Gå til innhold

Samboer ikke invitert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk idag en invitasjon til min beste venninnes bryllupp som skal finne sted i mai neste år. En stor dag jeg har gledet meg masse til siden jeg kunne stå på beina! Men nå er det slikt at det kun er meg, og min samboer som jeg har bodd med de siste 15mnd som er ikke invitert. Er det unormalt at jeg blir litt såret? Hun har vært min beste venninne siden før barnehagen, og jeg nølte ikke selv med å invitere hennes samboer i mitt bryllupp. Jeg er klar over at hun kan ha noe imot min samboer ( ja - vi betror oss mye til hverandre i tider der forhold kan være utfordrende), men jeg har eksakt like mye å si på hennes samboer som hun muligens kan ha å si på min samboer. Forskjellen er at jeg respekterer henne og hennes valg og stoler på at hun kan ta sine egne avgjørelser. Nevnte saken såvidt for henne da jeg fikk til svar at dem ikke hadde plass til flere (noe som jeg vet er tull). Huff, blir sliten av å tenke på dette. Hva synes dere jenter? Overreagerer jeg? Er dette OK?

Anonymous poster hash: 1d029...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også blitt såret.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg forstår deg godt og synes selv du har god grunn til å bli såret.

Min mann ble invitert til bryllup til en felles venn av oss uten at jeg ble invitert. Begge kjente brudeparet, så jeg ble skikkelig lei meg. Min mann og jeg var samboere og jeg var gravid, så jeg trodde det var vanlig å invitere begge. Jeg hadde en god tone med begge og visste ikke hvorfor de plutselig var så rare. Lurte litt på om det var fordi jeg var gravid, men fikk et skikkelig sjokk da jeg skulle hente min mann i bryllupet. Han kom løpende ut og fortalte at jeg ikke måtte bli sett av bruden, det hadde brudgommen fortalt. Viste seg at bruden var sykelig sjalu på meg...(jeg som gikk vraltende rundt gravid og greier..) jeg ante ingenting. Synes det hele var bare merkelig. I ettertid har jeg forstått at de har hatt krangler som handler om meg.. merkelig ettersom jeg ikke har merket noe spes før invitasjonen kom.

Endret av Miss Indi
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hmm? Du inviterte hennes samboer i ditt bryllup? Men har ikke du bare samboer da? Eller er dere gift?

Hvis dere er gift så er det utrolig rart at hun ikke inviterte mannen din... men hvis dere er samboere så kanskje hun bare vurderer at forholdet ikke er seriøst nok eller at dere ikke har vært sammen lenge nok? Hvis de må prioritere i forhold til plass og økonomi så kan det jo tenkes at de må ta noen uheldige kutt av noen gjester. Hvis brudeparet ikke har et så godt forhold til samboeren din så kanskje de prioriterer slekt eller andre?

Ikke at jeg er enig i deres vurdering, men det var kun noen tanker rundt hva de kan ha tenkt når de satte opp gjestelisten :)

Anonymous poster hash: d427c...830

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk enninvitasjon til et bryllup i mai NESTE år?! Det var da ekstremt tidlig. Ikke forstår jeg hvordan du kan ha invitert hennes forlovede i ditt bryllup når du omtaler kjæresten din som samboer heller.

Anonymous poster hash: f2022...c7a

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår godt at du blir såret

Skrevet

De har vært samboere i halvannet år, brylluppet hennes som hun nevner var selvfølgelig sammen med eksmannen. Er det så vanskelig?

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Det var bruden sin som var tidlig ute..

Uansett, samboere burde inviteres med.

• Liker 1
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Jeg hadde ikke gått. Enkelt og greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har vært samboere i halvannet år, brylluppet hennes som hun nevner var selvfølgelig sammen med eksmannen. Er det så vanskelig?

Kanskje hun regner med at det nye samboerskapet ikke varer til mai neste år da. Eller kanskje hun rett og slett bare ikke har plass til alles partnere, som hun selv sier.

Anonymous poster hash: c5df4...482

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hmm? Du inviterte hennes samboer i ditt bryllup? Men har ikke du bare samboer da? Eller er dere gift?

Hvis dere er gift så er det utrolig rart at hun ikke inviterte mannen din... men hvis dere er samboere så kanskje hun bare vurderer at forholdet ikke er seriøst nok eller at dere ikke har vært sammen lenge nok? Hvis de må prioritere i forhold til plass og økonomi så kan det jo tenkes at de må ta noen uheldige kutt av noen gjester. Hvis brudeparet ikke har et så godt forhold til samboeren din så kanskje de prioriterer slekt eller andre?

Ikke at jeg er enig i deres vurdering, men det var kun noen tanker rundt hva de kan ha tenkt når de satte opp gjestelisten :)

Hvis brudeparet ikke har råd til å invitere den andre halvdelen av etablerte par, så har de rett og slett for mange gjester og må heller kutte litt over alt. Utrolig sært å ikke inviterte samboere/ektefeller, med mindre det er i noen avgrensede tilfeller. Jeg har f.eks blitt invitert som del av en vennegjeng på 6 stk hvor ingen av oss ble invitert med partner. Brudeparet hadde heller aldri møtt noen av partnerne, og vi var ikke SÅ nære. Greit nok. Å luke ut en og annen samboer/ektefelle fordi brudeparet egentlig har invitert for mange er ukult.

Anonymous poster hash: a51ad...866

Skrevet

Er andre venninner av henne invitert uten partner?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Du fikk enninvitasjon til et bryllup i mai NESTE år?! Det var da ekstremt tidlig. Ikke forstår jeg hvordan du kan ha invitert hennes forlovede i ditt bryllup når du omtaler kjæresten din som samboer heller.

Anonymous poster hash: f2022...c7a

Skulle til å poengtere det selv.

Skrevet

Hvis det er tilfellet, noe jeg også tror, så synes jeg at det er en veldig dårlig grunn.. Det er ikke automatisk mer seriøst fordi man er gift, enkelte er sammen nesten hele livet uten å være gift. Og hva så om det blir slutt? TS kommer helt sikkert ikke til å invitere sin x i bryllupet dersom det blir slutt.. Jeg hadde tatt det opp med henne skikkelig, ikke bare sånn i forbifarten. Jeg er litt usikker på om jeg hadde dratt faktisk, synes ikke det virker som hun tar deg seriøst..

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det var da svært så uhøflig. Jeg hadde sagt i fra henne at det er vanlig skikk og bruk å invitere samboeren til en god venninne, spesielt når man har vært sammen over året. Jeg hadde også spurt henne direkte hva konkret hun har i mot ham, for deretter å takket nei til innbydelsen selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det kommer an på om hun har invitert andre venner med følge eller ikke. Kanskje de vil ha et lite bryllup selv om de "har plass" til mer..

Er typen din den eneste samboer/mann/type som ikke er bedt, er jo det ganske smålig..

Anonymous poster hash: a5c66...41b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel.. Det spørs hvor lenge dere har bodd sammen.. og HVA hun faktisk har i mot mannen din. Dersom det er en person hun VIRKELIG ikke liker, og dere har bodd sammen i f.eks. 3 mnd, så skjønner jeg at det ikke er en person hun og kommende ektemann ønsker å dele den viktigste dagen i livet sitt med. Og iallefall ikke betale kuvert for.. Unnskyld meg altså.

Vi har vært kyniske på gjestelista.. Dersom vi ikke kjenner partneren, så har vi kun invitert de som er gift. Vi har vel én gjest som er i samme situasjon som deg, gjesten er en av mine nære barndomsvenninner som jeg også vurderte å ha som forlover :) Vi kjenner samboeren hennes, men problemet et bare at samboeren hennes er verdens største drittsekk, jeg misliker han sterkt, partneren min misliker han sterkt og ikke liker han oss heller. Skulle jeg ha invitert ham? Ehh... Det har ikke vært til vurdering engang. Jeg vil kun ha mennesker som oppriktig er glad i oss på bryllupsdagen vår. :-)

Anonymous poster hash: 367c8...71a
  • Liker 2
Skrevet

Vel.. Det spørs hvor lenge dere har bodd sammen.. og HVA hun faktisk har i mot mannen din. Dersom det er en person hun VIRKELIG ikke liker, og dere har bodd sammen i f.eks. 3 mnd, så skjønner jeg at det ikke er en person hun og kommende ektemann ønsker å dele den viktigste dagen i livet sitt med. Og iallefall ikke betale kuvert for.. Unnskyld meg altså.

Vi har vært kyniske på gjestelista.. Dersom vi ikke kjenner partneren, så har vi kun invitert de som er gift. Vi har vel én gjest som er i samme situasjon som deg, gjesten er en av mine nære barndomsvenninner som jeg også vurderte å ha som forlover :) Vi kjenner samboeren hennes, men problemet et bare at samboeren hennes er verdens største drittsekk, jeg misliker han sterkt, partneren min misliker han sterkt og ikke liker han oss heller. Skulle jeg ha invitert ham? Ehh... Det har ikke vært til vurdering engang. Jeg vil kun ha mennesker som oppriktig er glad i oss på bryllupsdagen vår. :-)

Anonymous poster hash: 367c8...71a

De har vært samboere i 15 mnd, og jeg antar de var kjærester en god stund før de flyttet sammen.

Jeg syns det er dårlig å ikke invitere partneren til en av sine beste venner, samme om man liker han eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått. Enkelt og greit.

Hvorfor ikke? Klarer du ikk en kveld uten samboeren din?

Anonymous poster hash: a476c...fe5

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke? Klarer du ikk en kveld uten samboeren din?

Anonymous poster hash: a476c...fe5

Det var vel overhode ikke det som var casen her.. Problemet er at venninna til TS viser at hun ikke tar henne seriøst og respekterer hennes valg. Gift eller samboer er helt irrelevant, man kan ha et like seriøst forhold.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...