AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Hei dere, Har for en stund siden møtt en fyr jeg fikk kontakt med på nettet. Vi hadde noen kjempehyggelige første dater og han virket veldig på. Gjorde alt riktig ift å sende meldinger, invitere på date osv. Han var egentlig ikke helt min type, sånn utseende messig, men jeg valgte å se det an litt... Så har jeg jo blitt ganske glad i han etterhvert og synes vi har det kjempekjekt ilag. Men plutselig så tar han ikke kontakt lenger. Har blitt helt stille i flere dager nå og jeg føler meg skikkelig utnyttet... Skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan si at han ikke er interessert eller noe. Det irriterer meg så veldig. Jeg har tatt kontakt tidligere dersom det ble litt stille fra han, men nå gidder jeg ikke løpe noe mer etter han. Synes det er kjempesynd, for vi kunne hatt det trivelig sammen da... Det er sååååå vanskelig å ikke ta kontakt. Hadde ønsket jeg bare hatt fått beskjed om at han ikke var interessert så kunne jeg ha avsluttet det. Hadde ønsket jeg kunne funnet på noe idag for å alippe å tenke noe mer på det og bare glemme det... Hvorfor må menn være så forbanna drittsekker???Anonymous poster hash: 45d77...98a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Hm. Hva med å bare spørre han rett ut da? Så vet du at det ikke er noen andre grunner til at han ikke tar kontakt + at han blir nødt til å svare for seg Du kan jo f.eks bare skrive at du synes det virker som at han har sluttet å ta kontakt, og at du bare vil høre om han ikke er interessert lengre, sånn at du ikke kaster bort mere tid på å lure. Anonymous poster hash: 7e3d4...63b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Gjorde jo nettopp det for en stund siden og da mente han at alt var i orden og at han bare hadde mye å gjøre / tenke på. Han forklarte meg seinere også hva det var for noe, men forsikret meg om at det ville bli bedre framover nå. Så alt skal vare i orden. Men så fortsetter det bare.... Er sikker på at han ikke er interessert og at han dater andre, men han sier det ikke og er ikke ærlig. Det irriterer meg sånn. Er så lei meg bare....Anonymous poster hash: 45d77...98a 1
Nettinettet Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Gjorde jo nettopp det for en stund siden og da mente han at alt var i orden og at han bare hadde mye å gjøre / tenke på. Han forklarte meg seinere også hva det var for noe, men forsikret meg om at det ville bli bedre framover nå. Så alt skal vare i orden. Men så fortsetter det bare.... Er sikker på at han ikke er interessert og at han dater andre, men han sier det ikke og er ikke ærlig. Det irriterer meg sånn. Er så lei meg bare....Anonymous poster hash: 45d77...98a Hvorfor krisemaksimerer du slik? Han kan være en person som bare blir litt fraværende innimellom uten at det har noe med deg å gjøre.. Det er selvfølgelig viktig at du får dekket behovene dine, og at han viser seg å være en mann som du vil ha, hvis du vil fortsette med han, men jeg synes det er trist du sier han er en drittsekk bare fordi han trekker seg litt unna innimellom.. Folk er forskjellige, og det er jo derfor man treffes og finner ut om man passer sammen
Marie90 Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Hvis du vet han dater andre og han ikke tar kontakt så er det bare å glemme ham. Du vet innerst inne at han ikke er interessert så det er ingen vits for oss fremmede å antyde noe annet. Distraher deg selv. Mot venninner, dra ut og ha det goy. Ikke hopp på noen rebound men bare mot andre så du minnes på at det er mange fisker i havet. Han er ikke interessert i et forhold med deg og det er greiest nok å avslutte det med hodet hevet og vaere glad du ikke kastet bort mer tid. Dra til frisoren eller kjop deg noe fint - gjor deg selv enda mer attraktiv så du kan oppgradere neste gang. 4
Nettinettet Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Hun vet ikke.. det er noe hun tror... slik jeg forstod det.. 1
Marie90 Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Hun vet ikke.. det er noe hun tror... slik jeg forstod det.. "Er sikker på at han ikke er interessert og at han dater andre," Dessuten er hans mangel paa kontakt over en lengre periode signal nok. Spesielt naar hun allerede har uttrykt at han ikke tar nok kontakt - han ville endret det dersom han var interessert. 2
Nettinettet Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 (endret) "Er sikker på at han ikke er interessert og at han dater andre," Dessuten er hans mangel paa kontakt over en lengre periode signal nok. Spesielt naar hun allerede har uttrykt at han ikke tar nok kontakt - han ville endret det dersom han var interessert. Men det er jo noe man ofte sier fordi man er sikker på det i ens eget hodet, ikke fordi man VET at det er sant.. Du må slutte å analysere ting ut i fra det som virker mest sannsynlig i dine øyne, for folk er forskjellige og du kan ikke vite hva som er årsaken til at de er fraværende. Slike råd som du gir kan faktisk ødelegge ting som kan være bra! Usikkerhet og dårlig selvtillit er det som ødelegger de fleste forhold, mye på bakgrunn av råd fra sånne som deg som bruker sine dårlige erfaringer til å dømme andre. Jeg tenkte også som deg før, men etter at jeg har snakket med haugevis av menn har jeg innsett at det vi tror ofte ikke stemmer med realiteten. Så vær forsiktig med å dømme mennesker du ikke kjenner Endret 8. mars 2014 av Nettinettet 2
Marie90 Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Men det er jo noe man ofte sier fordi man er sikker på det i ens eget hodet, ikke fordi man VET at det er sant.. Du må slutte å analysere ting ut i fra det som virker mest sannsynlig for folk er forskjellige og du kan ikke vite hva som er årsaken til at de er fraværende. Slike råd som du gir kan faktisk ødelegge ting som kan være bra! De fleste kvinner finner ikke på "i eget hode" at en mann er uinteressert når han ikke er det. Det motsatte er som regel tilfelle - de vektlegger de små tegnene på håp ("fikk svar da jeg maste") og ignorerer de åpenbare tegnene på at han ikke er interessert (han tar ikke kontakt mer, fader ut, kommer ikke med unnskyldninger uoppfordret, tar ikke initiativ til samvaer, virker halvhjertet). Dette er forovrig en historie som gjentar seg med nettdating. Jeg ser bare dette som normal logikk. Dersom du er veldig interessert i noen men er tvunget av uviss årsak til å vaere fravaerende og vedkommende uttrykker at de mistenker at du er uinteressert, så gjor du noe med det. Om du så ikke har tid til å treffe vedkommende, så sender du meldinger eller ringer når du har tid. Du vet at vedkommende mistenker at du ikke liker dem. Gjor du mot formodning det likevel, så sorger du for at de vet det. Det er noe som heter "if a man is into you, you will know. If he doesn't, you'll be confused". TS er allerede nedfor, hun har allerede tatt initiativ når magefolelsen sa han hadde mistet interessen. å gjore det igjen og legger verdigheten på hylla og utvise desperasjon vil få henne til a fole seg verre, ikke bedre. 11
Gjest Faerunpedia Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Enig med Marie over. Er man interessert så sender man melding uansett.
Nettinettet Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 De fleste kvinner finner ikke på "i eget hode" at en mann er uinteressert når han ikke er det. Det motsatte er som regel tilfelle - de vektlegger de små tegnene på håp ("fikk svar da jeg maste") og ignorerer de åpenbare tegnene på at han ikke er interessert (han tar ikke kontakt mer, fader ut, kommer ikke med unnskyldninger uoppfordret, tar ikke initiativ til samvaer, virker halvhjertet). Dette er forovrig en historie som gjentar seg med nettdating. Jeg ser bare dette som normal logikk. Dersom du er veldig interessert i noen men er tvunget av uviss årsak til å vaere fravaerende og vedkommende uttrykker at de mistenker at du er uinteressert, så gjor du noe med det. Om du så ikke har tid til å treffe vedkommende, så sender du meldinger eller ringer når du har tid. Du vet at vedkommende mistenker at du ikke liker dem. Gjor du mot formodning det likevel, så sorger du for at de vet det. Det er noe som heter "if a man is into you, you will know. If he doesn't, you'll be confused". TS er allerede nedfor, hun har allerede tatt initiativ når magefolelsen sa han hadde mistet interessen. å gjore det igjen og legger verdigheten på hylla og utvise desperasjon vil få henne til a fole seg verre, ikke bedre. Man kan ikke være veldig interresert i noen etter en kort tid. Da er man interessert i illusjonen og ikke personen. Ekstremt mange kvinner forventer følelser og bekreftelser alt for tidlig i ett forhold, hvor menn trenger ganske mye mer tid for å kjenne på følelsene og ha lyst til å ofre noe for å tilbringe tid med henne. Du har helt rett i at kvinner holder fast ved håpet, men de gjør også dette som TS gjør, altså å overbevise seg selv om at han holder på med andre, eller at han ikke er interessert bare for å ikke bli skuffa hvis det viser seg å være sant. Mange kunne hatt litt mer sunne forhold hvis de bare hadde tatt ting litt med ro, sluttet å overanalysere og ikke minst sluttet å bekymre seg så mye! 1
Nettinettet Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Enig med Marie over. Er man interessert så sender man melding uansett. Ikke hvis man f.eks er usikker på hva den andre føler.. kanskje han venter på at hun skal ta kontakt fordi han kanskje tenker at hun egentlig ikke er interesser (som hun jo også sier at hun ikke var i begynnelsen) Dere må virkelig slutte å bruke "He's just not in to uou" kortet! Verden er ikke svart hvit, den er full av farger, følelser, livsituasjoner osv.. 3
Gjest Faerunpedia Skrevet 8. mars 2014 #13 Skrevet 8. mars 2014 Ikke hvis man f.eks er usikker på hva den andre føler.. kanskje han venter på at hun skal ta kontakt fordi han kanskje tenker at hun egentlig ikke er interesser (som hun jo også sier at hun ikke var i begynnelsen) Dere må virkelig slutte å bruke "He's just not in to uou" kortet! Verden er ikke svart hvit, den er full av farger, følelser, livsituasjoner osv..Det er ihvertfall min erfaring, når menn er interessert sender de meg melding daglig, uansett om de har mye å gjøre etc.
Nettinettet Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Det er ihvertfall min erfaring, når menn er interessert sender de meg melding daglig, uansett om de har mye å gjøre etc. Ja og da er det en selvfølge at du tenker at sånn er det, det forstår jeg. Men det har seg slik at andre har andre erfaringer uten at mennene er mindre interesserte. Det handler mye om livstil, væremåte osv. Vi tiltrekker oss ofte ganske like menn når vi har en viss personlighet, derfor opplever vi også at mennen opfører seg på samme måte. Jeg som f.eks har endret meg ganske mye de siste 10 årene tiltrekker meg helt andre type menn nå enn før, og de oppfører seg også anderledes selv om de er like interresert 1
Gjest ashanti Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Stort sett er jeg 100% enig i det Nettinettet skriver, av det jeg har sett hittil, men akkurat her er jeg enig med Marie90. Dater man noen som man er interessert i (selv om man selvsagt ikke vet om man passer sammen enda, men man har lyst til å finne ut av det) og noe skjer i livet ditt som gjør at man blir utilgjengelig en periode, lar man den personen få vite at det er en grunn til at man ikke tar så mye kontakt og at man fortsatt er interessert. Idag har vi sms, facebook - you name it, det er ikke vanskelig å sende en melding. Har opplevd at en fyr jeg datet mistet et familiemedlem som stod han veldig nær, og selv om vi ikke hadde datet lenge, klarte han å sende meg en sms for å forklare situasjonen og at han tok det veldig tungt, så han trengte litt tid. Vi fortsatte å date en stund etter hendelsen, og jeg er glad for at han sa i fra om hva som skjedde, istedenfor å bare bli stille. Som nevnt, hvis en mann er interessert er også min erfaring at da klarer han alltid å ta kontakt, med mindre han ligger i koma på sykehuset.. tenker han at det ikke er så farlig, at dama ikke er såå interessant, så lar han det bare fade ut og blåser i det. Her har jo TS også latt han vite at hun er usikker på om han egentlig er så interessert og da bør det være veldig "gode" grunner for at han fortsatt ikke gidder å sende en liten sms engang, men bare forsvinner og lar TS henge i uvisshet.
Nettinettet Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Poenget mitt var at vi aldri kan vite, derfor bør vi heller ikke analysere og konkludere, bare fordi vi har bestemt oss for at de som er interessert tar kontakt. Tenker dere over at menn også kan være like usikre som vi kan være? At de også kan trekke seg unna for å se interessen fra damene? I tillegg så reagerer jeg på at TS har bestemt seg for at han både ikke er interessert, at han holder på med andre og at han er en drittsekk.. Ok, så har han mistet interessen da, er han en drittsekk pga det? Er han virkelig en drittsekk fordi han ikke gir beskjed om at han har mistet interessen? Feig ja, men drittsekk? Nope ikke i mine øyne. 2
Gjest ashanti Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 Poenget mitt var at vi aldri kan vite, derfor bør vi heller ikke analysere og konkludere, bare fordi vi har bestemt oss for at de som er interessert tar kontakt. Tenker dere over at menn også kan være like usikre som vi kan være? At de også kan trekke seg unna for å se interessen fra damene? I tillegg så reagerer jeg på at TS har bestemt seg for at han både ikke er interessert, at han holder på med andre og at han er en drittsekk.. Ok, så har han mistet interessen da, er han en drittsekk pga det? Er han virkelig en drittsekk fordi han ikke gir beskjed om at han har mistet interessen? Feig ja, men drittsekk? Nope ikke i mine øyne. Ja, det er jeg enig i, at man aldri kan vite helt sikkert. Alle bruker sine egne erfaringer og gjør konklusjoner utifra dem I de tilfellene dette har skjedd med meg, at fyren har blitt helt stille, har det vært fordi han har møtt en annen og jeg har ikke vært så interessant lenger. Så det er nok derfor jeg tenker som jeg gjør. Tror nok det er fort gjort og tenke "drittsekk" når man står midt oppi det. Jeg har tenkt det selv, og jeg syntes egentlig det er dårlig gjort å kutte all kontakt uten et ord, litt avhengig av situasjonen og hva som har skjedd/hvordan datingen har utviklet seg, så vil jeg i noen tilfeller si meg enig i at jo, han er faktisk en drittsekk som ikke tar hensyn til at han sårer noen ved å bare forsvinne uten et ord. Men han er selvsagt ikke en drittsekk fordi han har mistet interessen, det kan han jo ikke noe for. Og ja, det sårer selv om han eventuelt hadde sagt at han ikke er interessert, men da får man i hvertfall vite det og kan gå videre uten å bli hengende i luften og å måtte lure og analysere over hva som egentlig skjedde.
Nettinettet Skrevet 8. mars 2014 #18 Skrevet 8. mars 2014 Ja, det er jeg enig i, at man aldri kan vite helt sikkert. Alle bruker sine egne erfaringer og gjør konklusjoner utifra dem I de tilfellene dette har skjedd med meg, at fyren har blitt helt stille, har det vært fordi han har møtt en annen og jeg har ikke vært så interessant lenger. Så det er nok derfor jeg tenker som jeg gjør. Tror nok det er fort gjort og tenke "drittsekk" når man står midt oppi det. Jeg har tenkt det selv, og jeg syntes egentlig det er dårlig gjort å kutte all kontakt uten et ord, litt avhengig av situasjonen og hva som har skjedd/hvordan datingen har utviklet seg, så vil jeg i noen tilfeller si meg enig i at jo, han er faktisk en drittsekk som ikke tar hensyn til at han sårer noen ved å bare forsvinne uten et ord. Men han er selvsagt ikke en drittsekk fordi han har mistet interessen, det kan han jo ikke noe for. Og ja, det sårer selv om han eventuelt hadde sagt at han ikke er interessert, men da får man i hvertfall vite det og kan gå videre uten å bli hengende i luften og å måtte lure og analysere over hva som egentlig skjedde. Helt enig i dette.. samtidig så synes jeg man selv har et ansvar for å be om svar og vite litt mer før man dømmer noen. Spesiellt hvis man som TS føler seg såret og dårlig behandlet så er det viktig å få en avslutning på det hele så man vet og ikke tror, og dermed ikke heller kommer seg videre..
Gjest ashanti Skrevet 8. mars 2014 #19 Skrevet 8. mars 2014 Helt enig i dette.. samtidig så synes jeg man selv har et ansvar for å be om svar og vite litt mer før man dømmer noen. Spesiellt hvis man som TS føler seg såret og dårlig behandlet så er det viktig å få en avslutning på det hele så man vet og ikke tror, og dermed ikke heller kommer seg videre.. Ja, men desverre er det ikke alltid man får svar, selv om man spør. Og sender man flere meldinger i et forsøk på å få vite hva som har skjedd og man ikke får svar føler man seg kanskje bare enda verre:/
Zienna Skrevet 8. mars 2014 #20 Skrevet 8. mars 2014 Ikke fall for fristelsen til å ta kontakt med ham, men vent. Hadde det vært første gang det skjedde, kunne du gjort det. Men dette har du opplevd før.Hører du ingenting, så vet du. Men verdigheten din har du i behold.Ja visst er det vanskelig.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå