Gjest Mr. Toad Skrevet 9. mars 2014 #21 Skrevet 9. mars 2014 I følge TS jevner det ut forskjellene mellom kjønnene om kvinner får gaver på kvinnedagen! Dersom det blir en forventning at kvinner skal ha presanger på kvinnedagen så kommer jeg utelukkende til å kjøpe kjøkkenutstyr og vaskepulver. Menn innehar en urettmessig stor andel materielle verdier i forhold til kvinner. Det er bare rett og rimelig at de gir fra seg noe for å støtte opp om likestilling. Anonymous poster hash: 9ebc7...a29 De fleste menn gir nå gladelig fra seg kronjuvelene når de havner i et parforhold. Holder ikke det gitt? 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #22 Skrevet 9. mars 2014 Vel, mannen skulle bort i butikken for å handle mat. "Jeg setter frem vasen jeg da", sa jeg. Han kom tilbake med roser.... Anonymous poster hash: 27ce0...1ca 2
minister-mio Skrevet 9. mars 2014 #23 Skrevet 9. mars 2014 Menn innehar en urettmessig stor andel materielle verdier i forhold til kvinner. Det er bare rett og rimelig at de gir fra seg noe for å støtte opp om likestilling. Anonymous poster hash: 9ebc7...a29 Man skal høre mye rart 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #24 Skrevet 9. mars 2014 Dersom det blir en forventning at kvinner skal ha presanger på kvinnedagen så kommer jeg utelukkende til å kjøpe kjøkkenutstyr og vaskepulver. De fleste menn gir nå gladelig fra seg kronjuvelene når de havner i et parforhold. Holder ikke det gitt? Jeg hadde ikke blitt lei meg om jeg hadde fått kjøkkenutstyr Anonymous poster hash: d8755...dc1 1
Gjest Mr. Toad Skrevet 9. mars 2014 #25 Skrevet 9. mars 2014 Jeg hadde ikke blitt lei meg om jeg hadde fått kjøkkenutstyr Anonymous poster hash: d8755...dc1 Sett opp en ønskeliste og oppfør deg sømmelig de neste 12 månedene så skal vi se 1
Djungelvrål Skrevet 9. mars 2014 #26 Skrevet 9. mars 2014 Altså, på samme måte som man gir gaver på fars- og morsdag, så gir man gaver på kvinnedagen. Kanskje dere lever i patriarkalske miljøer der man ikke unner kvinner noe på si egen dag? Anonymous poster hash: 9ebc7...a29 Nei det gjør vi ikke, men det er altså ikke vanlig å gi gaver på kvinnedagen. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #27 Skrevet 9. mars 2014 Hmmh... En klem fra samboer, og et skikkelig drittvær fra værgudene. Hurra Tror jeg hadde blitt litt fornærmet om jeg fikk gave på kvinnedagen, dagen skal da virkelig markere uavhengighet og likestilling, ville vært mot sin hensikt om vi skulle skyfles tilbake til 1800-tallet der menn måtte gi oss gaver og være galante, fordi vi ikke eide en dritt selv. Den slags tull har vi allerede valentinsdag til... Anonymous poster hash: b0870...37b 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #28 Skrevet 9. mars 2014 Fikk verktøykasse, fullt utstyrt... Anonymous poster hash: 48db5...fb6 1
strawberry Skrevet 9. mars 2014 #29 Skrevet 9. mars 2014 Haha! Ingen. Hadde ikke forventet det heller. Vi var på restaurant da, men det hadde ikke noe med at det var kvinnedagen å gjøre, heller bare en tilfeldighet 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #30 Skrevet 9. mars 2014 I Italia er det normalt at kvinner for en type gul blomst som lukter godt, tilfeldig av menn, f.eks bussjåfører (jeg fikk en blomst og et stort smil!), lærere etc. Den heter mimosa. Det er veldig veldig hyggelig!Anonymous poster hash: 21308...168 1
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 9. mars 2014 #31 Skrevet 9. mars 2014 På jobben min har vi hvert år fått små gaver, bare et lite smykke, en enkel rose eller en sum å donere til frivillige organisasjoner som jobber med noe kvinnerelatert. Jeg hadde ikke forventet å få en gave av samme type som bursdags/julegave av noen, men synes det er fint når enten firmaer eller privatpersoner markerer dagen og hadde derfor syntes det var fint å få en gul blomst av noen foreksempel 1
Veggdyret Skrevet 9. mars 2014 #32 Skrevet 9. mars 2014 Jeg fikk sex! I favorittstillingen tilogmed. 1
Gjest meh Skrevet 9. mars 2014 #33 Skrevet 9. mars 2014 Hmmh... En klem fra samboer, og et skikkelig drittvær fra værgudene. Hurra Tror jeg hadde blitt litt fornærmet om jeg fikk gave på kvinnedagen, dagen skal da virkelig markere uavhengighet og likestilling. Føler du deg truet av å få en gave er du faen ikke mye til uavhengig. 1
Tøytigern Skrevet 10. mars 2014 #34 Skrevet 10. mars 2014 (endret) Her er det noen som ikke har fått med seg hva kvinnedagen handler om historisk og at dette er en dag for politiske markeringer. Det er ikke en kosedag for kvinner eller enda en morsdag. Mulig de gir kvinner mimosa-blomster i Italia, men av menn å gi damer den typen oppmerksomhet på kvinnedagen blir igrunnen det motsatte av intensjonen. 8.mars er en dag for kvinnekamp og politisk agenda. Det er ikke blomster som verdens kvinner står solidarisk sammen for å kjempe til seg, for å si det sånn. Når man gir gaver og blomster til en kvinne er det vanlige at man gjør dette for å være "hyggelige" mot kvinnen og "vise at hun settes pris på"... Den Internasjonale Kvinnedagen handler ikke om at kvinner ønsker seg disse tingene fra menn. 8.mars er en dag der kvinner internasjonalt utfordrer menn i samfunnet. Om menn da dynger ned damene med duftende blomster i Italia, virker dette helt ærlig som sexisme, i mine øyne. Endret 10. mars 2014 av Tøytigern 6
Tøytigern Skrevet 10. mars 2014 #35 Skrevet 10. mars 2014 Føler du deg truet av å få en gave er du faen ikke mye til uavhengig. Det handler neppe om å føle seg truet. Det handler om at den som er dum nok til å levere en gave ikke har skjønt hva dagen handler om.
Tøytigern Skrevet 10. mars 2014 #36 Skrevet 10. mars 2014 På jobben min har vi hvert år fått små gaver, bare et lite smykke, en enkel rose eller en sum å donere til frivillige organisasjoner som jobber med noe kvinnerelatert. Jeg hadde ikke forventet å få en gave av samme type som bursdags/julegave av noen, men synes det er fint når enten firmaer eller privatpersoner markerer dagen og hadde derfor syntes det var fint å få en gul blomst av noen foreksempel Hadde kanskje vært mere hensiktsmessig om den gaven/markeringen faktisk var et bidrag til kvinnekampen. Poenget er ikke å vise deg at du blir satt pris på, men å sørge for at du får dine politiske rettigheter og menneskerettigheter oppfylt, på samme vilkår og lik linje som menn. Hvis du mener det er en menneskerett og et borgerkrav å få en gul blomst, så gå gjerne i tog. Min kone engasjerte seg for at arabiske jentebarn skal slippe å giftes bort til 60 år gamle menn og bli voldtatt på bryllupsnatten, og at kvinner i Jemen skal ha krav på at voldtektsforbrytere straffeforfølges i stedet for å få beskjed om å gifte seg med voldtektsofferet sitt. Hun var også med for å si sin mening om å bevare retten til selvbestemt og ikke legegodkjent abort, i Norge. Sånne ting handler kvinnedagen nemlig om. Ikke om blomster og presanger til deg fra en mann. For det kan vi gi dere kvinner resten av året. 8.mars er noe annet og bør ikke bli kommersialistert vekk i blomsterbuketter. 7
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 10. mars 2014 #37 Skrevet 10. mars 2014 (endret) Hadde kanskje vært mere hensiktsmessig om den gaven/markeringen faktisk var et bidrag til kvinnekampen. Poenget er ikke å vise deg at du blir satt pris på, men å sørge for at du får dine politiske rettigheter og menneskerettigheter oppfylt, på samme vilkår og lik linje som menn. Hvis du mener det er en menneskerett og et borgerkrav å få en gul blomst, så gå gjerne i tog. Min kone engasjerte seg for at arabiske jentebarn skal slippe å giftes bort til 60 år gamle menn og bli voldtatt på bryllupsnatten, og at kvinner i Jemen skal ha krav på at voldtektsforbrytere straffeforfølges i stedet for å få beskjed om å gifte seg med voldtektsofferet sitt. Hun var også med for å si sin mening om å bevare retten til selvbestemt og ikke legegodkjent abort, i Norge. Sånne ting handler kvinnedagen nemlig om. Ikke om blomster og presanger til deg fra en mann. For det kan vi gi dere kvinner resten av året. 8.mars er noe annet og bør ikke bli kommersialistert vekk i blomsterbuketter. Den er jo det, som jeg skrev i innlegget du siterer men ikke har lest annet enn ordet BLOMST i. Vi får en sum å donere til en organsisasjon som hjelper kvinner verden rundt. Jeg støttet kampen mot tempeprostitusjon i India. Jeg mener ikke det er en menneskerett å få en gul blomst, tåpelig overdrivelse. Jeg synes bare det er bra både når firmaer og enkeltpersoner markerer dagen, vi skal ikke ta for gitt at vi har kvinnedagen, ei heller alt vi har fått kjempet frem tidligere. Når en person gratulerer meg med kvinnedagen så blir jeg glad på kvinnesakens vegne, at det er tilslutning til den, ikke for min egen fordi jeg vil ha en blomst!! Det burde ikke være nødvendig å understreke engang, det er jo helt åpenbart i innlegget mitt og sier jo for fanden seg selv uansett. Hvorfor er du ute etter å vri på alt jeg sier? Fordi du hadde et poeng du hadde lyst å få frem, og valgte å misbruke mitt innlegg sånn at du kunne poste det? Jeg er forøvrig helt enig i alt du skriver:) Du valgte bare helt feil person å angripe. Ikke lett å være feminist her inne gitt, ikke bare har man mannsjåvinistene å krangle med som mener jeg er en ekstrem-feminist som ikke tenker på annet enn kvinner, nå kom det jammen noen og mener jeg er for dårlig feminist i tillegg Jaja, det hører faktisk med jobben for kvinnesaker å få kjeft fra både høyre og venstre, det kjenner nok kona di til også. Du skulle ha gratulert henne med kvinnedagen og takket fra meg for alt hun har gjort, dumt du mener at man ikke skal gjøre dette og at det ikke har noen mening.. Endret 10. mars 2014 av Hooty McOwlface 4
Tøytigern Skrevet 10. mars 2014 #38 Skrevet 10. mars 2014 (endret) Den er jo det, som jeg skrev i innlegget du siterer men ikke har lest annet enn ordet BLOMST i. Vi får en sum å donere til en organsisasjon som hjelper kvinner verden rundt. Jeg støttet kampen mot tempeprostitusjon i India. Jeg mener ikke det er en menneskerett å få en gul blomst, tåpelig overdrivelse. Jeg synes bare det er bra både når firmaer og enkeltpersoner markerer dagen, vi skal ikke ta for gitt at vi har kvinnedagen, ei heller alt vi har fått kjempet frem tidligere. Når en person gratulerer meg med kvinnedagen så blir jeg glad på kvinnesakens vegne, at det er tilslutning til den, ikke for min egen fordi jeg vil ha en blomst!! Det burde ikke være nødvendig å understreke engang, det er jo helt åpenbart i innlegget mitt og sier jo for fanden seg selv uansett. Hvorfor er du ute etter å vri på alt jeg sier? Fordi du hadde et poeng du hadde lyst å få frem, og valgte å misbruke mitt innlegg sånn at du kunne poste det? Jeg er forøvrig helt enig i alt du skriver:) Du valgte bare helt feil person å angripe. Ikke lett å være feminist her inne gitt, ikke bare har man mannsjåvinistene å krangle med som mener jeg er en ekstrem-feminist som ikke gjør annet enn å jobbe for og tenke på kvinner, nå kom det jammen noen og mener jeg er for dårlig feminist i tillegg Jaja, det hører faktisk med jobben for kvinnesaker å bare få kjeft fra høyre og venstre, det kjenner nok kona di til også. Du skulle ha gratulert henne med kvinnedagen og takket fra meg for alt hun har gjort, dumt du mener at man ikke skal gjøre dette og at det ikke har noen mening.. Jeg har lest mye mer enn ordet blomst... Jeg er faktisk rødstrømpe, til din informasjon. Ellers hadde du neppe lest ett eneste innlegg fra meg i anledning kvinnedag, med fokus på kvinners rettigheter. Eller innlegget fra meg til dere alle i Personlige meldinger.. Jeg leste at du sier dere får en gave, et smykke eller en sum. Da synes jeg de er litt ute å kjøre. Det er ikke de ansatte som skal få dette. Bedriften bør gi den økonomiske støtten direkte selv, for å vise den holdningen man spør etter på kvinnedagen. Det er en internasjonal, politisk kampdag. Ikke en markering for privatpersoner og bedrifter. Og i alle tilfeller ingen gaveutdelingsanledning. Da har ikke sjefene dine forstått hva dette dreier seg om. Vil de gjøre noe seriøst for dere, så bør de gi dere fri til å gå i demonstrasjonsmarkeringer. Da har de forstått det, og da hadde jeg applaudert dem. Men det du skriver blir bare feil. Både historisk og i moderne kontekst. De kan gi gaver til jul, på fødselsdager, jubileer, fødsel, bryllup, fullført tilleggsutdanning osv. Men ikke på en dag som er politisk målrettet mot alt som har med kvinners rettigheter å gjøre. Det er ingen som slåss for rettigheter til å sørge for at kvinneprosjekter får midler, heller, forresten... Så de har ganske enkelt ikke skjønt det. Gi de gaver på 1.ste mai og, da? For den dagen har samme innhold, bare for alle arbeidere. Edit: Dette handler ikke om krangling med deg. Det er bare det at jeg sier min mening om saken og til orientering. Endret 10. mars 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 10. mars 2014 #39 Skrevet 10. mars 2014 Jeg skal åpne en tråd 2.mai og spørre alle hva de fikk... Er vel maiblomst jeg kan forvente å få, da?
Tøytigern Skrevet 10. mars 2014 #40 Skrevet 10. mars 2014 Menn innehar en urettmessig stor andel materielle verdier i forhold til kvinner. Det er bare rett og rimelig at de gir fra seg noe for å støtte opp om likestilling. Anonymous poster hash: 9ebc7...a29 Du mener kjønnene blir likestilt av at kvinner får en presang? Vil gjerne ha en nærmere forklaring på akkurat hvordan det fungerer i praksis. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå