Gå til innhold

Bryllupsnatt til besvær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen til den store dagen, og ting begynner virkelig å falle på plass :) , men det er et lite problem som holder meg søvnløs i natt... Vi hadde bestemt oss for å ha et romantisk lite opplegg med bryllupsnatta hjemme, men så er det noen som går ut ifra at det er greit å bo hos oss når de er her under bryllupet. Vanligvis ville det vært veldig kos det, men akkurat bryllupsnatta hadde jeg gledet meg litt til, da :oops:

Er det ikke litt "antenneløst" å anta at det er greit å skulle bo hos brudeparet på bryllupsanatta? Jeg vil jo ikke være en "bridezilla" heller :) , men er det frekt å si NEI? Hater å si nei, og jeg vil jo at folk skal ha minst mulig utgifter til bryllupet...men...

Videoannonse
Annonse
Gjest Tabby
Skrevet

De har vel kanskje gått ut i fra at dere skal ha bryllupsnatten på hotell da? Jeg synes godt du kan si at det passer dårlig fordi dere skal være hjemme selv. Og heller forhøre deg om de kanskje kan få sove hos et av foreldrenes hjem eller noe. Synes ikke du virker som en bridezilla fordet.

Skrevet

Gi klar beskjed. Dette er sannsynligvis den viktigste natten i livet ditt, du har lov til å være egoistisk..... :wink:

Skrevet

Hm, jeg synes det hørtes litt tankeløst ut og spørre om det, ja!

De har sikkert bare ikke tenkt på det, og jeg synes ikke det er frekt å be om å få være alene den natten.

Det skulle bare mangle!

Skrevet

Hvis folk bare antar at de kan bo hos dere så er det jo de som er frekke..

Det må jo selvsagt være lov til å si nei uten at folk skal ta det ille opp... Har dere ikke noe familie de kan bo hos hvis de ikke kan bo på hotell...?

Skrevet

noen har spurt oss om det samme. nå skal vi sove på hotellet, men det er en slektning som tydeligvis ikke har tenkt på hvor h*n skal sove denne natten. det endte med at vi bestilte hotellrom for vedkommende, og enten betaler h*n det selv ellers så får vi gjøre det. ønsker ikke å styre med "gjester" hjemme akkurat denne natten....

:wink:

Skrevet

du verden! trodde folk visste hva en bryllupsnatt var...

m

Skrevet

Enig med M!! Folk burde vel vite hva bryllupsnatten er :roll:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

"Jada, jeg kommer i bryllupet. Skal jeg ta med noe? En flaske vin kanskje? Å, forresten, er det greit at jeg kræsjer på sofaen eller?" :roll:

Antenneløst? HALLOOOOO! Noen burde investere i ny parabol snart...

SI FRA! Du er ingen bridezilla for det. Spør rett og slett om h*n har funnet et sted å overnatte, siden det tross alt er bryllupsnatta så har dere tenkt å ha huset for dere selv...

Ser for meg nachspiel jeg nå :roll:

Skrevet

VET de at dere skal være hjemme da?

Det er vel ikke helt utenkelig at noen går ut fra at dere skal være på et hotell - eller i hvert fall et annet sted enn hjemme hos dere selv - nettopp fordi det er bryllupsnatten deres.

Uansett - fortell dem det og at det ikke passer. Ikke verre enn det.

Eller bla opp en tusing og unn dere en deilig natt på hotell med frokost på sengen. Det er det verdt!

Skrevet

Si nei. Hvis dere vil sove hjemme, så bør dere gjøre det. Dumme gjester hvis de tror det er greit å sove over hos et nygift brudepar. Det blir jo pinlig for alle parter. Bare si nei. Eller dra på hotell. Alle andre steder enn i hus med andre du ikke vil at skal "overhøre" bryllupsnatte og morgenen etter.

Catzy

Skrevet

Hvis dere vil være hjemme fremfor å "sove" på hotell, er det da gjestene som skal leie hotell, ikke dere!

Ta en telefon og jeg er sikker på de enten trodde dere skulle sove et annet sted eller de var korttenkte når de spurte. Det ordner seg helt sikkert.

Når jeg giftet meg hadde vi leid suite, men når vi skulle dra til den var mitt eneste ønske å komme hjem til senga mi, og dusjen min. Jeg var så sliten. Men der var det jo overnattingsgjester.......

Skrevet

Det er så antenneløst at man nesten kan tro at de spøker. Hallo? Gjester på bryllupsnatta?

Selv om de har gått ut fra at dere skal bo på hotel er det ganske ubetenksomt, synes jeg - det er da nok styr å arrangere bryllup om man ikke skal måtte "gjøre klart" for å ha gjester hjemme i tillegg (sier hun som bare støvsuger når det kommer besøk).

Si fra at dere har tenkt å være hjemme selv og at det derfor ikke passer - spør de hvorfor ville jeg nesten behandlet det som en spøk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...