AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Jeg har datet en mann en ganske lang stund nå og begynner virkelig å bli i tvil om jeg egentlig har lyst til å gå inn i et forhold med han senere. Problemet er at jeg gang på gang blir skuffet over måten han velger å prioritere meg på. Han jobber annenhver helg, en ekstrajobb, selv om han har fulltidsstilling i ukedagene og også ofte har ekstraarbeid med dette i helgene. Han har altså frihelg hver helg. Siden august har han nesten utelukkende hver eneste frihelg prioritert å gå på fest/være sosiale med andre kompiser/venner både fredagene og lørdagene i disse frihelgene. Dersom jeg blir prioritert er det på søndagene, og ofte med et påskudd om at jeg skal ordne noe godt på ettermiddagene, som vi kan "kose oss med" mens han da tar forberedelsene til jobb neste uke som han har samlet opp til søndagene. Altså når han endelig da inviterer meg har han egentlig ikke tid til meg, fordi han har valgt å feste fredag og/eller lørdag, legge seg sent og sove til utpå ettermiddagen og dermed ender med å skyve arbeidet til søndagsettermiddag. Samtidig klager han over at han har så mye å gjøre da. I arbeidshelgene kan han finne på å invitere meg en fredagskveld dersom han skal tidlig på jobb på lørdag, men ofte i arbeidshelgene dersom han har tidleg en dag og sein neste, velger han da å gå ut på kvelden, og dermed er han på jobb på søndagene og da er vi plutselig ikke sammen den helgen i det hele tatt. Han er i større grad flinkere til å ta kontakt i ukedagene, men ofte fordi han lurer på om jeg skal lage middag/dessert. Innimellom tilbyr han seg å lage mat til meg også, gjerne etter at jeg har påpekt at jeg var den siste som lagde middag, men summert er det oftest jeg som skal gjøre jobben. Siden vi ikke er noe par enda prøver jeg å ikke stille så mange krav, men har prøvd å se på handlingane hans og se om det naturlig utvikle seg til å bli noe mer. Vi har tidligere snakket om det er viktig å bli godt kjent og ikke forhaste oss fordi han har lyst på et forhold som varer. Han fyller 30 dette året og er ikke interessert i noe kort forhold. Det er mye som er bra og fungerer når det gjør det. I perioder er han veldig kontaktsøkende og vi kan gjerne henge sammen 5 dager på en uke, men slik som nå har vi ikke sett hverandre på en og en halv uke, da han hadde jobbhelg forrige uke og både jeg og han har hatt mye å gjøre. Jeg har tidligere likevel antydet at jeg synes det er kjedlig at han er så opptatt hver frihelg, og at jeg hadde synes det var kjekt å bli invitert med på fest en gang. Til det svarer han at det ikke er så lett fordi han ikke "bare kan ta med seg folk" på private fester når det er han selv som har prioritert. Det er sant, men jeg har også påpekt at grunnen til at han ikke får invitasjoner om noe annet er fordi ingen vet om meg og da er det ingen grunn til at han skal få følge-invitasjon. Jeg har også spurt han før hvordan det ville ha blitt i et forhold med helger, og fikk ikke noe godt svar, annet enn at han sa det var veldig normalt i hans vennegjeng at par ikke gikk ut sammen. Jeg spurte han i dag om han ville finne på noe i kveld, da ska han selvfølgelig i bursdagfest. Han foreslå å heller finne på noe i morgon kveld, jeg får altså søndagkvelden som rest, og jeg vet han kommer til å måtte gjøre arbeid da etterhvert, ettersom han har besøk av en kompis denne helgen også. S Jeg kjenner jeg ble skikkelig skuffet i dag igjen, særlig siden vi ikke har sett hverandre på 1,5 uke. Det er greitt at vi ikke er sammen, men jeg er redd at det er slik det kommer til å være om vi skulle bli et par etterhvert. Jeg vet jo ikke hvordan han vil oppføre seg i forhold, men jeg tror jeg har fått en forsmak hel, og jeg vet ikke om det er godt nok for meg. Jeg vil helst være i et forhold med en som faktisk har lyst å prioritere meg i helger. En som kan være løsningsorientert nok til å faktisk invitere meg med og vise meg fram. Hva hadde dere tenkt, og hvordan skal jeg gripe dette ann? Forventer jeg litt for mye? Jeg kan på en måte forstå han da han bare har frihelg annenhver helg og vil ha friheten til å bruke det til hva han vil, men samtidig har han valgt dette selv. Han MÅ ikke ha denne ekstrajobben, men er opptatt av å jobbe mest mulig for å kunne kjøpe seg leilighet fortere. I tillegg klager han ofte over han har mye å gjøre, og det blir litt dobbeltmoralsk. Argumentet mot at vi ikke er sammen kan bli brukt mot meg, samtidig som jeg ikke bare kan sjanse på å bli sammen med han og bare håper på at det vil bli bedre. Samtidig vet jeg at å mase og stille krav ikke akkurat kommer til å føre noen vei. Tenkte rett og slett og bare være avvisende nå og ikke ha tid til han når han spørr meg. Anonymous poster hash: 9fcac...cc6
Gjest Linneah2013 Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Hvorfor er du ikke med han på festene?
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Lurt av deg å ikke være så tilgjengelig hele tiden - det er en god idè. Om han føler at du uansett sitter og venter på han, så kan han jo legge opp uka si totalt slik det passer han - han vet jo at du er klar når han skulle ha et ledig sekund for deg. Men du trenger ikke være avvisende. Bare si neste gang han vil komme at det dessverre ikke passer fordi du skal ut med ei venninne eller noe. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Hvorfor er du ikke med han på festene? Det står i innlegget. Han inviterer meg aldri med fordi han sier at han ikke bare kan spørre om å dra med seg en ekstraperson på privatfester. Siden vi ikke er sammen er det veldig få av vennene hans som vet om meg, og så lenge det er slik kommer jo ingen til å invitere han med følge. Anonymous poster hash: 9fcac...cc6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Lurt av deg å ikke være så tilgjengelig hele tiden - det er en god idè. Om han føler at du uansett sitter og venter på han, så kan han jo legge opp uka si totalt slik det passer han - han vet jo at du er klar når han skulle ha et ledig sekund for deg. Men du trenger ikke være avvisende. Bare si neste gang han vil komme at det dessverre ikke passer fordi du skal ut med ei venninne eller noe. Ja, det var egentlig slik jeg tenkte jeg kunne gjøre det. Bare siden jeg er opptatt når han foreslår, og se om det kan føre til at han kanskje begynner å prioritere meg i frihelgene sine, selv om jeg tviler på det. Anonymous poster hash: 9fcac...cc6
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Får en følelse av at han ikke er helt klar for et forhold med deg. Hvis han var det, så ville han vel kanskje ønske å presentere deg for kompisene? Klart han kan ta meg seg en ekstra person på fest. Om han sier til kompisene at han gjerne vil ta med ei søt dame han dater for tida, så er det svært usannsynlig, og rart, at det ikke skulle være greit. Kanskje han helst vil gå alene på fest? I tllfelle det skulle dukke opp ei mer interessant dame der? Ikke meningen å så tvil i deg her nå, altså, men det er en tanke som slår meg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Får en følelse av at han ikke er helt klar for et forhold med deg. Hvis han var det, så ville han vel kanskje ønske å presentere deg for kompisene? Klart han kan ta meg seg en ekstra person på fest. Om han sier til kompisene at han gjerne vil ta med ei søt dame han dater for tida, så er det svært usannsynlig, og rart, at det ikke skulle være greit. Kanskje han helst vil gå alene på fest? I tllfelle det skulle dukke opp ei mer interessant dame der? Ikke meningen å så tvil i deg her nå, altså, men det er en tanke som slår meg. Du har mange gode poeng, og jeg har tenkt i lignende baner selv. Det skal sies jeg har blitt introdusert for noen av vennene hans, men gjerne i forbindelse med rolige kvelder med foredrag/eller kino. Han presenterer meg da ikke som noe, men samtidig har jeg møtt noen av kompisene hans flere ganger slik at de må jo være åpenbart at vi "har noe på gang". Jeg tror mye av grunnen til at han ikke tar meg med til fest er fordi når han først gjør det, kommer det forventinger om at jeg er damen hans. Så han er nok ikke klar enda nei og det er nok han som har tvilt mest, men nå er det jeg som virkelig begynner å tvile. Han sier likevel at han kjenner mange par som ikke går ut sammen, slik at dette liksom er normalen, men jeg vet ikke om jeg er helt enig med det. Jeg ønsker å bli invitert med innimellom og bli vist frem. Anonymous poster hash: 9fcac...cc6
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Det er jo helt vanlig at etablerte par ikke alltid går ut sammen. Men da vet jo alle at de er sammen, så jeg synes argumentet hans her er rart. Jeg klarer dessverre ikke å tolke dette til noe annet enn at han ikke er sikker på om han vil satse på deg. Om dette fortsetter, så ville jeg tatt en prat med han og hørt hva han egentlig tenker om dere. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 Det er jo helt vanlig at etablerte par ikke alltid går ut sammen. Men da vet jo alle at de er sammen, så jeg synes argumentet hans her er rart. Jeg klarer dessverre ikke å tolke dette til noe annet enn at han ikke er sikker på om han vil satse på deg. Om dette fortsetter, så ville jeg tatt en prat med han og hørt hva han egentlig tenker om dere. Ja altså, jeg forventer ikke å bli bedt med på fest hver helg, men i frihelgene sine synes jeg han bør prioritere meg enten fredag eller lørdag og ikke gå ut begge dagene, som han ofte gjør. Han er nok usikker, men jeg er fullstendig klar over det. Vi har hatt en samtale, men det begynner å bli en stund siden. Jeg har gått god for det fordi jeg for tiden har mye å gjøre og ikke har orket å gå aktivt inn for å date en ny mann, men har samtidig holdt øynene åpne og tenkt at dersom jeg møter et annet mannfolk som virkelig vekker min interesse (og omvendt) går jeg sannsynligvis for det om vi ikke skulle bli eksklusiv før den tiden. Jeg har hovudsaklig gått god for det for å trekke ut fordelene ved å ikke være i et forhold men å kunne nyte en del goder. Men det kommer jeg ikke til å gjøre lenge om det fortsetter som nå, jeg føler nemlig at jeg får lite igjen for dette når jeg må styres etter hans timeplan, han mottar mye og gir lite for tiden... Anonymous poster hash: 9fcac...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå