Gå til innhold

Ned i vekt. Avføringspiller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jaja: ''Det er farlig med avføringspiller... blablabla.''

Skal på ferie om 5 uker. Jeg har vært så deprimert i det siste. Har skulket, ligget hjemme, grått, og spist. MÅTTE legge på meg, slik jeg ble normalvektig igjen, og det har jeg gjort. Men bare fett. Har helt sikkert lagt på meg mye mer enn jeg skulle. Har ikke trent på mange uker, fordi jeg rett og slett gråter av tanken på hvor dårlig jeg er.

HUFF dette skulle ikke bli et sutre innlegg!
Poenget er: '' Har noen erfaringer med avføringspiller.'' Er rett og slett desperat.
Tror jeg blir mye mer selvsikker, og treningsmotivert om jeg får bort muffinmagen, og kommer meg inn i jeansene igjen!

Anonymous poster hash: c77ae...316
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke noe bedre, lykkeligere, mer selvsikker eller penere med avføringspiller.

Du bør snakke med en lege, begynne å bevege deg og akseptere at det er lov til å falle.

Du er vakker uansett

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å bli full av skam dersom du bruker avføringspiller, ikke er det bra for kroppen heller.

Forstår at du har hatt problemer med vekten tidligere, kanskje det er på tide å få skikkelig behandling?

Anonymous poster hash: 9a12d...7dd
AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke noe bedre, lykkeligere, mer selvsikker eller penere med avføringspiller.

Du bør snakke med en lege, begynne å bevege deg og akseptere at det er lov til å falle.

Du er vakker uansett

Du kommer til å bli full av skam dersom du bruker avføringspiller, ikke er det bra for kroppen heller.

Forstår at du har hatt problemer med vekten tidligere, kanskje det er på tide å få skikkelig behandling?

Anonymous poster hash: 9a12d...7dd

Tro meg. Livet mitt er så skamfullt. Jeg var kjempe flink før i tiden. Veldig god kondis, passe sterk, trente 6 ganger i uken, spiste kjempe sunt. Gikk ned i vekt og var GLAD. Men så merket folk dette, og jeg ble tvingt til å gå opp i vekt. MÅTTE ''lære meg'' å spise usunt, ble kjempe deprimert, og har blitt kjempe feit igjen. Og ikke minst DEPRIMERT. Så nei, jeg tror ikke jeg kommer til å skamme meg noe mer enn jeg allerede gjør. Takk for omtanken da :)

Gjest Runforit
Skrevet

Avføringspiller tømmer tarmen for bæsj. Tømmer ikke kroppen for fett.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jaja: ''Det er farlig med avføringspiller... blablabla.''

Skal på ferie om 5 uker. Jeg har vært så deprimert i det siste. Har skulket, ligget hjemme, grått, og spist. MÅTTE legge på meg, slik jeg ble normalvektig igjen, og det har jeg gjort. Men bare fett. Har helt sikkert lagt på meg mye mer enn jeg skulle. Har ikke trent på mange uker, fordi jeg rett og slett gråter av tanken på hvor dårlig jeg er.

HUFF dette skulle ikke bli et sutre innlegg!

Poenget er: '' Har noen erfaringer med avføringspiller.'' Er rett og slett desperat.

Tror jeg blir mye mer selvsikker, og treningsmotivert om jeg får bort muffinmagen, og kommer meg inn i jeansene igjen!

Tro meg. Livet mitt er så skamfullt. Jeg var kjempe flink før i tiden. Veldig god kondis, passe sterk, trente 6 ganger i uken, spiste kjempe sunt. Gikk ned i vekt og var GLAD. Men så merket folk dette, og jeg ble tvingt til å gå opp i vekt. MÅTTE ''lære meg'' å spise usunt, ble kjempe deprimert, og har blitt kjempe feit igjen. Og ikke minst DEPRIMERT. Så nei, jeg tror ikke jeg kommer til å skamme meg noe mer enn jeg allerede gjør. Takk for omtanken da :)

For meg høres det ut som du er under behandling for en spiseforstyrrelse, TS.

Hva er det du kaller for "å spise usunt"?

AnonymBruker
Skrevet

avføringspiller kan ødelegge tarmene dine (og vil gjøre det dersom du begynner å bruke de jevnt). Var selv dårlig i mange uker etter å ha brukt avføringpiller i forbindelse med forstoppelse, og slet med å holde på avføringen. Så kan bare tenke meg hva det å bruke det mer enn et par ganger vil føre til.

Dersom du bruker denne løsningen nå er det sannsynlig at du vil gjøre det igjen. Vil du ikke heller være sterk og snill mot deg selv, en å ty til potensielt farlige og usunne løsninger?

Vekt har ikke så mye å si. Det virker som dette styrer deg veldig, men vekten din har så utrolig lite å si for deg. Det er faktisk sånn at du med den vekten du har alikevel kan føle deg bra, du må jobbe med noen helt andre deler av deg selv, bygge opp selvtilliten din og fokusere litt mer på at det å ha et vakkert sinn får deg så mye lengre enn å ha en kropp som du selv mener er det som er pent.

Anonymous poster hash: 9fcbc...e96
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS. nå skal jeg fortelle deg noe jeg kunne ønske at noen hadde fortalt meg da jeg stilte det samme spørsmålet for noen år siden :

Jeg ser en annen bruker her nevnte det, men det kan faktisk ikke sies mange nok ganger; Den skammen du kommer til å føle etter å ha brukt avføringstabletter kommer til å være vond å bære med seg. Jeg er selv "frisk" fra spiseforstyrrelser og har nesten klart å slutte med avføringstabletter. Kjæresten min vet at jeg har hatt SF, men jeg klarer ikke å innrømme misbruket av tablettene. Det er flaut og jeg føler meg ekkel/dum. et at jeg ikke klarer å innrømme det gjør jo også veien til å bli frisk litt vanskeligere.

Jeg har et eksempel fra da jeg var på mitt verste; jeg hadde tatt avføringstabletter jevnlig og plutselig en dag var jeg nødt til å dra på skolen for å levere noe jeg hadde glemt.. Jeg dro på skolen og på veien hjem holder jeg nesten på å bæsje på meg. kom meg inn på badet og der skjedde det før jeg fikk av meg klærne. Det å være en voksen kvinne som bæsjer i buksa er ikke en god følelse og det knakk selvtillitten min i tusen. Avføringstabletter vil føre til at du kommer til å distansiere deg fra andre , du vil sannsynligvis lukte litt rart og du kommer til å få et sterkt forhold til det raskt pga hvor lett tilgjengelig det er.

Så fra en jente til en annen - jeg råder deg til å holde seg så langt unna disse pillene som mulig .

Anonymous poster hash: 13d9c...285
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen løsning med avføringstabletter. Jeg har hatt bulimi og vet hva jeg snakker om. du går ikke ned i vekt og tarmsystemet kan få store skader. Satt sjøl og grein etter og ha brukt disse tablettene både pga sterke smerter og synes det var et nederlag. du vil og faktisk føle det oppblåst og. Det er ikke verdt det. Gå heller tur hver dag så vil oppblåsheten reduserer.

Anonymous poster hash: 6bbfd...70b
Skrevet

Avføringstabletter begynner ikke å fungere før i tykktarmen uansett. Det er i tynntarmen alle kaloriene blir tatt inn i kroppen, fett, karbohydrater, etc. Er bare vann som blir absorbert i tykktarmen, så er bare vannet du mister ved å bruke avføringstabletter, i tilegg er jo langvarig bruk farlig!!

AnonymBruker
Skrevet

Du går ikke ned i vekt av avføringspiller, ts.

Anonymous poster hash: 55e3b...8b1
Skrevet

Kjære TS

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle nettsiden til IKS. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Jeg ønsker deg alt godt, og lykke til.

Mvh Irrlys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...