AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Jeg elsker å trene, og da spesielt løping, styrke og saltimer på senteret som f.eks. pulsstep og diverse styrketimer. Men har et problem med at jeg blir veldig lett stiv i beina, føler liksom at jeg er veldig sliten i dem, selv om jeg ikke har trent sånn spesielt mye. På sitt verste så kan jeg kjenne det også når jeg sitter i ro, kjennes ut som en slags verking i beina. Dette er plagsomt, og gjør at jeg ikke får trent så mye som jeg ønsker. Har prøvd å tøye osv med jevne mellomrom, men det har ikke hjulpet. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det bedre? Anonymous poster hash: edd1a...121
Gjest Runforit Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Jeg elsker å trene, og da spesielt løping, styrke og saltimer på senteret som f.eks. pulsstep og diverse styrketimer. Men har et problem med at jeg blir veldig lett stiv i beina, føler liksom at jeg er veldig sliten i dem, selv om jeg ikke har trent sånn spesielt mye. På sitt verste så kan jeg kjenne det også når jeg sitter i ro, kjennes ut som en slags verking i beina. Dette er plagsomt, og gjør at jeg ikke får trent så mye som jeg ønsker. Har prøvd å tøye osv med jevne mellomrom, men det har ikke hjulpet. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få det bedre? Anonymous poster hash: edd1a...121 Her står det litt som kan hjelpe:http://www.loplabbet.no/stive-laar-og-feiltrening
Amarinda Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Det høres ut som du kan ha overbelastet musklene litt (trent med for tunge vekter, for mange repetisjoner). Ville prøvd å hvilt noen dager, altså gått uten trening eller prøve å trene annerledes; svømming, gå tur osv.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Det høres ut som du kan ha overbelastet musklene litt (trent med for tunge vekter, for mange repetisjoner). Ville prøvd å hvilt noen dager, altså gått uten trening eller prøve å trene annerledes; svømming, gå tur osv. Jeg har prøvd å hvile noen dager, men hvis jeg begynner å trene igjen så skjer det samme. Er ikke etter hver gang jeg trener, men likevel ganske ofte, slik at jeg synes dette plager meg. Anonymous poster hash: edd1a...121
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Her står det litt som kan hjelpe:http://www.loplabbet.no/stive-laar-og-feiltrening Tusen takk! Jeg skal lese gjennom det som står Anonymous poster hash: edd1a...121
Amarinda Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Som det står i artikkelen; Problemet er at det ikke er nok å vente noen dager. Du er nødt til å unngå de typiske treningsformene du har pleid å gjøre, prøv andre treningsformer i mindre doser og se om det hjelper Hadde forøvrig samme problem nå nylig, og mindre belastning samt mindre styrketrening hjalp for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå