AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 I sommer skal jeg endelig få tak i en lekestue til de to barna mine. Det er et byggesett, moduler, skruer, tak etc. er inkludert, men alt må selvsagt males før det settes opp.Likevel, forestiller meg at det må laget et underlag det hele kan stå på, slik at det ikke råtner i løpet av 1-2 år.Det virker veldig omstendelig å støpe en såle, men så har jeg og sett alternativer hvor lekestuer har stått på et underlag av lecablokker og impregnert treverk? Er dette noe som kan gå an?Håper å høre fra noen som har lekestue i hagen, og hvilke erfaringer dere har gjort med ulike underlag. Anonymous poster hash: 92a16...acc
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Vår står på leca, stått sånn i snart 30 år (flyttet et par ganger) og er helt fin enda. Anonymous poster hash: 9812b...2f9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 AnonymBruker, on 08 Mar 2014 - 21:23, said: Vår står på leca, stått sånn i snart 30 år (flyttet et par ganger) og er helt fin enda.Anonymous poster hash: 9812b...2f9 Høres lovende ut. Hvilken type treverk/el. annet materiale har dere oppå lecablokkene? Og, ikke minst, hvor stor avstand er det mellom lecablokkene sånn ca.?Anonymous poster hash: 92a16...acc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #4 Skrevet 9. mars 2014 Vi gjorde dette i fjor, kjøpte et fantastisk hus, de har de på Sprell, men importeres billigere fra leverandøren i Danmark. Du må ikke male alt før det settes opp, men er det uimpregnert må du grunne alle deler godt, og mette alle endestykker godt før det settes sammen. Det er en ganske stor jobb å lage fundamentet, men gjøres det bra så holder det lenge. Vi gravde dype hull, ikke mer enn 50cm mellomrom mellom. Nedi der kuttet til isolasjonsplater, så et godt lag med pukk for å jevne ut, så lecablokker og pukk godt rundt. Vatre opp alt så alt er rett, sånn planteduk mellom alle lecablokkene så ikke det vokser vegetasjon opp i gulvet og så bare satte vi terrassegulvet ned og bygget huset oppå der. Når huset er ferdig montert kan det males.Anonymous poster hash: 99ec0...856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå