Gå til innhold

Hvor er det best å få tilpasset løpesko?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får så lett benhinnebetennelse, så nå tenkte jeg å få tilpasset løpesko en gang for alle :) så derfor lurer jeg på hvor det er best å fa det gjort? Både hvor det er billigst, og hvor de er flinkest? Løplabbet feks, eller holder det med vanlig sportsbutikk?

Anonymous poster hash: d69cf...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer nok mye fra butikk til butikk og hvilken ansatt du møter, men jeg bruker Løplabbet og er veldig fornøyd. Har litt vanskelig fot, så er gull å kunne teste ut en del par på mølla og se hvordan de faktisk fungerer på foten. Og kjøper du sko der, får du testen på kjøpet.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Løplabbet iallefall:)

AnonymBruker
Skrevet

Er det dyrt på løplabbet i forhold til andre steder?

Gjest Runforit
Skrevet

Løplabbet er gratis så lenge du kjøper skoene der :)

Skrevet

Betaler ikke noe for å utføre løpetest (iallefall gjorde ikke jeg det), og du blir anbefalt løpesko utifra hva du har behov for:)

Fikk på meg et par joggesko, så løp jeg på ei tredemølle mens de ble filmet hvordan jeg løp. Da ser de i sakte film nedslag og hvilken løpeteknikk, og de anbefaler sko utifra det og hvilke behov du har. Jeg f.eks trenger sko med mye demping pga en operasjon jeg har hatt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk skal dere ha :) tror jeg får ta meg en tur dit. Med dyrt så tenkte jeg på om skoene var dyre :)

Skrevet

Da jeg kjøpte så fant de i flere par som passet meg i forskjellige prisklasser:)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kjøpte så fant de i flere par som passet meg i forskjellige prisklasser:)

Så bra!

Finnes det sko tilpasset både jogging ute (skog) og inne?

Gjest Blondie65
Skrevet

Du kan også teste hjemme:

http://ipad.dagbladet.no/2012/03/19/tema/klikk/helse/20747033/

Jeg fikk god hjelp på XXL i fjor, og kjøpte et par Asics og et par Addidas og disse er med veldig god demping. De kostet da rundt en 1000/par. Jeg har et slitasjegikt ødelagt kne og er avhengig av god demping også grunnet min overvekt. Jeg er også avhengig av at noe av min trening foregår på asfalt, dessverre. Det er også en av grunnene til at god demping er nødvendig.

Gjest Runforit
Skrevet

Så bra!

Finnes det sko tilpasset både jogging ute (skog) og inne?Anonymous poster hash: d69cf...29f

Ja de tilpasser skoene etter inne, asfalt, terreng etc. Skoene er på alt fra 999-2000.

Skrevet

Jeg har samme skoparet, men det ene paret er forbeholdt inne på tredemølla og det andre ute. Rett og slett pga jeg vil ikke ha grus og skitt på tredemølla:) Har og et sett med pigger på, så jeg kan løpe ute når det er glatt.

Selv om du kjøper ditt første par på Løplabbet så kan du holde utgikk etter akkurat den typen sko du kjøper der andre steder. XXL har ofte salg, og er ofte rimeligere enn andre plasser, og da kan du slå til når du fra før av vet skotypen du behøver:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Löplabbet. Når jeg var der, så brukte vi omtrent en time for å finne de rette skoene. Jeg fikk svar på en del spørsmål om hvorfor jeg har vondt her og der. Etter at jeg fikk nye løpesko, så forsvant hoftesmertene mine.

Ortopeden min var også fornøyde med skoene jeg fikk derfra.

Anonymous poster hash: 5a339...e0c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Löplabbet. Når jeg var der, så brukte vi omtrent en time for å finne de rette skoene. Jeg fikk svar på en del spørsmål om hvorfor jeg har vondt her og der. Etter at jeg fikk nye løpesko, så forsvant hoftesmertene mine. Ortopeden min var også fornøyde med skoene jeg fikk derfra. Anonymous poster hash: 5a339...e0c

Måtte du løpe mye på mølle når du var der?

Er så veldig dårlig form så har ikke lyst å løpe kjempemye, hehe.

Gjest Runforit
Skrevet

Er så veldig dårlig form så har ikke lyst å løpe kjempemye, hehe.Anonymous poster hash: d69cf...29f

30 sekunder per skopar.

AnonymBruker
Skrevet

30 sekunder per skopar.

Det bør gå greit.. Blir sikkert ganske lesere av det og da :P

AnonymBruker
Skrevet

Er så veldig dårlig form så har ikke lyst å løpe kjempemye, hehe.

Som RunForIt, så løp jeg vel 30 sekunder per sko. Men det ble noen sko. Uansett ingen problem å løpe på mølla der. Man blir ikke sliten og andpusten.

Anonymous poster hash: 5a339...e0c

AnonymBruker
Skrevet

Så en reklame nå at g-sport har en kampanje der de garanterer riktige løpesko, og at man får pengene tilbake etter 30dager om skoene ikke er riktige.

Er det noen som har forsøkt å tilpasse sko på g-sport?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...