AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Jeg vurderer seriøst å bruke Volvat (på Hamar) fremfor fastlegen. Har ikke tenkt å melde meg ut av fastlegeordningen, men etter at min fastlege gjennom flere år har sluttet, har det vært SÅ vanskelig å finne en god lege her jeg bor. Jeg har hatt to alvorlige (dødelige) somatiske sykdommer, og føler oppfølgingn fra fastlege har vært elendig. Han jeg bruker nå er forsåvidt veldig hygglig og grei, men det hjelper igrunn ikke når man får beskjed om å kjøpe en flaske vin og ta det med ro, og det senere viser seg at symptomene var en begynnende alvorlig infeksjon med påflølgende operasjon. Nå lurer jeg på om det blir voldsomt dyrt å bruke Volvat isteden? Og er de virkelig "flinkere" på private instutisjoner? Jeg ønsker i første omgang en ordentlig gjennomgang og helseskjekk (og gjennom gang av medisiner jeg går på etc). Noen som har erfaringer med Volvat? Særlig kanskje da på Hamar? Jeg vet ikke om noen andre her jeg bor (bor på Lillehammer). På forhånd takk for svar. Anonymous poster hash: ff3b2...e1a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Jeg har erfaring med Volvat Oslo og kan bekrefte at ja- det er virkelig SÅ dyrt! Jeg fikk nesten litt sjokk da jeg skulle betale for meg etter en litt stressende 15 min konsultasjon og 2 blodprøver. Tror det dreide seg om nærmere 2000 kr... Legen var for så vidt interessert men virket litt stresset og rask.. Fikk brev etterpå. de fant selvsagt ingenting så det var 2000 ut vinduet;) Var ikke klar over at prisene var sååå drøye. Gikk kun dit for å få rask sjekk og for at man slipper dra til en annen lab etterpå der jeg igjen må bestille time etc, slik jeg må hos fastlegen. Ville heller funnet meg en spesialist på dine sykdommer som ikke var privat.. Anonymous poster hash: 27de7...814
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Men det er vel ingen fastleger som er spesialister? Er ikke de fleste allmennleger? Ihvertfall her jeg bor. Anonymous poster hash: ff3b2...e1a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 En annen ting er at det er jo så vanskelig å få plass hos de gode fastlegene selvfølgelig. De har fulle lister de jeg har fått anbefalt. Anonymous poster hash: ff3b2...e1a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Jeg må bare rose Volvat etter at de tok symptomene på alvor, og kreften ble oppdaget før den hadde spredd seg til nye steder i kroppen. Hadde vært hos fastlegen først, som bare ba oss ta det med ro og se det an....Anonymous poster hash: 02164...0d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Jeg har vært hos Volvat et par ganger, i Oslo og på Hamar. Har bare gode ting å si om Volvat. Du kan få time "når du vil", og de tar seg seriøst. Ulempen er jo at det er veldig dyrt, så dersom du ikke har pengene lønner det seg kanskje ikke. Anonymous poster hash: 01e79...259
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 jeg har dårlig erfaring, uengasjert lege, frekk og uhjelpsom legesekretær, penger rett ut av vinduet,EKSTREMT dyrt Anonymous poster hash: d21cf...b5c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Pengene har jeg, men spørsmålet er om det er verdt det. Høres ut som det er ulike erfaringer her. Mulig det er hipp som happ og generelt flaks om man kommer bort i gode leger. TS Anonymous poster hash: ff3b2...e1a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Jeg har bare vært på Volvat i Oslo: Som med alle andre steder, er det egentlig veldig legeavhengig. Jeg har truffet 3; en OK, en ganske sur (men h*n fikk jobben gjort i det minste) og en direkte arrogant, nedlatende og fordomsfull. Har opplevd å måtte vente ganske lenge over oppsatt tid, og noe som i utgangspunktet bare tok 15 minutter med aktiv innsats fra legen, tok 4 timer med all ventinga. Tror også Volvat er blant de dyrere privatlegene. Jeg har kun hatt korte konsultasjoner, men jeg kan tydelig se for meg at det vil balle på seg hvis man trenger å analysere prøver etc. Anonymous poster hash: e0a8d...ea1
Acalewia Skrevet 9. mars 2014 #10 Skrevet 9. mars 2014 Snakket med en allmennlege i 20 minutter og tok noen blodprøver. 1250 kroner. Ikke kunne han hjelpe meg heller. (Ikke så rart da, hva får man egentlig gjort på 20 minutter? Men med den prisen er det uaktuelt å løpe frem og tilbake der.)
Uoask Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Jeg går i Fredrikstad hvor en konsultasjon på dagtid koster 890 kr. Det er dyrere å gå dit på kvelden. For meg, som bare går til legen ca 1 gang i året betaler jeg dette uten å vri meg. Jeg syntes de har veldig god service, leger som virkelig bryr seg om deg og følger deg opp. Måtte dra dit på kvelden en gang da jeg fikk urinveisinfeksjon, og da ordnet de til og med halv pris siden jeg omtrent gikk inn og ut..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå