Gå til innhold

Er det normalt at menn på 40 kan ha helt grått hår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt rystet. Har møtt mange menn som ser ufattelig rynkete ut i huden, grå i håret, og mage i alder av 40 år. Er det bare meg som føler meg ung utseendemessig? Jeg finner ikke et grått hår på meg, og ser veldig ung ut. Har fått høre at menn jeg dater ser ut som om de er faren min... Jeg synes faktisk at min far ser yngre ut enn de....men han holder seg godt da. Ser aldri damer med helt grått hår i denne alderen, er det kunstig farge som gjør det? Noen som har erfart det samme?

Anonymous poster hash: 934c7...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min far ble gråhåret i midten av 20 åra, og helt hvit/sølv i begynnelsen av 30 åra. Men lite rynker, de har kommet nå rundt 50. Han skylder på gener, jeg mener det kommer av stresset av å falle for psykokvinnfolk :P

Det svarer nok ikke helt på det du leter etter, men arv, miljø og gener har mye å si. Samt hvor mye personen tar vare på seg selv. Der er jo kvinner generelt bedre enn menn.

Skrevet

Grått hår, eller mangelen på grått hår, evt hårtap, er arvelig og genene på både mors- og farssiden spiller veldig stor rolle i hvordan håret ditt blir.

Noen blir helt grå tidlig, andre har sølvtråder i årevis til de plutselig blir "grå over natten", noen mister mye hår etter de passerer førti og sitter igjen med noen fjoner eller fullmåne mens andre igjen beholder både håret og fargen til de er langt oppi syttiåra.

Hvilken hårfarge man har opprinnelig spiller også stor rolle. Rødhårede blir sjeldent grå tidlig, feks.

HrMinya har hatt grå sølvtråder ved tinningene i flere år allerede, og om håret til svigerfar er noe å gå etter, blir han spraglete grå og beholder alt håret langt oppi sekstiåra.

Selv fikk jeg grå hår allerede i starten av tjueåra. Har opprinnelig mørkebrunt hår etter mamma, med rødskjær etter far som opprinnelig var skikkelig kobberrød, men han ble helt lys blond i starten av tjueåra. Så i stedet for å bli lys, ble jeg grå. Takk for den liksom. :fnise:

Mye av grunnen til at man ikke lenger ser like mange kvinner med grått hår, kommer nok av hårfarge på flaske. Det er veldig sjelden jeg ser kvinner som omfavner sin egen naturlige gråfarge når den slår inn for fullt. De som gjør det, har ofte passert middagshøyden og driter en lang marsj i hva folk tenker om dem.

AnonymBruker
Skrevet

Ja ser ut til at enkelte menn driter i å pynte seg , osv. Noen farger håret mens noen lar det være helt grått...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt rystet. Har møtt mange menn som ser ufattelig rynkete ut i huden, grå i håret, og mage i alder av 40 år. Er det bare meg som føler meg ung utseendemessig? Jeg finner ikke et grått hår på meg, og ser veldig ung ut. Har fått høre at menn jeg dater ser ut som om de er faren min... Jeg synes faktisk at min far ser yngre ut enn de....men han holder seg godt da. Ser aldri damer med helt grått hår i denne alderen, er det kunstig farge som gjør det? Noen som har erfart det samme?

Nærmer meg 40, men har ingenting av det du nevner. Av damer på min alder derimot.., så er det utrolig få jeg finner tiltrekkende, på sukker f eks, eller møteplassen.

Enda godt at jeg er i søkegruppa til så og si alle damene fra 30 år, og mange i siste halvdel av tjueåra også, og kan date disse istedet.

Og mage/overvekt, det er nok like utbredt hos begge kjønn..

Anonymous poster hash: 153a4...95a

AnonymBruker
Skrevet

Nærmer meg 40, men har ingenting av det du nevner. Av damer på min alder derimot.., så er det utrolig få jeg finner tiltrekkende, på sukker f eks, eller møteplassen.

Enda godt at jeg er i søkegruppa til så og si alle damene fra 30 år, og mange i siste halvdel av tjueåra også, og kan date disse istedet.

Og mage/overvekt, det er nok like utbredt hos begge kjønn..

Anonymous poster hash: 153a4...95a

Jeg dater en mann med helt grått hår.... og jeg får høre at jeg ser ut som 25-30 år, og han ser jo mye eldre ut med helt grått hår.... og til og med grå øyenbryn.... Jeg føler det er rart..... Men jeg likte personligheten , og går ikke å tror så godt om meg selv heller så tenker at det er mer andre ting enn utseende som teller men ..... det føles bare litt rart... Han kunne jo farget håret, og stellt seg selv mer...

Gjest Mankiw
Skrevet (endret)

Er vel vanligere å miste håret enn å ha grått hår når man er 40 blant nordmenn?

Endret av Mankiw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...