Gå til innhold

Enormt sliten/stiv i beina etter trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å trene, og da spesielt løping, styrke og saltimer på senteret som f.eks. pulsstep og diverse styrketimer. Men har et problem med at jeg blir veldig lett stiv i beina, føler liksom at jeg er veldig sliten i dem, selv om jeg ikke har trent sånn spesielt mye. På sitt verste så kan jeg kjenne det også når jeg sitter i ro, kjennes ut som en slags verking i beina. Dette er plagsomt, og gjør at jeg ikke får trent så mye som jeg ønsker. Har prøvd å tøye osv med jevne mellomrom, men det har ikke hjulpet. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det bedre?

Anonymous poster hash: edd1a...121
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg elsker å trene, og da spesielt løping, styrke og saltimer på senteret som f.eks. pulsstep og diverse styrketimer. Men har et problem med at jeg blir veldig lett stiv i beina, føler liksom at jeg er veldig sliten i dem, selv om jeg ikke har trent sånn spesielt mye. På sitt verste så kan jeg kjenne det også når jeg sitter i ro, kjennes ut som en slags verking i beina. Dette er plagsomt, og gjør at jeg ikke får trent så mye som jeg ønsker. Har prøvd å tøye osv med jevne mellomrom, men det har ikke hjulpet. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det bedre? Anonymous poster hash: edd1a...121

Her står det litt som kan hjelpe:

http://www.loplabbet.no/stive-laar-og-feiltrening

Skrevet

Det høres ut som du kan ha overbelastet musklene litt (trent med for tunge vekter, for mange repetisjoner). Ville prøvd å hvilt noen dager, altså gått uten trening eller prøve å trene annerledes; svømming, gå tur osv.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du kan ha overbelastet musklene litt (trent med for tunge vekter, for mange repetisjoner). Ville prøvd å hvilt noen dager, altså gått uten trening eller prøve å trene annerledes; svømming, gå tur osv.

Jeg har prøvd å hvile noen dager, men hvis jeg begynner å trene igjen så skjer det samme. Er ikke etter hver gang jeg trener, men likevel ganske ofte, slik at jeg synes dette plager meg.

Anonymous poster hash: edd1a...121

Skrevet

Som det står i artikkelen; Problemet er at det ikke er nok å vente noen dager. Du er nødt til å unngå de typiske treningsformene du har pleid å gjøre, prøv andre treningsformer i mindre doser og se om det hjelper :) Hadde forøvrig samme problem nå nylig, og mindre belastning samt mindre styrketrening hjalp for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...