ms.mini Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Katten min har oppført seg utrolig rart de siste 4-5 dagene. Vanligvis er hun inne stort sett hele tiden, koser og er rolig. Men nå er hun ute nesten hele tiden, og når hun først er inne sutrer (mjauer) hun bare. Har prøvd å gi henne kos, mat.. Alt, men hun oppfører seg fremdeles rart. Tror heller ikke hun har vondt noen plasser, da hun ellers oppfører seg normalt. Det er forresten en hunnkatt på snart 1 år. Noen som vet hva det kan være? Vondt å se henne slik.. Virker som at det er noe som plager henne, men skjønner ikke hva Takk for svar på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 LØPETID! Anonymous poster hash: 402df...97a 1
Gjest Blubberella Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Er hun kastrert? Hvis ikke kan det være løpetid. 1
Shira Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 LØPETID! Anonymous poster hash: 402df...97a Løpetid kommer etter 6 måneder. Ikke et år. Som vil si at ho har hatt det før og TS ville da kjent igjen symptomene.
Sauen Shaun Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Jeg tipper at hun sliter med det samme som min. Hun er nok brunstig. Det er helt normalt at hunnkatter oppfører seg slik på denne tiden av året.
Zzyzx Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Løpetid kommer etter 6 måneder. Ikke et år. Som vil si at ho har hatt det før og TS ville da kjent igjen symptomene. Neida, det varierer litt når de har løpetid første gang. 6-14 måneder, med individuelle forskjeller. Det er nok løpetid. 2
Shira Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Løpetid symptomer er høy mjauing OFTE, gnir rompa si inntil gjenstander, maser om å komme seg ut, ligger med rompa i været, spiser ikke noe særlig, vil helst ikke kose eller leke noe særlig.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Løpetid kommer etter 6 måneder. Ikke et år. Som vil si at ho har hatt det før og TS ville da kjent igjen symptomene. Sånn ca ja. Men, og det er et vesentlig men her. Det avhenger også når på året katten selv ble født. Det er nemlig ressurssløsing av naturen å la kjetter få løpetid på den tiden av året som skulle bety at ungene ble født i den matknappeste tiden av året. Så ca 6 mnd er riktig, men det kan utmerket godt strekke seg til både 7 og 8 måneder og mer til. Så, til saken: Enten løpetid ja, - eller områdeoppgang. Edit: Leif med krøll på halen + behov for å presisere litt. Endret 8. mars 2014 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Løpetid kommer etter 6 måneder. Ikke et år. Som vil si at ho har hatt det før og TS ville da kjent igjen symptomene. Det varierer. Min hunnkatt fikk sin første løpetid da hun var 10 mnd. Anonymous poster hash: 402df...97a
ms.mini Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2014 Hun blir 1 år om ca to uker, denne oppførselen hennes har jeg aldri sett før. Har vært dager hvor hun har mjauer HØYT i ett sett også, så kan virke som hun har løpetid. Hun er ikke sterilisert, men burde kanskje vurdere å sterilisere henne.. Takker for svar, dere!
Shira Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Hun blir 1 år om ca to uker, denne oppførselen hennes har jeg aldri sett før. Har vært dager hvor hun har mjauer HØYT i ett sett også, så kan virke som hun har løpetid. Hun er ikke sterilisert, men burde kanskje vurdere å sterilisere henne.. Takker for svar, dere! Steriliser før du slipper henne ut! Vi trenger ikke flere løskatter som ingen bryr seg om og som dør av kulde og sult. 4
Shira Skrevet 8. mars 2014 #13 Skrevet 8. mars 2014 Løpetid varer forresten opp mot tre uker så hvis du skal sterilisere henne før den er ferdig må ho gå på p-piller i en uke først for å stoppe løpetiden. Bare sånn at du er oppmerksom på det.
Dolce Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Hun er ute hele tiden, og du vurderer å sterilisere henne? Hva har du evt. planlagt i forhold til kattunger? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Hun er ute hele tiden, og du vurderer å sterilisere henne? Hva har du evt. planlagt i forhold til kattunger? Pytt i panne? Anonymous poster hash: c1c2b...96a
Shira Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Pytt i panne? Anonymous poster hash: c1c2b...96a Dra til helvette med den kommentaren der, syke jævel. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 Anbefaler på det sterkeste å sterilisere katten! Jeg hadde en katt som fikk kreft og måtte desverre avlive pusejenta etter 11 år sammen. Hun fikk jurkreft og det var kun pga p-pillene. Steriliser de, hvis ikke vil du angre! Anonymous poster hash: f892b...3aa 1
ms.mini Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #18 Skrevet 8. mars 2014 Hun er ute hele tiden, og du vurderer å sterilisere henne? Hva har du evt. planlagt i forhold til kattunger? Beklager, var mer bare en måte å si det på. Skjønner jo selvfølgelig at jeg må sterilisere henne. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå