene mine.....ekkelt.:( det eneste han svarte når jeg spurte på melding var "Nei.". Til slutt rapporterte jeg han som falsk profil og profilen ble slettet :P Men problemet er at nå kan jeg ikke finne ut av hvem som lagde profilen.......

Vet noen hvordan jeg kan finne IP-adressen? Dette hadde vert til stor hjelp.... :0) <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ip adressen kan du ikke finne tror jeg.

Skrevet

Hvorfor la du han til?

Du skulle svart at du har tipset politiet på han for trusler.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor la du han til?

Du skulle svart at du har tipset politiet på han for trusler.

Jeg gjorde det, men selvfølgelig skjønte jeg at det var en tulleprofil som var rettet mot meg. Derfor tok jeg det ikke så seriøst.. Og jeg ville finne ut av hvem det var, men uten hell.... :(

Skrevet

Dette var fole rart...

Eg har desvere ingen tips men eg håpar du får tak i den rakkaren !

• Liker 1
Skrevet

Hei hun trenger seriøst svar

Seriøst da dere

Da!!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne dere ikke bare blokkert dusten og latt ham anmelde til han ble blå i trynet? :vetikke:

Anonymous poster hash: e56e3...c89
  • Liker 2
Skrevet

Og hva skulle du gjort med IP-adressen om du klarte å få tak i den?

Skrevet

Og hva skulle du gjort med IP-adressen om du klarte å få tak i den?

Jeg vil gjerne vite hvem det var som stod bak, siden jeg er ganske sikker på at det var tull.... Om det er venner eller bekjente som driver gjøn med meg...:P

• Liker 1
Skrevet

Kunne dere ikke bare blokkert dusten og latt ham anmelde til han ble blå i trynet? :vetikke:

Anonymous poster hash: e56e3...c89

Joda, gjorde jo det til slutt he he.....:)

Skrevet

Jeg vil gjerne vite hvem det var som stod bak, siden jeg er ganske sikker på at det var tull.... Om det er venner eller bekjente som driver gjøn med meg... :P

Poenget er at det er informasjon du ikke får tak i kun ved å ha IP-adresse.

• Liker 1
Skrevet

Det beste er å overse og blokkere sånne folk. Får de først noe oppmerksomhet så har de jo på en måte fått akkurat det de ville.

Skrevet

Jeg vil gjerne vite hvem det var som stod bak, siden jeg er ganske sikker på at det var tull.... Om det er venner eller bekjente som driver gjøn med meg...:P

IP adresse sier bare hvilken pc personen er på, ikke noe mer, i noen tilfeller får man opp hvor de er koblet til, men på meg står det at jeg er på vestlandet ;-) Er kun politiet som har myndighet til å finne ut slikt!

Skrevet

IP adresse sier bare hvilken pc personen er på, ikke noe mer, i noen tilfeller får man opp hvor de er koblet til, men på meg står det at jeg er på vestlandet ;-) Er kun politiet som har myndighet til å finne ut slikt!

Hun har sikkert noen mistenkte, og hvis hun fant IP-adressen og finner ut av hvor pc'en er, kan hun være ett skritt nærmere svaret på hvem som gjemmer seg bak Terje...

Skrevet

Hun har sikkert noen mistenkte, og hvis hun fant IP-adressen og finner ut av hvor pc'en er, kan hun være ett skritt nærmere svaret på hvem som gjemmer seg bak Terje...

Jo da, men i de aller fleste tilfeller jeg har opplevd har folk og pc'er befint seg på vidt forskjellig steder!

Skrevet

Jo da, men i de aller fleste tilfeller jeg har opplevd har folk og pc'er befint seg på vidt forskjellig steder!

Joa, det er jo sant... IP-adresse locations er ikke alltid nøyaktige. Når jeg sjekker min, står det at jeg bor i Sarpsborg, og det gjør jeg jo ikke :P

Men det er ikke så langt unna da he he. Det kan ihvertfall gi en liten pekepinn på hvor personen befinner seg...

Skrevet

Jaja noen fler som har noen innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...