Gå til innhold

Kan man unne seg denne med god samvittighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hva du har inntatt ellers ila dagen..

Anonymous poster hash: db6af...b6d
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ikke kunne unne deg denne? Er du ekstremt overvektig og satt på en superstreng diett av legen? Eller bare en vanlig "slanker"? Har du et kaloriregnskap?

53 kalorier (det holder å spise 100 gram) er ingen ting å tenke på.

Anonymous poster hash: 25e22...756
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Teller kalorier ja. Har igjen 247 kalorier idag :)

Anonymous poster hash: 05652...53d
AnonymBruker
Skrevet

Kos deg du. Unn deg til og med to posjoner. Det er lørdag. Og om du skulle gå litt over, så dør du ikke ;)

Anonymous poster hash: 25e22...756
Skrevet (endret)

Hvorfor skal fremmede mennesker på et nettforum bestemme hva du skal eller ikke skal spise? Hva mener du med ok å spise? Mener du smaken? Jeg har ikke smakt den, men den høres ikke særlig god ut... Den inneholder aspartam, og ikke noe særlig næring, så jeg ville nok ha latt være, men kaloribudsjettet ditt styrer du selv. Litt forskjell fra dag til dag gjør ingenting for vekten over tid.

Endret av Pringle
  • Liker 3
Skrevet (endret)

..

Endret av Brimi
Skrevet

Er enig med alt det om at du ikke trenger vår velsignelse for å spise en sjokolade, men føler for å legge til noe.

Forstår at det er kaloritelling du driver med, og er gjerne det jeg støtter meg på selv. Jeg tror at det er helt opp til mengden du vil innta dersom du velger å følge dagsplanen. Om du har skikkelig lyst på favorittsjokoladen din som er 500 kcal/100 gram, så ville jeg tatt litt av denne. Om du heller vil spise mer av en sjokolade som er sunnere eller hva, så tar du mer av en slik en. Det handler om hva du vil prioritere.

Ellers ville jeg forsøkt å bruke kaloriene mine på sunne ting som gir kroppen næring i den grad det går an, særlig hvis du kjører lavkalori. Om du går 200 kcal over budsjettet i sjokolade, så er det ikke noe stress. Om du derimot er på budsjettet, men bare har spist sjokolade og iskrem, så sitter kroppen din igjen med ganske lite nyttig.

Håper det ga mening.

Skrevet

Jeg synes ikke noe om å holde budsjett over kaloriene på en lørdag. Isåfall bør du spise de siste kaloriene i ordentlig mat og la sjokolade komme utenom.

• Liker 1
Skrevet

husk å leve litt også! :D Kos deg med den og prøv å ikke ofre en tanke til kaloriene! Hva er vitsen med å trene og holde orden på kcaloriene hvis man ikke får lov til å sprenge grensa litt i blant, med mindre man er veldig overvektig?? Jeg trener fordi jeg har lyst til å ha litt ekstra energi, fordi jeg føler meg vel med det og fordi jeg har lyst på en smashing kropp (guilty), men ikke minst FORDI jeg har lyst til å kunne unne meg noe godt og sånn innimellom uten å måtte skrive det inn i en kaloridagbok eller dø av dårlig samvittighet!

Skrevet

Selvsagt kan du spise den med god samvittighet! :)

Litt godt av og til gjør ingenting.

Skrevet

Det er kvinnedagen! Spis sjokolade med god samvittighet:D

AnonymBruker
Skrevet

Spiser kun sunt og rent ellers. Hadde bare skikkelig cravings på sjokolade igår, så tok en nutrilettbar og ett eple istedenfor :)

Anonymous poster hash: 05652...53d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...