AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 jeg ble sammen med kjæresten min for ca 10 måneder siden. seks måneder etter at vi ble sammen hadde han fødselsdag. jeg gav ham kake, kort og gaver verdt ca 1500 kr. i går var min fødselsdag. fra ham fikk jeg en gave verdt ca 400 kr. intet annet. hverken kort eller kake. hva jeg forventet: blomster, kake, kort og gaver på tilsvarende verdi som det jeg gav ham. (ja han er meget klar over verdien på gaven jeg gav ham, et helt nytt xboxspill i tillegg til kontanter). jeg er ganske skuffet. blomster og kort? en liten kakebit fra bakeriet? nope. og jeg er overrasket over at han var gjerrig på verdien på gaven min (ja jeg vet presis hva den gaven kostet). han har en god jobb hvor han tjener ca 4 ganger så mye som meg. likevel gav han meg en gave til en tredjedel av prisen på min gave (minus kake og kort). vel vel. life goes on..... men til hans neste fødselsdag. hva gjør jeg da? kjøper gave i den prisklassen jeg valgte i fjor? pluss kake og kort? eller skal jeg bare kjøpe noe til ca 400 kr og slenge i fanget på ham? jeg liker å gjøre stas på den jeg er sammen med når han har fødselsdag, det gjør tydeligvis ikke han.... gråter litt..... Anonymous poster hash: c7f53...6f7
Betasuppe Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 jeg ble sammen med kjæresten min for ca 10 måneder siden. seks måneder etter at vi ble sammen hadde han fødselsdag. jeg gav ham kake, kort og gaver verdt ca 1500 kr. i går var min fødselsdag. fra ham fikk jeg en gave verdt ca 400 kr. intet annet. hverken kort eller kake. hva jeg forventet: blomster, kake, kort og gaver på tilsvarende verdi som det jeg gav ham. (ja han er meget klar over verdien på gaven jeg gav ham, et helt nytt xboxspill i tillegg til kontanter). jeg er ganske skuffet. blomster og kort? en liten kakebit fra bakeriet? nope. og jeg er overrasket over at han var gjerrig på verdien på gaven min (ja jeg vet presis hva den gaven kostet). han har en god jobb hvor han tjener ca 4 ganger så mye som meg. likevel gav han meg en gave til en tredjedel av prisen på min gave (minus kake og kort). vel vel. life goes on..... men til hans neste fødselsdag. hva gjør jeg da? kjøper gave i den prisklassen jeg valgte i fjor? pluss kake og kort? eller skal jeg bare kjøpe noe til ca 400 kr og slenge i fanget på ham? jeg liker å gjøre stas på den jeg er sammen med når han har fødselsdag, det gjør tydeligvis ikke han.... gråter litt..... Anonymous poster hash: c7f53...6f7 Har du sagt akkurat dette til han? Tror det blir litt kjipt å se på han som en gnien drittsekk i et helt år til du tar "hevn". 6
Rapunzel_ Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Det er vel tanken som teller? Helt ærlig synes jeg at en skal gi det bursdagsbarnet ønsker seg, ikke tenke så mye på prisen. Selvfølgelig kunne han gjort litt mer ut av det og laget et kort og/eller kake, men synes likevel ikke det er noe du skal gråte over. Jeg hadde en kjæreste i over to år, og fikk aldri blomster av han, og aldri kake eller kort på bursdagen. Men var liksom ikke noe jeg tenkte sånn spesielt over. 4
Chien Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Unnskyld at jeg roper, men: HVA ER GALT MED DEG? Du klager totalt uten grunn. Du fikk gave hos kjæresten din. Verdien på gaven har da virkelig ingen betydning. Skulle han sittet å regne i ører og kroner hva du brukte på gaven til han, for så å finne noe (hva som helst) å kjøpe sånn at det kom opp i den samme verdien på din gave? Han ville gi deg det han gav deg, hadde vært utrolig kleint om han måtte legge ved masse random ting for å øke verdien på gaven. For ikke å snakke om denne kake og kort-greia du forventer. Ikke alle tenker på å gi BÅDE gave, kort OG kake. Det er litt mye. Du gjorde det riktignok for kjæresten din, og jeg er helt sikker på at han satte veldig pris på det, men du kan ikke gå rundt å forvente at alle skal gjøre akkurat det samme for deg. 48
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Har du sagt akkurat dette til han? Tror det blir litt kjipt å se på han som en gnien drittsekk i et helt år til du tar "hevn". hva skal man si?? "jeg syns ikke gaven din var bra nok"? det er jo frekt..... hvis jeg gir ham hans neste fødselsdagsgave på hans nivå, tar jeg jo ikke hevn. bare senker meg ned på hans nivå. jeg syns det er trist at han hadde fødselsdag før meg, da kunne han liksom lagt standarden. istedenfor at jeg la standarden og han la seg tre ganger lavere enn den..... Anonymous poster hash: c7f53...6f7 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Tror din reaksjon er grunnen til at du ikke fikk mer jeg. Sier noe om personligheten. Ikke vondt ment, men tenk etter. Ellers så er det bedre å få billigere gaver i starten og dyrere etterhvert, enn omvendt.Anonymous poster hash: 8635f...864 4
Nordis Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 Jeg synes du lager drama av ingenting her. Du fikk gave. Vær fornøyd. Mistenker at du tror han ikke setter pris på deg. Well. Det er vel andre måter å evt vise det på. 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Unnskyld at jeg roper, men: HVA ER GALT MED DEG? Du klager totalt uten grunn. Du fikk gave hos kjæresten din. Verdien på gaven har da virkelig ingen betydning. Skulle han sittet å regne i ører og kroner hva du brukte på gaven til han, for så å finne noe (hva som helst) å kjøpe sånn at det kom opp i den samme verdien på din gave? Han ville gi deg det han gav deg, hadde vært utrolig kleint om han måtte legge ved masse random ting for å øke verdien på gaven. For ikke å snakke om denne kake og kort-greia du forventer. Ikke alle tenker på å gi BÅDE gave, kort OG kake. Det er litt mye. Du gjorde det riktignok for kjæresten din, og jeg er helt sikker på at han satte veldig pris på det, men du kan ikke gå rundt å forvente at alle skal gjøre akkurat det samme for deg. du tror han satte pris på alt jeg gav ham? hvorfor gav han meg ikke det samme tilbake i så fall? det ville nå jeg gjort. det var forøvrig ingen romantiske tanker av noe slag bak den gaven han gav meg. det var en forbruksvare. jeg vil ikke si presis hva det var, men det er på linje med å gi meg blekk til printeren min. jeg gav ham et spill som han virkelig ønska seg, men syntes var for dyrt, og penger for å øke verdien, kake og kort fordi det er romantisk og man må da få kake på dagen sin. er jeg bitch fordi jeg forventa noe lignende tilbake? Anonymous poster hash: c7f53...6f7 3
Betasuppe Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 hva skal man si?? "jeg syns ikke gaven din var bra nok"? det er jo frekt..... hvis jeg gir ham hans neste fødselsdagsgave på hans nivå, tar jeg jo ikke hevn. bare senker meg ned på hans nivå. jeg syns det er trist at han hadde fødselsdag før meg, da kunne han liksom lagt standarden. istedenfor at jeg la standarden og han la seg tre ganger lavere enn den..... Anonymous poster hash: c7f53...6f7 Synes det ikke er frekt å si at du ble skuffet. Gave uten kort og gave er i seg selv en skuffelse. Jeg vet jeg høres ut som ei dame når eg sier det, men saken er at jeg vet at kort og kake betyr sinnsykt mye for mange damer. Du må nesten se på om det kan rettes på, om han angrer på det. Du må se om dette er en fyr som har samme verdier som deg. For hvis han virkelig ikke ofrer det en tanke, så betyr det igjen at han ikke investerer og verdsetter forholdet som du gjør. 2
kaffemor Skrevet 9. mars 2014 #11 Skrevet 9. mars 2014 Kanskje han ikke er så opptatt av verdien av gaven? Men kjøpte noe han synes passet. Synes du er litt teit her jeg da.. Jeg forventer ikke blomster og kake på bursdagen min heller forsåvidt. Og du var jo ikke så fryktelig romantisk selv heller. Kontanter til kjæresten sin? Synes du skal la dette ligge. 9
Populært innlegg Glitnir Skrevet 9. mars 2014 Populært innlegg #12 Skrevet 9. mars 2014 (ja han er meget klar over verdien på gaven jeg gav ham, et helt nytt xboxspill i tillegg til kontanter). Anonymous poster hash: c7f53...6f7 Hvorfor i alle dager ga du en kjæreste - som i tillegg tjener 4 ganger så mye som deg - kontanter i gave? 51
Chien Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 du tror han satte pris på alt jeg gav ham? hvorfor gav han meg ikke det samme tilbake i så fall? det ville nå jeg gjort. det var forøvrig ingen romantiske tanker av noe slag bak den gaven han gav meg. det var en forbruksvare. jeg vil ikke si presis hva det var, men det er på linje med å gi meg blekk til printeren min. jeg gav ham et spill som han virkelig ønska seg, men syntes var for dyrt, og penger for å øke verdien, kake og kort fordi det er romantisk og man må da få kake på dagen sin. er jeg bitch fordi jeg forventa noe lignende tilbake? Anonymous poster hash: c7f53...6f7 Hadde du gitt han noen andre mer konkrete ønsker da? Sånn at han i hvert fall hadde noe å gå etter. Du skjønner, det er ikke alle som er så forbanna flinke å finne på ting å gi i gave. Jeg er sånn selv. Sliter forferdelig hver gang jeg skal kjøpe noen en gave. Da prøver jeg heller å finne noe de trenger eller vil ha, og ikke fokusere så mye på prisen. Hvis man må holde seg innenfor en spesifikk prisklasse, er det vanskeligere. Er problemet at han ikke gjorde noe romantisk for deg, eller at han ikke "matcha" gaven din egentlig? Fordi jeg forstår ikke problemet her! Jeg trodde det var "tanken som teller" jeg, men tydeligvis deler vi ikke den oppfatningen. Jeg syns du skal prise deg lykkelig med at kjæresten din husket bursdagen din, gratulerte deg, og kjøpte deg en gave han trodde du trengte/hadde lyst på! Det viser omtanke enda du vil innse det eller ikke. Denne tråden får deg til å fremstå ekstremt kravstor og bortskjemt. - Kjærlighet kan nemlig ikke måles i gaver. 4
Gjest Coolaid Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Jeg syns du virker ganske materialistisk. Og det startet du selv med å "overkjøpe" til typen din. Mener ikke å være kjip men syns du dro i alt for mye til å være en kjærestegave. Og i tillegg forventer du det samme selv. Hva med å bare gi hverandre gaver fra hjertet og ikke forvente tilsvarende tilbake?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 forresten fikk jeg min gave kvelden før min fødselsdag (fordi han var redd jeg skulle bestille meg dette selv, siden jeg bestiller meg dette ca hver måned). så på selve fødselsdagen min satt jeg bare og trippet og lurte på når han skulle komme med resten av gaven min (kort, blomster, kake og resten av gaven min). når det nærmet seg kveld, holdt jeg på å gå ut selv for å kjøpe et par kakestykker. plutselig dukket hans mor opp og kjæresten min fortalte henne at jeg hadde fødselsdag og da kjøpte HUN kake. det syns jeg ble helt feil. men jeg satte veldig pris på det. Anonymous poster hash: c7f53...6f7
Nordis Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Du bør heller spørre deg om du synes han gir deg nok oppmerksomhet MELLOM bursdagene dine. Å bli opphengt i hva en gave koster kan lett få deg til å høres ut som du er ca 5 år gammel. 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 Jeg syns du virker ganske materialistisk. Og det startet du selv med å "overkjøpe" til typen din. Mener ikke å være kjip men syns du dro i alt for mye til å være en kjærestegave. Og i tillegg forventer du det samme selv. Hva med å bare gi hverandre gaver fra hjertet og ikke forvente tilsvarende tilbake? er det materialistisk å forvente et kort og blomster? et lite kakestykke? hadde jeg fått det hadde jeg lettere oversett at gaven hans var av mye lavere verdi enn gaven min til ham. Anonymous poster hash: c7f53...6f7 2
kaffemor Skrevet 9. mars 2014 #18 Skrevet 9. mars 2014 forresten fikk jeg min gave kvelden før min fødselsdag (fordi han var redd jeg skulle bestille meg dette selv, siden jeg bestiller meg dette ca hver måned). så på selve fødselsdagen min satt jeg bare og trippet og lurte på når han skulle komme med resten av gaven min (kort, blomster, kake og resten av gaven min). når det nærmet seg kveld, holdt jeg på å gå ut selv for å kjøpe et par kakestykker. plutselig dukket hans mor opp og kjæresten min fortalte henne at jeg hadde fødselsdag og da kjøpte HUN kake. det syns jeg ble helt feil. men jeg satte veldig pris på det. Anonymous poster hash: c7f53...6f7 Du høres veldig kravstor ut. Skjønner ikke helt hva du lager en greie ut av her. Du fikk jo gave? Og du endte jo også opp med å få spist den tydeligvis viktige kaken! 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #20 Skrevet 9. mars 2014 Så utrolig slemme folk er med ts! Selvfølgelig har du rett, ts. Når du har gjort så mye på hans fødselsdag, kunne han i det minste kjøpt blomster og et kakestykke til deg. Ts høre ikke materialistisk ut i det hele tatt! Det er ikke normalt at en mann som tjener bra og som har fått en fin bursdagsgave og i tillegg blomster og kake, gir damen sin en gave på 400 kr. Anonymous poster hash: 5888f...a55 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå