AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Mini har akkurat flyttet over i juniorseng og endelig fått større dyne. Vi er dermed ute etter nytt sengetøy av ok kvalitet, som er mykt og behagelig, og ikke skrukker så voldsomt. Det kan gjerne være kjønnsnøytralt. (Jeg liker ikke å stryke, og i en travel hverdag blir sengetøyet gjerne liggende i tørketrommelen en stund. Noe enkelte bomullssengetøy tåler) Er det noen som har tips?Anonymous poster hash: f7086...e9a
Mohair Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 De har billig og fint sengetøy på Jysk. F.eks Mummi.
Kontormus Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Kjøp sengetøy i egyptisk bomull, og stryk det! Ja, jeg mener det... Og utetørk. Endret 8. mars 2014 av Kontormus
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Hvorfor stryke sengetøy?!Anonymous poster hash: b9c3c...e90 2
Tarzani Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Barnas hus ha et kjempefint med dyr på. Jenta mi har med en kattunge på. Nyydelig!! Tror det er flere dyr der også. Her ligger det også gjerne et døgn i tørketrommelen før det blir bretta i verdens raskeste fart og putta i skapet. Glatt og fint hver gang
Kontormus Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Hvorfor stryke sengetøy?!Anonymous poster hash: b9c3c...e90 Det lukter bedre, og gir en deilig følelse av å legge seg i ren seng. Har gjort det i alle år, og sønnen på 16 gleder seg til den dagen i uka hvor sengetøyet er strøket og velduftende.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Det lukter bedre, og gir en deilig følelse av å legge seg i ren seng. Har gjort det i alle år, og sønnen på 16 gleder seg til den dagen i uka hvor sengetøyet er strøket og velduftende. Man får jo den deilige følelsen av å legge seg i en ren seng uansett? Hva gjør strykingen med lukten? Anonymous poster hash: e8131...ea3 5
skruf Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Jeg stryker putevarene, men orker ikke stryke dynetrekkene.. Her i huset sverger vi til Høye, både til store og små. God kvalitet, både i bomull og sateng:) 1
Kontormus Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Man får jo den deilige følelsen av å legge seg i en ren seng uansett? Hva gjør strykingen med lukten? Anonymous poster hash: e8131...ea3 Nei, det syns ikke jeg. Tørket sengetøy i trommel her om dagen, og det var stor skuffelse ved leggetid da det kjentes akkurat likt ut som kvelden før da det var uvasket. Akkurat hva som skjer under strykingen, om det kan være varmen fra strykejernet, jeg vet ikke. Men det lukter bedre. 1
Jade Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Vi har jysk-sengesett og Høie-sengesett. Høie sitt er mykt og ikke-krøllete, mens jysk sitt er stivt og krøllete. Ikke voldsomt. Men vi kjenner godt forskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #12 Skrevet 9. mars 2014 Takk for tips så langt. Kontekst: Jeg har vokst opp med en mor som har strøket alt som strykes kan, deriblant sengetøy, men det er ikke noe jeg ønsker å bruke tiden min på i en allerede travel hverdag. Men jeg er enig i at det er godt å legge seg i mykt og glatt sengetøy. Derfor er jeg altså ute etter sengetøy til småen som ikke skrukker noe særlig og holder seg mykt uten skyllemiddel (vi har fått noe fra blant annet Kid som har vært helt håpløst i så måte). Vi voksne bruker en del bommullssateng og det holder seg stort sett relativt greit, men det er kvalitetsforskjeller også her. Jeg skal sjekke ut Høie, har ikke tenkt på at de også har sengetøy til barn. Kom gjerne med flere tips! Anonymous poster hash: f7086...e9a
Susa Skrevet 9. mars 2014 #13 Skrevet 9. mars 2014 (endret) Jeg syns også høie sine er de beste med tanke på skrukking. Men de koster jo litt da... Har kjøpt noen fine på sånne 100-kronerstilbud på princess og kid, og de har en mye grovere kvalitet og skrukker mer. Endret 9. mars 2014 av Susa
Batteri Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Det kunne ikke falle meg inn på noe som helst vis å stryke sengetøy. Uansett hvor deilig det måtte være å legge seg i.
Sol79 Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har aldri sengetøy i tørketrommelen nettopp fordi det blir så skrukkete.
Sunshine Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har aldri sengetøy i tørketrommelen nettopp fordi det blir så skrukkete. Det geniale er å brette mens det enda er litt varmt for da blir det skrukkefritt. Lar man det ligge i en haug inni trommelen blir det selvsagt skrukkete som alt annet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå