Gå til innhold

Haugesund, navn på togstasjon og flyplass?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Flyplassen heter Karmøy Lufthavn (Haugesund), kales også helganes.

Vi har dessverr ikke togstasjon i nærheten av Haugesund. Nermeste er i Stavanger:)

Oj, tusen takk for kjapp respons :)

Blir kanskje buss istedenfor tog da, men skal sjekke fly også :)

Anonymous poster hash: bb9fe...86a

Annonse

AnonymBruker

Flyplassen heter Karmøy Lufthavn (Haugesund), kales også helganes.

Vi har dessverr ikke togstasjon i nærheten av Haugesund. Nermeste er i Stavanger:)

Enda en haugesunder :)

Anonymous poster hash: fab58...e17

AnonymBruker

Ta toget til Stavanger og buss videre derfra. Evnt. tog til Gardermoen og fly til Haugesund (Karmøy). Eller du kan ta buss, det blir vel Haukeliekspressen kanskje? Litt usikker på bussforbindelsene fra østlandet, men den starter i hvert fall fra Oslo. Og så går det vel buss langs Sørlandet også, via Kristiansand osv, og mulighet for buss til Stavanger og videre til Haugesund. Men tidsmessig ville jeg definitivt satset på fly.

Anonymous poster hash: 5a8c0...528
AnonymBruker

Ta toget til Stavanger og buss videre derfra. Evnt. tog til Gardermoen og fly til Haugesund (Karmøy). Eller du kan ta buss, det blir vel Haukeliekspressen kanskje? Litt usikker på bussforbindelsene fra østlandet, men den starter i hvert fall fra Oslo. Og så går det vel buss langs Sørlandet også, via Kristiansand osv, og mulighet for buss til Stavanger og videre til Haugesund. Men tidsmessig ville jeg definitivt satset på fly.

Selv om flyturen tar 5 - 7 timer?

Tar man fly fra Gardermoen, er det ca 2 timer på toget først, å da blir reisetiden lang. Utrolig at det skal ta så lang tid å reise fra Vestfold til Haugesund.

Hvor langt er det mellom Haugesund og Stavanger da?

Tar man fly fra Gardermoen, er det ca 2 timer på toget først, å da blir reisetiden lang. Utrolig at det skal ta så lang tid å reise fra Vestfold til Haugesund.

Fly fra Gardermoen til Haugesund går da på i underkant av 1 time.

AnonymBruker

Annonse

AnonymBruker

Flytiden tar ikke 5-7 timer. Vanligvis tar det 45 minutter med fly fra Gardermoen til Haugesund, det lengste det kan ta er 50 minutter.

Om du ta tar tog til Gardermoen, blir din totale reisetid i underkant av tre timer, noe som ikke er spesielt mye og det er den raskeste måten å komme fra Vestfold til Haugesund.

Kystbussen fra Stavanger til Haugesund tar ca. to timer.

En annen mulighet er selvsagt å fly til Bergen og ta Kystbussen derfra til Haugesund, men det vil totalt sett ta leng tid enn å ta tog til Gardermoen og fly derfra direkte til Haugesund. Prismessig vil jeg tro at totalen vil bli noenlunde det samme om det blir fly eller annet transportmiddel.

Gjest Lille-pus

Skal planlegge reise til Haugesund, enten med tog eller fly, men finner ikke navnene på hverken togstasjon eller flyplass. Antar at noen her vet :)

Reiser fra østlandet.

Du skal lete lenge før du finner jernbanestasjonen i Haugesund.... Ikke nevn noe som helst om tog eller jernbanestasjon når du er i Haugesund.

- det er en torn i øyet på dem som bor i distriktet at de ikke har togforbindelse....

Flyplassen går, som alt nevnt, under lokalbetegnelsen Helganes.

Edit:

Vet jo ikke hvor på østlandet du bor, men når du har sjekket fra Torp så tipser jeg om at de aller dyreste billettene får du fra Tuven på Notodden og til Stavanger (fly). Da er det 2 timers busstur til Haugesund.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1

Du skal lete lenge før du finner jernbanestasjonen i Haugesund.... Ikke nevn noe som helst om tog eller jernbanestasjon når du er i Haugesund.

- det er en torn i øyet på dem som bor i distriktet at de ikke har togforbindelse....

Flyplassen går, som alt nevnt, under lokalbetegnelsen Helganes.

Edit:

Vet jo ikke hvor på østlandet du bor, men når du har sjekket fra Torp så tipser jeg om at de aller dyreste billettene får du fra Tuven på Notodden og til Stavanger (fly). Da er det 2 timers busstur til Haugesund.

Hihi! Visste ikke at det var en torn i øyet! Måtte le litt.

Er ikke fra haugesund selv, men ikke så langt i fra heller.

Kanskje neste gang jeg er der, kan jeg legge om dialekten og spørre folk hvor togstasjonen er hen :fnise:

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...